v8 spindle's
Moderator: Shelby GT-H
- robbert.b.
v8 spindle's
Voor mijn project ben ik op zoek naar V8 spindle's voor de voorzijde.
Dit vanwege de overgang naar schijfremmen met onderdelen van de Scorpio.
Ik heb op ebay wel een set gezien, echter vroeg me af of hier iemand nog iets had liggen.
Alvast bedankt,
Robbert
Dit vanwege de overgang naar schijfremmen met onderdelen van de Scorpio.
Ik heb op ebay wel een set gezien, echter vroeg me af of hier iemand nog iets had liggen.
Alvast bedankt,
Robbert
Life is great when driving real American muscle....
2 volledige rotors (schijven) heb ik nog liggen, met 5 wielbouten.

Prijs: 100 euro voor de twee (zonder bouten)
Emiel

Prijs: 100 euro voor de twee (zonder bouten)
Emiel
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Even opkrikken... heb er fotos bijgezet.
Emiel

Emiel
Keep smiling, your life is shorter than you think !
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Met een beetje mazzel kun je ze af en toe voor ongeveer 50 dollar kopen op ebay,alleen moet je wel bereid zijn om ze zelf schoon te maken
let er op dat de as netjes is en de draad in orde,vraag om goede fotoos.
Ze zullen hier niet voor het oprapen liggen
Tonie
let er op dat de as netjes is en de draad in orde,vraag om goede fotoos.
Ze zullen hier niet voor het oprapen liggen
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Waarom zoek je V8 spindles? Heb je nu een 6 cil en ga je naar V8 of alleen schijf remmen op een 6 cil?
Ik heb op mijn V8 trommel hub schijven en klauwen van een scorpio gemonteerd voordeel hiervan is dat ik de schijf kan wisselen zonder de lagers los te halen.
Als jij een 6 cil hebt en houdt zal deze setup ook wel mogelijk zijn.
Jacco
Ik heb op mijn V8 trommel hub schijven en klauwen van een scorpio gemonteerd voordeel hiervan is dat ik de schijf kan wisselen zonder de lagers los te halen.
Jacco
- robbert.b.
- dennis19131
- Contacteer:
Mustang 68, begrijp ik het nou goed dat je over je bestaande naaf een schijf gemonteerd hebt?, wat voor schijfen zijn dat dan, hoe ziet dat er dan uit??? en dan een scorpio klauw?, hoe wordt die gemonteerd? met een schetsplaat?Mustang68 schreef:Waarom zoek je V8 spindles? Heb je nu een 6 cil en ga je naar V8 of alleen schijf remmen op een 6 cil?
Jacco
Okee leek net of je alleen spindles zocht voor schijfremmen op te monteren dat vondt ik een beetje vreemd.
De schijven zijn ook scorpio. Ik heb alleen ongeveer 3mm van de diameter van de naaf moeten halen (het gedeelte wat in de schijf valt).
En klauwen van de scorpio met een schetsplaat.
Ik zal van de week wel foto's maken.
Jacco
Indd zoals dat tegenwoordig normaal is.Mustang 68, begrijp ik het nou goed dat je over je bestaande naaf een schijf gemonteerd hebt?, wat voor schijfen zijn dat dan, hoe ziet dat er dan uit??? en dan een scorpio klauw?, hoe wordt die gemonteerd? met een schetsplaat?
De schijven zijn ook scorpio. Ik heb alleen ongeveer 3mm van de diameter van de naaf moeten halen (het gedeelte wat in de schijf valt).
En klauwen van de scorpio met een schetsplaat.
Ik zal van de week wel foto's maken.
Jacco
Ja dat klopt, het is inmiddels al weer ruim 3jaar geleden dat ik het gemaakt heb. Ik heb er sleuf gaten van gemaakt maar je zou ook nieuwe gaten kunnen boren op de juiste steekcirkel (bespaar je ook nog op gewicht).De steek van een 5 gats Scorpio schijf is toch ook anders dan die van de Mustang?
Jacco
- dennis19131
- Contacteer:
- bartuitschaijk
je kunt toch gewoon originele schijven van een mustang kopen, passen direct op de spindle. Heb ik ook gedaan, zie mijn website. Ik heb deze bij Adams classic cars gekocht voor: 133 euro, maar dan zijn ze nieuw, dus 100 euro voor een setje gebruikte schijven vind ik wat overdreven. Mmm, Ik weet trouwens niet of een 6 cil spindle gelijk is aan een V8.
Gr.
Bart
Gr.
Bart
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
bartuitschaijk schreef:je kunt toch gewoon originele schijven van een mustang kopen, passen direct op de spindle. Heb ik ook gedaan, zie mijn website. Ik heb deze bij Adams classic cars gekocht voor: 133 euro, maar dan zijn ze nieuw, dus 100 euro voor een setje gebruikte schijven vind ik wat overdreven. Mmm, Ik weet trouwens niet of een 6 cil spindle gelijk is aan een V8.
Gr.
Bart
Nee bart,de 6 en 8 spindles zijn verschillend
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
GSX-R750 K3
- 65-fastback
die van de 6 lijn zijn ook wat dunner en dus gevaarlijker na de V8 conversie.
vraag nog, heb je alles al voor de conversie?
nog dit jaar heb ik alles van blok, bak, schijven spindels tot achteras als ik aan de Mach 1 ga beginnen waar een mustang II front in komt.
nadeel is dat alles in goede staat is en dat ik het of compleet verkoop, of bewaar voor een conversie in de toekomst.
vraag nog, heb je alles al voor de conversie?
nog dit jaar heb ik alles van blok, bak, schijven spindels tot achteras als ik aan de Mach 1 ga beginnen waar een mustang II front in komt.
nadeel is dat alles in goede staat is en dat ik het of compleet verkoop, of bewaar voor een conversie in de toekomst.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary