A day at the races; 45 jaar Zolder

Hier staan alle links en verslagen van de 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 en 2008 meetings.........

Moderator: Shelby GT-H

Gesloten
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

A day at the races; 45 jaar Zolder

Bericht door JaCo »

Hoi,

net terug van een dagje Zolder,

Lekker weer, goede organisatie, hapje en drankje erbij, mooie mustang "line up" en maar liefst 7 ronden zelf op het circuit,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's met dank aan mijn vrouw,

Walter, BMCC en organisatie Bedankt,

groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik heb ook genoten.
Sam met TonBlingBling en Steef had ik afgesproken bij Mac Barendrecht.
Vandaar reden we in 1 ruk door naar Circuit Zolder.
Hoe verder we naar het zuiden kwam des te mistiger werd het,
en zelfs rond Antwerpen had het vlak voor ons nog ff flink gegoten.
Gelukkig waren de laatste 50 km van de rit droog, zodat we met een droge auto aankwamen op het circuit.
Daar stonden al zo'n 15 Belgische Mustang bij de ingang te wachten.
Na de kaarten afgehaald te hebben, reden onder de baan door naar de Paddock.
Hier werden we door Walter opgevangen.
Naast de Mustangs was er ook een groepje Corvettes en Aston Martins.
Na de datasheet onder de voorruit te hebben gelegd,
hebben we eerst een bakkie gedaan in de voor de klassiers gereserveerde lodge.
Na een paar warming-ups, en een race van de Formule BMW te hebben gezien, mochten we zelf het circuit op.
De Mustangs werden daarvoor opgesteld op bouwjaar, de oudste eerst.
Misschien achteraf niet zo'n gelukkige keuze, aangezien de latere types als de Mach 1's
toch wat betere wegligging hebben dan de 64-68 types.
Na een rondje of 10 moesten we helaas de auto's weer parkeren.
Na nog enkele races gekeken te hebben, zijn Steef, Ton en ik weer naar huis gereden.

Walter en andere mensen van de organisatie, hartelijk dank.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
walter
Berichten: 1150
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 21:07
Locatie: Neerpelt (België)
Contacteer:

Bericht door walter »

Ik heb er ook nog een paar:

Afbeelding

Ook mooi:

Afbeelding

Mooi rijtje:

Afbeelding

Een hoop volk:

Afbeelding

Alle deelnemers bedankt: zonder jullie zou het maar een lege paddock geweest zijn! Tot ziens op een volgend event!
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Jongens, jongens wat een mooi spul.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Bericht door peer »

Er stond heel veel leuk spel en ik heb genoten van alle races die er waren. Dag begon al vroeg en ik ben ook weer net thuis...
Ik heb nog een beetje last van me oren van die formule wagen... wat maken die een geluid zeg!!
Gebruikersavatar
1BADGT500
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 03 mei, 2004 09:37
Locatie: Snake City
Contacteer:

Bericht door 1BADGT500 »

Wij hebben een fantastische dag gehad. Bedankt Walter, BMCC en Adelbert.

Jammer dat ik niet echt hard kon gaan met de Shelby. Moest zelfs een paar keer stoppen omdat baanofficials foto's wilden maken. Prachtig gezicht zo al die Mustangs in een lint. Ik reed namelijk achteraan.
07 Shelby GT500 Coupe Grabber Orange, #127 van 282
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
Gebruikersavatar
steef50
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 11 jul, 2004 22:32

Bericht door steef50 »

:P hele fijne en gezellige dag gehad op zolder samen met Ton en Ronald .Met een paar auto s oprijden is al leuk en de rest van de dag ook super.
Mooi weer later op de ochtend ,veel mensen gesproken en gezien kortom kon niet meer stuk.
walter adelbert en organisatie bedankt voor deze mooie dag.

:thanks:
Ford Mustang Mach 1 1972
Gebruikersavatar
McQueen
Berichten: 1401
Lid geworden op: vr 23 mar, 2007 13:53
Locatie: Eindhout ( Laakdal ) near Radiator-Springs
Contacteer:

Bericht door McQueen »

