Dit jaar was voor mij een super edititie ! Ik kon zelf dankzij Mustangdriver Peter de hele dag genieten (samen met co-pilote Sophie) van een 2007 Shelby (look), op die manier had ik een derde auto die de groepen kon "trekken". De eerste groep was uiteraard mijn fastback met pa aan het stuur, en Mustangdriver Patrick trok de 2e groep met z'n '74 Ghia.
Ook was na 2 jaar afwezigheid de zon terug van de partij. Dat alleen zorgt voor een smile op de gezichten van de deelnemers. Er waren dit jaar terug verschillende nieuwe bij. En die werden niet gespaard van panne's........ Tom Meert, trotse eigenaar van een '65 hardtop, had een probleempje met een koelleiding van z'n automaat. Gelukkig was Mustangdriver Mich daar om te helpen en werd alles netjes opgelost (en opgeruimd dankzij een botte SPAR handelaar in Essene). Serge Henry opweg naar de start werd in de steek gelaten door z'n carbu, maar kwam ons toch vergezellen en reed de hele rit mee met z'n daily. Kris Vergeylen had de gewone startprobleempjes en Guy Vandenheede had zoals gewoonlijk een "warme" motor. Desondanks al deze akkefietjes was de sfeer opperbest.
De start in 't Stationneke in Baardegem werd gesmaakt, zowel het ontbijt buffet als de authentieke stationsinrichting. Op de startplaats kwam zelfs een Ford GT even langs wat natuurlijk zorgde voor talloze foto's. Na een rit van een uurtje werd er geaperitiefd en geluncht in De Parel in Denderwindeke. Het eten was lekker en de bediening verliep heel vlotjes.
Net voor de start van het 2e deel werd de praktische proef gehouden en weerom bleek ze niet zo gemakkelijk. Achterwaarts zo dicht mogelijk bij een paaltje rijden (enkel je spiegels gebruiken) was dus niet simpel ook ik met de Shelby stond ruim één meter van het paaltje; terwijl ik dacht er zo een 20cm van te staan......... De namiddagrit was zalig en zonnig en iedereen geraakte ook terug op het eindpunt. Op de prijsuitreiking gingen Bart-Jan Zondag, Peter De Beck en Patrick Corthals met de prijzen lopen. Na de presentatie van het aandenken onstond er spontaan een daverend applaus zodat pa er stil van werd. Ik veronderstel dus dat iedereen het apprecieerde !
Nog eens bedankt aan alle deelnemers die ervoor zorgden dat dit één van de best edities ooit was.
Groeten
Geoffrey
De rest van de 135 foto's vinden jullie hier:
http://sarin.lunarpages.com/~musta4/Sei ... /index.htm