Amsterdams nieuws

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

66stangwhite

Bericht door 66stangwhite »

Weet eigenlijk niet wat ik hierop moet zeggen. Soms ben je gewoon met stomheid geslagen....
Politiek he......
1966 mustang 200Ci 6 in lijn. Ext.: wit, int.: pony blauw / wit.
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Nou, lijkt me duidelijk... Iemand voor een protest-tourrit door Amsterdam? :-D
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
66stangwhite

Bericht door 66stangwhite »

Mack,
heel goed initiatief
grten
John
1966 mustang 200Ci 6 in lijn. Ext.: wit, int.: pony blauw / wit.
hollandranch
Donateur 2012
Contacteer:

Bericht door hollandranch »

Mack schreef:Nou, lijkt me duidelijk... Iemand voor een protest-tourrit door Amsterdam? :-D

Sta je dan niet de hele tijd in de file, meer een stil protest :shock:
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

A'dam is niet zover... Wanneer? :P Mijn auto hoeft niet ouder dan '92 te zijn, om toch ietwat vervuilend gevonden te worden :P
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Mustang_bartje
Contacteer:

Bericht door Mustang_bartje »

uiteraard zeker van de party!
Mustang 2006 blauw
FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

Ik doe mee

Groetjes

Ferdi
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
gert-jan

Bericht door gert-jan »

En die grote 4x4 in de PC Hooftstraat? die mogen daar wel komen? Volgens mij vervuilen die lucht nog iets meer.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
PoisonIvy66

Bericht door PoisonIvy66 »

hollandranch schreef:Sta je dan niet de hele tijd in de file, meer een stil protest :shock:
uuuh... stil protest met enkele tientallen mustangs? dacht het niet. In ieder geval veel herrie!

Maar goed. Ik ben er evengoed niet bij! Heb niks te zoeken in A'dam
...Happiness is the road...
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Het is idd waanzin. Niet dat ik vaak in Amsterdam kom maar een protestactie is wel leuk. Lekker een bakje thee drinken met Cohen.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
AndreV

Bericht door AndreV »

Nog nooit last gehad! :oops:
Oud hok Augustus 1964, V8 289

WWW.FORDMUSTANGCLUB.NL
vozzy
Contacteer:

Liefhebbers oldtimers woedend op Amsterdam

Bericht door vozzy »

AMSTERDAM - De Historische Automobiel Vereniging (HAV) is bepaald niet blij met de plannen van de Amsterdamse wethouder Tjeerd Herrema (Verkeer) om auto's met een bouwjaar ouder dan 1992 te weren uit vrijwel het hele gebied binnen de ringweg A10. Dat liet voorzitter Toon van Diepen van de oldtimerclub woensdag weten. „De gevolgen zijn niet te overzien.”

„Wij hebben ook leden in Amsterdam”, aldus Van Diepen. „Die zijn straks verplicht op zondagochtend hun auto tot aan de ringweg te duwen voordat ze hem mogen starten. 's Avonds kunnen ze hem weer helemaal terugduwen. Dat is toch een bezopen situatie.” Ook is de HAV-voorzitter bang dat straks geen oldtimerevenementen meer in de stad kunnen plaatsvinden.

Herrema presenteert volgende week zijn nota Voorrang voor een Gezonde Stad. Daarin staan maatregelen om de luchtkwaliteit in de stad te verbeteren, waaronder het voorstel om oude auto's uit de stad te weren.

Op zijn vorig jaar verschenen voorlopige plannen kwam veel kritiek. Vooral zijn voorstel om de parkeertarieven in vrijwel het gehele gebied binnen de A10 te verhogen tot het hoogste tarief kon op weinig steun rekenen. De wethouder heeft die plannen aangepast, maar in de binnenstad zullen de prijzen toch nog flink omhooggaan, namelijk tot vijf euro per uur.

Volgens Robert Flos van de VVD-fractie in de Amsterdamse gemeenteraad betekent dit dat de gemeente per jaar 31 miljoen euro extra aan parkeergeld binnenhaalt. „Dat is echt een enorme lastenverhoging.” Hij is er ook ontevreden over dat Herrema geen voorstellen doet voor meer groen in de stad, wat volgens de VVD'er ook zou bijdragen aan een betere luchtkwaliteit.

Meta Meijer van de Amsterdamse SP wijst erop dat de wethouder wel oude auto's wil weren, maar geen maatregelen neemt tegen nieuwe voertuigen die toch zeer milieuvervuilend zijn.

Bron "de telegraaf"
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
NordicDawn

Bericht door NordicDawn »

En terecht. PC Hoofdstraat mobielen worden niet geweerd, maar onschatbare klassiekers wel :?
1970 Mustang Hardtop
Mustang_bartje
Contacteer:

Bericht door Mustang_bartje »

en hoeveel amsterdammers bezitten geen oldtimer? volgens mij loopt dat aantal behoorlijk op. Het zal er wel op uit komen dat het niet verboden wordt, maar dat je een behoorlijk tol bedrag mag betalen om in de stad te komen en rond te rijden. Voorlopig kunnen we gelukkig nog probleemloos door de ij- en zeeburgertunnel trappen!
Mustang 2006 blauw
Dream

Bericht door Dream »

Als er iets leuk is, is het wel met mijn brulaap even over de grachten banjeren :)
Marco

1969 Coupe V8 351W gereviseerd, flowmasters 40 double exhaust, 4v carb
2005 Volvo S60 2.0T Sport 132KW tuned -> 210 PK
2008 Strippenkaart & fiets
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”