Gisteren dus naar Zolder geweest, om 8 uur al vertrokken want we moesten zeker om 9 uur al daar zijn om ons in de padock te nestelen.
Daar kregen we een briefing en daarna we mochten ons begeven naar de voor ons gereserveerde VIP-lounge in de toren. Deze moesten we wel delen met de Corvette rijders, maar er was plaats zat.
Ook eten en drank was er voorzien voor gans de dag, en dit allemaal gratis, en je kent mij hé .... gratis = steendood natuurlijk.
In den beginne was er niets, en zelfs dat was ontploft, maar dat is andere geschiedenis. :-)
In den beginne was ... de pitstraat leeg, net zoals de tribune, maar hierin kwam snel verandering toen de opwarmings ronden begonnen, en het bijhorende zalige gebrul van de motoren welk een hele dag zou doorgaan, van alle wagens en types waren er te zien, ook de "oudjes" vlogen over het circuit.
Buiten in de andere padock's waren er mooie en soms zeldzame wagens te bewonderen, vooral de Austin Martin's waren goed vertegenwoordigd, zelfs de laatste nieuwe stond erbij, de 500.
Om 12.00 uur was het onze beurt om op het circuit rondjes te draaien, eens ervan geprofiteerd om de motor open te houden welk toch eens leuk was op deze brede baan zonder flitspalen, dit kon je natuurlijk niet lang volhouden want je zat met je voorligger welke je niet voorbij mocht. Ik zat als 5-de in een groepje van 7 wagens, de anderen hadden we al afgeschud, dus we konden geregeld ons laten afzakken en terug de gas erop tot aan de pace-car die voor ons reed. Zalig om je eens te kunnen uitleven.
Ons Nicole als co-piloot ..... die moest het allemaal wel eerst effe gewoon worden, dat was van .... zie wat je doet !!!! Pas op .... nen harde bocht !!!! enz ... Maar na een rondje of twee was ook zij dit gewoon en begon ze er ook van te genieten. Tja ... dit zijn we toch niet gewoon om over een circuit te rijden, maar toch veel veiliger dan over een gewone baan waar we braafjes ons aan de snelheid houden en alle het andere verkeer moeten in het oog houden.
Leuke en mooie dag gehad.
Bedankt Walter en Adelbert ! Was heeeeel fijn en zeker voor herhaling vatbaar.
En natuurlijk de anderen van de organisatie welke ik niet ken.

Foto's volgen nog, eerst naar moeder ( 89 ) in het rusthuis om haar te helpen met eten.

Jan.
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]



.
Gebruikersavatar
McQueen
Berichten: 1401
Lid geworden op: vr 23 mar, 2007 13:53
Locatie: Eindhout ( Laakdal ) near Radiator-Springs
Contacteer:

Bericht door McQueen »

Hier dan een paar van mijn foto's, klik op de foto's voor de vergroting.

Jan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles nog leeg in de morgend, zowel pistraat als tribune, buiten een enkeling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zetel ????

Afbeelding

Helemaal als laatste in de rij, wachtend om op bouwjaar gezet te worden

Afbeelding

Wel in heel mooi gezelschap :

Afbeelding

Afbeelding

Daarna helemaal naar voren, bij de 64 & 65-tigers

Afbeelding

En de later volgende jaren :

Afbeelding

Dan de baan op, sommigen bogonnen al hun banden op te warmen, net echt :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Voorligger laten uitlopen :

Afbeelding

Afbeelding

En dan gassen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door McQueen op ma 02 jun, 2008 13:43, 7 keer totaal gewijzigd.
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]



.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Bericht door peer »

"Voorligger laten uitlopen" ??? Je kon me gwoon niet bij houden ;)
Geintje, dat was zeker een leuk stukje rijden en zeker voor herhaling vatbaar. Maar toen ik aan het einde van het rechte stuk in mijn spiegel keek waren er niet veel meer achter ons....
Gebruikersavatar
FerdiV8
Berichten: 1267
Lid geworden op: za 13 okt, 2007 10:55

Bericht door FerdiV8 »

ik kon met mn 2001 niet komen want er was al iemand, raar dat ik op geen een foto een 2001 model kan vinden terwijl die er wel had moeten zijn.

Groetjes

Ferdi
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Bericht door Frank »

Die waren misschien te snel Ferdi.....?!?! :roll:
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Gebruikersavatar
walter
Berichten: 1150
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 21:07
Locatie: Neerpelt (België)
Contacteer:

Bericht door walter »

Ferdi,
wrang commentaar terwijl je niet weet wat er speelde. Ik had graag een 2001 gehad, en had deze ook, totdat deze liefhebber (?) op het laatste moment afzegde. Daarna (op zaterdag) geen kans meer gehad om nog iets te regelen. Kantoren gesloten e.d. Sorry, ik kan veel, maar geen wonderen verrichten.
Gebruikersavatar
1969Mach1
Berichten: 3037
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 14:34
Locatie: Veluwe

Bericht door 1969Mach1 »

Wrang? Dit is pas wrang:

Wat een verjaardagsfeestje voor 45 jaar Circuit Zolder had moeten worden, stond zondag helemaal in de schaduw van een sabotagezaak. Minstens één topteam uit de Belcar kreeg in de nacht van zaterdag op zondag ongewenste bezoekers in de pitbox die knoeiden met remmen, velgen en benzine. Maar de sabotage werd tijdig ontdekt en leidde niet tot ongevallen. De politie onderzoekt de zaak.


