Vandaag de mixer uitgebouwd, schoongemaakt en revisiesetje gemonteerd.
Het binnenwerk was niet een beetje vervuild, maar ongeveer een oliebootje:
Hieronder zie je de Idle screw, en de 'power' adjuster; de laatse is een klep die je met een sleutel 9/16 kan verdraaien.
Op de foto rechts staat een rechthoekig stukje kunsstof, het is bedoeld als 'idle screw lock'.
Ik kwam hem in de mixer niet tegen, uit de tekening denk ik af te kunnen leiden hoe hij op de idle screw zou moeten passen, maar het past niet.
Iemand een idee over nut en noodzaak van dit plaatje?
Ik heb de klep afgesteld ('initial adjustment') op ongeveer 0.2 mm, de handleiding zegt tussen de 0.12 en 0.25 mm.
Het geheel uiteraard allemaal netjes schoongemaakt.
Daarna alles gemonteerd en starten en lopen

(na een onwillige accuklem opgevoed te hebben)
Nog niet verder afgeregeld want daar heb je immers een kast voor nodig, en eerst wil ik de revisekit van de converter monteren.
Dan nog de hamvraag: waarom is het zo vuil van binnen? De mixer wordt op zijn kop gebruikt. Ik denk dat oliedamp uit de carterventilatie neerslaat in het mixerhuis.
Ik ben dus van plan eerst maar is een tijdje met een open breather te gaan rijden.
GJ
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul