Boyd Coddington overleden

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

fordman
Donateur 2014

Bericht door fordman »

schokkend nieuws!!! :shock:

Het bewijst maar weer eens: Geniet van het leven zolang het kan, het kan zomaar afgelopen zijn.

Boyd R.I.P.
Fordman
1968 fastback

[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]

[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

pfff, dat is inderdaad effe schrikken.

Aron
Mustang_bartje
Contacteer:

Bericht door Mustang_bartje »

vervelend nieuws. Heb ook graag naar de serie gekeken, hij maakte mooie auto's. Zijn manier van omgang met personeel was niet die van mij, maar toch triest nieuws.
Mustang 2006 blauw
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Da's even schrikken. De man heeft veel betekend in de hot rod en custom wereld.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

van dit slechte nieuws moest ik ff opkijken. hoewel ik soms mijn twijfels had over zijn aanpak, het was zonder meer een geniale ontwerper. en zijn shows waren altijd lachen. nu maar hopen dat de zaak overgenomen wordt en dat de serie doorgaat. RIP Boyd,

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
julicher

Bericht door julicher »

Toen ik dit las vond ik het ook wel raar. Het ene moment kijk je naar z'n serie op tv en 't andere moment is ie overleden. Erg jammer want z'n auto's waren altijd erg mooi. Het leek me wel een moeilijk persoon om als baas te hebben. Vaak overwerken en stress. Helaas veel te vroeg gestorven.
eleanor

Bericht door eleanor »

Dit vind ik heel erg.
Die serie vond ik bijna nog belangrijker dan mijn vriendin :(
AceOfSpades

Bericht door AceOfSpades »

Wat een verschrikkelijk nieuws!!!

R.I.P
Boyd
[img]http://www.tigraexpentionclub.nl/photobookv2/Members%20Page/images/20080229222501.jpg[/img]

'68 Mustang V8
'99 Audi TT 1.8 turbo
NordicDawn

Bericht door NordicDawn »

R.I.P. voor beiden. Ik heb de serie rondom Indian Larry gezien op Discovery Channel.
1970 Mustang Hardtop
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Damn das balen! RIP.

Benieuwd wanneer er een speciale aflevering op Discovery komt..
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Mooi filmpje. Allemaal een Hawaii shirt aan.

Maar moeten die Amerikanen nou alles sponsoren? Ik doel op het filmpje vooraf. Ik vind dat vrij smakeloos.
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

ja, straks sponsoren ze nog Boyd's begrafenis/crematie...

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Coddington opgegroeid op een boerderij in Rupert, Idaho, het lezen van alle auto-tijdschriften hij kon, en kreeg zijn eerste auto (een Chevrolet truck 1931) op de leeftijd van 13. [2] Hij woonde machinist handel school in Idaho State University en een drie - Jaar in het leerlingwezen bewerking. In 1966, he moved to California building hot rods by night and working as a machinist at Disneyland during the day. In 1966 verhuisde hij naar Californië gebouw hete staven en nacht werken als machinist op Disneyland gedurende de dag. He soon became known for building unique hot rods and in 1977 he opened his own shop, Hot Rods by Boyd, in Cypress, California . Hij werd al snel bekend voor de bouw van unieke warme staven en in 1977 opende hij zijn eigen winkel, Hot Staven door Boyd, in Cypress, Californië. His first customer was Vern Luce whose car (a 1933 coupe) won the Al Slonaker Award at the 1981 Oakland Roadster show, a prestigious award for those "in the know." Zijn eerste klant was Vern Luce waarvan de auto (een coupe 1933) won de Al Slonaker Award tijdens de 1981 Oakland Roadster show, een prestigieuze prijs voor "in het weten."

In 1988, Coddington founded Boyds Wheels, Inc., to manufacture and market custom automobile alloy wheels made from billet aluminum . In 1988 stichtte Coddington Boyds Wielen, Inc, te produceren en op de markt aangepaste auto-velgen vervaardigd uit aluminium billet. His aluminum wheels were an industry first and many innovative designs are credited to Boyds Wheels. Zijn aluminium wielen zijn een eerste en de industrie veel innovatieve designs zijn gecrediteerd op Boyds Wielen. By 1997, Coddington (along with his then chief designer Chip Foose ), was inducted into the Hot Rod Hall of Fame. [3] In 1998, Coddington had to re-organize Boyds Wheels as the result of bankruptcy. [4] On April 7 , 2005 , Coddington pleaded guilty of perpetrating a " Ship of Theseus " fraud. By 1997, Coddington (samen met zijn toenmalige chef-ontwerper Chip Foose), was inducted in de Hot Rod Hall of Fame. [3] In 1998, Coddington moest opnieuw organiseren Boyds Wielen als gevolg van het faillissement. [4] Op april 7, 2005, Coddington pleitte schuldig perpetrating van een "schip van Theseus" fraude. Coddington had registered completely custom-fabricated, hand-built cars as antique automobiles in order to avoid emissions and tax liabilities. [ citation needed ] [5] Coddington had geregistreerd volledig op maat vervaardigd, met de hand gebouwde auto's als antieke auto's om te voorkomen dat de uitstoot en belastingverplichtingen. [Bewerk], [5]

[ edit ] Death [Edit] Death
Coddington had been hospitalized in January, shortly after New Years eve 2008 following a fall at his home. [6] He was discharged, but complained of continuing complications and was readmitted just a few days later to Presbyterian Intercommunity Hospital in suburban Whittier, California . Coddington was het ziekenhuis in januari, kort na New Years vooravond 2008 na een val in zijn huis. [6] Hij werd afgevoerd, maar een klacht van de voortgezette complicaties en was bereid slechts een paar dagen later aan Intercommunity Presbyterian Hospital in voorsteden Whittier, Californië.

After being readmitted, doctors performed surgery and Boyd was expected to make a complete recovery. Nadat hij opnieuw, artsen uitgevoerd chirurgie en Boyd werd verwacht dat ze een volledig herstel. Coddington died on February 27 , 2008 . Coddington overleed op 27 februari 2008. His publicist, Brad Fanshaw, stated that Coddington was a long-time diabetic who died from complications that were brought on from a recent surgery. [7] Zijn publicist, Brad Fanshaw, verklaarde dat Coddington was een lange tijd diabetes die overleden aan complicaties die werden ingesteld op uit een recente chirurgische ingreep. [7]

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Mooie vertaling. Hete staven. :lol:
Gerlof
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”