Brandstoftank probleem Mustang '05

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

mustanglady

Brandstoftank probleem Mustang '05

Bericht door mustanglady »

Wij hebben sinds kort een mustang 2005 in ons bezit maar het is een ramp om te moeten tanken. de benzinepomp slaat telkens uit ( ik denk vanwege de benzinedampen) en daardoor sta je dus een half uur te tanken en heb je dan nog maar je tank half vol. Er zijn vast wel meer mensen die hier last van hebben en daar een oplossing voor hebben gevonden. We horen het graag want we willen natuurlijk graag rijden met de auto. Groetjes Mustanglady
Laatst gewijzigd door mustanglady op zo 27 jan, 2008 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
gert-jan

Bericht door gert-jan »

Wij hebben het ook met onze Passat. Gewoon de pistool wat verder naar buiten trekken (niet te ver natuurlijk) en dan heb je het probleem niet meer (of minder afhankelijk hoe vast de hand is).
Gewoon dus ff uit proberen.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
peer

Bericht door peer »

gert-jan schreef:Wij hebben het ook met onze Passat. Gewoon de pistool wat verder naar buiten trekken (niet te ver natuurlijk) en dan heb je het probleem niet meer (of minder afhankelijk hoe vast de hand is).
Gewoon dus ff uit proberen.
Ik had dat ook met de passat, je kan ook de spuit een kwartslag draaien :)
Blizzard
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Het spuitpistool een stuk draaien of de achterkant hoger dan de voorkant zetten. Dat waren de tips die ik erover gelezen heb. Weet niet of het werkt want heb zelf geen nieuw model.

Succes
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

pistool scheef houden heeft in dit geval geen zin, het is een 2005 mustang kwaaltje.
de eerste lichting tanks hebben verkeerde onluchting, de inlaat is zo nauw dat de lucht er niet uit kan, en o doende krijg je de benzine er niet in.
Ik heb er nog 1 liggen, die wellicht beschikbaar is, maar dat kan ik je pas over een week of 3 met zekerheid zeggen.
Ik heb nog een 2005 coupe die dan binnen komt, en ik wil even afwachten of die tank wel goed is, als dat zo is, mag je deze wel overnemen.

Je kunt ook voorlopig een latje meenemen, zodatje die onder je band kunt leggen(aan de kant van de tank) dan is de ontluchting iets beter.
of zorgen dat je bij het tanken de kant waar tank zit iets hoger hebt dan de ander kant.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Weet niet of het werkt want heb zelf geen nieuw model
Ik heb het probleem ook met m'n 67 !
Moet het pistool er half insteken en traag tanken, anders slaat het af.
En het is niet merk gebonden, heb het zowel bij Esso als Q8 of andere benzinestations.

En voor de veiligheid sta ik altijd naast de vuldop en niet vlak erachter, want ik heb al eens natte benzine-schoenen gehad ook...! Dan sloeg hij te laat af, en was de tank al overvol. (zat er ook maar enkele cm in...) :roll:

Al doende leert men... :idea:

Emiel
8)
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

Dat is toevallig dat ik het net nog met iemand over had bij de tankstationn in Amersfoort daar stond een Mustang 05+ deze had ook dezelfde probleem heb er nog foto's van gemaakt van de Mustang die komen er maandag op onder topic Mustang gespot

Groetjes

Ferdi
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
Mikkel

Bericht door Mikkel »

Wij hebben idd ook last van dat tanken, nu hebben we een extra ontluchting ernaast gelegd en even kijken of dat werk. Zou anders een andere tank helpen?

Offtopic:
Hey ferdi :D . Zo zo, 180 km/h richting nijmegen snel thuis? :lol:
Heb zelf nog wel wat foto's op de website staan van de mustang, waar moet ik die neerzetten?
Laatst gewijzigd door Mikkel op zo 27 jan, 2008 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
JaCo

tanken

Bericht door JaCo »

Het tanken zelf lukt me nog wel aardig, :o
echter het afrekenen gaat steeds moeilijker, :roll:

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Albert

Bericht door Albert »

Het heeft niet specifiek met de Mustang te maken.Wij hebben het ook met onze Audi.Bij verschillende tankstations.De ene gaat goed, de ander niet.Ook een kwartslag draaien of meer helpt niet.De pompstations zeggen niet te weten hoe het komt.

Albert
67mustangcabrio

Bericht door 67mustangcabrio »

Dat probleem heb ik ook bij verschillende tankstations!!
Heeft ook met de druk te maken ,hoe snel de brandstof in je tank komt .en ook komt er door de nauwe tankopening geen lucht meer bij dus dan slaat hij iedere keer af en kun je hem alleeen voldruppelen (bij wijze van spreken).
Zoek een tankstation bij je in de buurt die niet erg hooge druk heeft !!
Bij mij in de buurt zit er een (onbemand tankstation AVIA) daar kan ik zonder problemen tanken !!!!
Frans
Titanium gray 67er Ford Mustang Cabrio (302 V8.)
Black Chevrolet Pickup C20 1966 (350 V8)
Black Dodge RAM 5,7HEMI sport single cab
FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

@Mikkel ja dat gaat snel genoeg :D maar 180 kom ik zelde op de hollandse snelwegen

Groetjes

Ferdi
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

even voor de 2005 mustang bezitters;
het heeft met de vulopening in je tank te maken, de eerste tanks hebben een vernauwing in de vulpijp, dit zit bijna in de tank, en de doorlaat is dan ongeveer zo groot als een amandel.
bij de replacement tanks is de doorlaat ongeveer 3cm in diameter, spreekt voor zich dat het dan wat makkelijker de lucht er eruit laat en de benzine erin.
ze hebben het niet allemaal, maar ik heb er inmiddels 2 onder garantie vervangen van de 2005 mustangs die we hebben verkocht, late 2005 en 2006 horen de verbeterde tanks al te hebben

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Ik ken dat probleem van de 2de generatie Alfa 33. Pistool een eindje terug trekken en een kwartslag draaien.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Mikkel

Bericht door Mikkel »

De aanpassing die we gedaan hebben blijkt toch te werken! Zojuist vol getankt geen problemen! Voordat we gingen tanken zat er nog ongeveer 20 liter in. :D
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”