Burnout
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: ma 02 jul, 2007 22:03
Remdruk begrenzer indraaien?
Onder mijn Mustang motor kapje zit eem remdrukbegrenzer in de leiding naar de achterremmen.
Met een joekel van een stelbout erin. Moet toch mogelijk zijn om alleen de voorremmen te laten werken voor een paar mooie strepen op de weg?
Iemand al eens geprobeerd?
Roken is slecht voor je gezondheid, behalve rook van je achterbandjes, goed tegen hartkwalen ?
Trouwens, met de vorst zoals vandaag spinnen m'n bandjes zo ook al, hoor! Voordeeltje van doorrijden.
Doeg,
Hans.
Met een joekel van een stelbout erin. Moet toch mogelijk zijn om alleen de voorremmen te laten werken voor een paar mooie strepen op de weg?
Iemand al eens geprobeerd?
Roken is slecht voor je gezondheid, behalve rook van je achterbandjes, goed tegen hartkwalen ?
Trouwens, met de vorst zoals vandaag spinnen m'n bandjes zo ook al, hoor! Voordeeltje van doorrijden.
Doeg,
Hans.
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Jeroen,
Een 'Posi'en een traction-lok differentieel zijn merknamen voor respectievelijk een GM en een Ford limited slip differentieel. De meeste limited slip differentiëlen zijn met koppelingplaten uitgerust en zijn dus aan slijtage onderhevig. Een uitzondering hierop is een zogenaamd Torsen differentieel wat met wormwielen is uitgerust. Een torsendifferentieel heeft bovendien de eigenschap om bij gripverlies koppel door te geven aan het wiel met de meeste grip en wordt daarom veel gebruikt voor circuit gebruik en in rally's.
Een andere categorie zijn de zogenaamde Lockers, met de Detroit Locker als bekendste voorbeeld. Lockers bestaan uit twee getande schijven die in elkaar grijpen als beide wielen met een gelijke snelheid draaien (rechtdoor rijden). In bochten ontkoppelen de schijven (wat gepaard kan gaan met wat geratel uit je diff) zodat je toch fatsoenlijk een bocht kun maken. Voordeel van lockers is de degelijkheid en duurzaamheid. Nadeel is het verminderde stuurgedrag bij snel bochtenwerk.
Voor de 9" ford achteras is enorm veel keuze in zowel limited slip als locker differentiëlen. Zoek maar eens bij Summit op Differential Carriers voor de Ford 9". Een torsendifferentieel is verkrijgbaar onder de naam True-Trac.
Een 'Posi'en een traction-lok differentieel zijn merknamen voor respectievelijk een GM en een Ford limited slip differentieel. De meeste limited slip differentiëlen zijn met koppelingplaten uitgerust en zijn dus aan slijtage onderhevig. Een uitzondering hierop is een zogenaamd Torsen differentieel wat met wormwielen is uitgerust. Een torsendifferentieel heeft bovendien de eigenschap om bij gripverlies koppel door te geven aan het wiel met de meeste grip en wordt daarom veel gebruikt voor circuit gebruik en in rally's.
Een andere categorie zijn de zogenaamde Lockers, met de Detroit Locker als bekendste voorbeeld. Lockers bestaan uit twee getande schijven die in elkaar grijpen als beide wielen met een gelijke snelheid draaien (rechtdoor rijden). In bochten ontkoppelen de schijven (wat gepaard kan gaan met wat geratel uit je diff) zodat je toch fatsoenlijk een bocht kun maken. Voordeel van lockers is de degelijkheid en duurzaamheid. Nadeel is het verminderde stuurgedrag bij snel bochtenwerk.
Voor de 9" ford achteras is enorm veel keuze in zowel limited slip als locker differentiëlen. Zoek maar eens bij Summit op Differential Carriers voor de Ford 9". Een torsendifferentieel is verkrijgbaar onder de naam True-Trac.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- Sixtyeight
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 24 mar, 2006 20:40
- Locatie: Sint-Michielsgestel
- Contacteer:
Thanks,
Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een detroit locker. Voor mij de meest geschikte optie.
Is dit makkelijk in te bouwen? Zijn die compleet met gear? Ik wil naar 3:55
Jeroen.
Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een detroit locker. Voor mij de meest geschikte optie.
Is dit makkelijk in te bouwen? Zijn die compleet met gear? Ik wil naar 3:55
Jeroen.
[url]http://www.charger.nl][img]http://www.charger.nl/pictures/logo's/logo.jpg[/img][/url]
1970 Mustang (351ci), 1968 R/T Charger (440ci), 1984 Chevy VAN (305ci).
1970 Mustang (351ci), 1968 R/T Charger (440ci), 1984 Chevy VAN (305ci).
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Hoi Jeroen,
Geen idee of dit makkelijk in te bouwen is, waarschijnlijk kunnen ze je dat op:
http://www.eaton.com/EatonCom/ProductsS ... /index.htm
wel vertellen.
De gears zelf zul je d'r los bij moeten kopen. Misschien dat een kompleet differentieel een optie is voor je. Currie of bijvoorbeeld Strange kunnen je daarbij helpen, of je informeert bij een van de vele differentieel specialisten op eBay. Zoek maar eens op Ford 9 inch differential, Ford 9 inch third member of ford 9 inch center section.
Succes ermee.
PS, het chroom op m'n dashboard ziet er nog steeds toppie uit!
Geen idee of dit makkelijk in te bouwen is, waarschijnlijk kunnen ze je dat op:
http://www.eaton.com/EatonCom/ProductsS ... /index.htm
wel vertellen.
De gears zelf zul je d'r los bij moeten kopen. Misschien dat een kompleet differentieel een optie is voor je. Currie of bijvoorbeeld Strange kunnen je daarbij helpen, of je informeert bij een van de vele differentieel specialisten op eBay. Zoek maar eens op Ford 9 inch differential, Ford 9 inch third member of ford 9 inch center section.
Succes ermee.
PS, het chroom op m'n dashboard ziet er nog steeds toppie uit!
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- Sixtyeight
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 24 mar, 2006 20:40
- Locatie: Sint-Michielsgestel
- Contacteer:
- Sixtyeight
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 24 mar, 2006 20:40
- Locatie: Sint-Michielsgestel
- Contacteer:
Jea, klonk als een paar gasten hier in Nederland, overzees had ik inderdaad al gezien.
Zijn er hier in Nederland geen kenners die hier mee knutselen?
Jeroen.
Zijn er hier in Nederland geen kenners die hier mee knutselen?
Jeroen.
[url]http://www.charger.nl][img]http://www.charger.nl/pictures/logo's/logo.jpg[/img][/url]
1970 Mustang (351ci), 1968 R/T Charger (440ci), 1984 Chevy VAN (305ci).
1970 Mustang (351ci), 1968 R/T Charger (440ci), 1984 Chevy VAN (305ci).
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Hoi Jeroen,
De enige toko die ik in Nederland weet is www.progear.nl in IJmuiden, maar volgens mij zijn ze nogal aan de prijs.
De enige toko die ik in Nederland weet is www.progear.nl in IJmuiden, maar volgens mij zijn ze nogal aan de prijs.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- Sixtyeight
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 24 mar, 2006 20:40
- Locatie: Sint-Michielsgestel
- Contacteer:
Hoy jeroen,
Man jij weet er veel van en nog allemaal juist ook.
See ya ,
Man jij weet er veel van en nog allemaal juist ook.
See ya ,
Laatst gewijzigd door Dirk op vr 09 jan, 2009 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mustang racecar 1967 coupe
- Mustang Den Haag
- †
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08