“Zondagmorgen ontdekten onze monteurs dat er was gepruld met de poort van onze box”, vertelt Anthony Kumpen. De meervoudige Belcarkampioen rijdt samen met Bert Longin voor het Gravity- team. “Ze vonden vreemd genoeg water op de binnenkant van de velg, en bij verder onderzoek ook achter de motor. Het leek alsof er water in de tank gegoten was. We hebben ze leeggepompt en vonden bij de veertig liter benzine inderdaad zeven liter water. We zijn dan beide racewagens helemaal gaan onderzoeken. Bleek dat de ontluchting van de remklauwen en de schroefjes van de velgen los waren, en dat op beide auto’s.”

Gravity stapte met de zaak naar de koersleiding, naar Circuit Zolder en naar de politie. Die deed de nodige vaststellingen en kreeg ook alle foto’s overhandigd. Het team diende een klacht in.

Sabotage
Vorig jaar, toen Kumpen en Longin voor het eigen PK Carsport raceten, kregen ze in Francorchamps ook al te maken met sabotage. Toen was er ‘s nachts water bij de benzine gegoten en werd geknoeid met de alternatorriem van hun Corvette. “Maar dit is van een andere orde”, zegt Kumpen. “Met water in de tank val je stil. Maar als ik in de Bianchibocht op dit circuit zonder remmen val, hang ik in het bos. We hadden zware verwondingen kunnen oplopen. Dit is poging tot slagen en verwondingen, tot moord zelfs.”

Ook een tweede team, A+ dat met Jeffrey Van Hooydonk op pole stond, vermoedt sabotage. Van Hooydonk: “Na het tanken gingen de motoren van onze beide Vipers op geen tien minuten van elkaar stuk. Dat is toch frappant. Normaal rij je 77 uur met één motor.”

Verdachten
Wie achter het misdrijf zit, is niet duidelijk. De andere topteams zijn natuurlijk de eerste verdachten. Kumpen: “Het kan een concurrent zijn, maar misschien ook iemand die uit persoonlijke haat handelt. Ik hoop dat het onderzoek iets oplevert, want dit had slecht kunnen aflopen."

"Ons terugtrekken uit de Belcar? Geen denken aan. Zo krijgen ze mij niet klein. Maar we gaan wel professionele security inzetten en ‘s nachts blijft er iemand naast de auto’s slapen.” Teammaat Longin zit op dezelfde golflengte. “Als we stoppen, hebben zij hun doel bereikt. Dit motiveert mij alleen maar meer”, aldus Kumpen.

Bewaking
Circuit Zolder zit met de zaak verveeld. “Maar wat kunnen wij doen?” vraagt directeur Roger Dejaegere. “Wij hadden voor extra bewaking gezorgd op vraag van de Formula BMW. Dat kampioenschap rijdt normaal in het voorprogramma van de F1 en is een hermetisch afgesloten paddock gewoon. We hebben gedaan zoals gevraagd: bewakers hebben de hele nacht hun ronde gedaan. Maar in een paddock zijn overal hoeken en kanten waar je je kan verstoppen.”


De organisator van het kampioenschap, SRO, overwoog even om de race te annuleren. “Dat was mijn eerste reactie”, zegt Patricia Indekeu. “Maar dan straf je het hele kampioenschap, en bovendien hebben we tegen niemand bewijzen. Ik vind dit laag, zielig en kinderachtig. Corruptie bestaat ook in voetbal of wielrennen, maar dit was wel supergevaarlijk. Hier zijn mensenlevens in het spel.”

Bron: GvA
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Gebruikersavatar
walter
Berichten: 1150
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 21:07
Locatie: Neerpelt (België)
Contacteer:

Bericht door walter »

Een zelfde verhaal stond in Het Belang van Limburg. Schandalig en beangstigend. Gelukkig zijn er geen persoonlijke ongevallen te betreuren, maar triest is het wel.
Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2003 t/m 2008”