bladveren
Moderator: Shelby GT-H
bladveren
Hoi,
Ik sta op het punt om nieuwe bladveren te kopen. Heeft iemand ervaring met heavy duty 4-bladsveren, zonder een gastank achterin? Wordt de wegligging dan te stug en kan ik beter kiezen voor standaard 4-bladsveren. Ik ga de koni classic schokbrekers plaatsen.
Dennis
Ik sta op het punt om nieuwe bladveren te kopen. Heeft iemand ervaring met heavy duty 4-bladsveren, zonder een gastank achterin? Wordt de wegligging dan te stug en kan ik beter kiezen voor standaard 4-bladsveren. Ik ga de koni classic schokbrekers plaatsen.
Dennis
- bartuitschaijk
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Ik heb Detroit Spring 4-bladsveren voor een GT van National Parts Depot. Originele bladveren voor mijn model hebben een springrate van 85lbs, die van mij zijn 114, terwijl de heavy duty exemplaren 135lbs zijn.
Met andere woorden, wat zwaarder als standaard, maar niet stug. Ik vond het een hele verbetering tov de (40-jaar oude) originele bladveren onder mijn '67er.
Met andere woorden, wat zwaarder als standaard, maar niet stug. Ik vond het een hele verbetering tov de (40-jaar oude) originele bladveren onder mijn '67er.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- McQueen
- Contacteer:
Waarom HD ?
Als ik zo jou probeer te begrijpen wil jij betere wegligging ?
Neem dan standaard en plaats een ..... bar achteraan voor het betere bochtenwerk.
( .... bar ) = ik kan niet op de naam komen.
Of verder zoals tminus3 zei.
Als ik zo jou probeer te begrijpen wil jij betere wegligging ?
Neem dan standaard en plaats een ..... bar achteraan voor het betere bochtenwerk.
( .... bar ) = ik kan niet op de naam komen.
Of verder zoals tminus3 zei.
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]
.
.
Rear Sway Bar...........( .... bar ) = ik kan niet op de naam komen
T'is ook een Bar, maak je kan er niet drinken...
Emiel
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Ik zou niet voor de HD gaan als je geen gastank hebt, of het moet in de planning staan.
Ik wil ook nog andere bladveren hebben, de orgi's zitten er denk ik nog onder. Ik weet ook nog niet wat wij gaan doen, wij hebben wel gas. Die veren van Tminus lijken mij ook wel wat.
Ik wil ook nog andere bladveren hebben, de orgi's zitten er denk ik nog onder. Ik weet ook nog niet wat wij gaan doen, wij hebben wel gas. Die veren van Tminus lijken mij ook wel wat.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
1974 VW412e
- stephan verhagen
Een Shelby drop veranderd niets aan de veer zelf, dus de auto wordt er niet stugger van.nomis schreef:Ik denk dat het toch de hd uitvoering gaat worden. Wanneer je de hd uitvoering van de voorveren aanbrengt, wordt de auto dan nog stugger als je een shelby drop uitvoert? of maakt dit niets uit?
Gr.
Stephan
Coupe 67
Fastback 67
Fastback 67
- ppsrmustang
mijn nieuwe bladveren JRS 5 blads mid (dus 1"drop) heb ik via laurelmountainmustang.com, maar volgende keer zou ik grab-a-trac mid 5 leafs kopen via een andere leverancier, als Mustangunlimited, NPD, Dallasmustang, of gewoon via adamsclassic in NL.
Ikben tevreden over de 5 bladsveren overigen vanwege de grote gastank, maar kan mij voorstellen dat 4,5 blads voldoende zijn zonder gastank. naast rear sway bar zou ik ook nadenken over subframeconnectors, daarmee haal je de zwakte uit het frame dat origineel uit twee subframes bestaat.
shelby drop heb ik ook gedaan, een echte aanrader. Stuurt de wagen een stuk strakker van.
Ik had echter tegelijkertijd met de shelby drop ook verlagings schroefveren 620lbs 1" gemonteerd, maar dat was geen succes, de wielen vielen in de wielkasten en de veerweg was heel beperkt. Die heb ik dus weer vervangen door de originele maat, om weer een beetje over de snelheidsdrempels te komen.
mocht je nog 1"verlagingsveren voor een 67/68 willen, heb ik die voor een zacht prijsje.
Ikben tevreden over de 5 bladsveren overigen vanwege de grote gastank, maar kan mij voorstellen dat 4,5 blads voldoende zijn zonder gastank. naast rear sway bar zou ik ook nadenken over subframeconnectors, daarmee haal je de zwakte uit het frame dat origineel uit twee subframes bestaat.
shelby drop heb ik ook gedaan, een echte aanrader. Stuurt de wagen een stuk strakker van.
Ik had echter tegelijkertijd met de shelby drop ook verlagings schroefveren 620lbs 1" gemonteerd, maar dat was geen succes, de wielen vielen in de wielkasten en de veerweg was heel beperkt. Die heb ik dus weer vervangen door de originele maat, om weer een beetje over de snelheidsdrempels te komen.
mocht je nog 1"verlagingsveren voor een 67/68 willen, heb ik die voor een zacht prijsje.
1968 coupe " Peter Pan Speed Rock Special" met J-code 302 V8, ps, at, disc brakes, shelby drop, mideye 5 leafsprings and steeroids
LOUD PIPES SAVE LIFES
LOUD PIPES SAVE LIFES
- RogerMuskee
- ppsrmustang