Lincoln 5.0 ho

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

stefke

Lincoln 5.0 ho

Bericht door stefke »

Ik heb voor mijn project een linconl continental mark 7 op het oog, bouwjaar 1986. Hier zit nl. een goed lopend blok in met maar 98.000mijl op de klok. Dus ik zat eraan te denken om dat blok en de versnellingbak ervan te gebruiken. Het motorblok is een 5.0 HO. het mooiste hiervan vind ik de injectie. Pakt een stuk soepeler op 8)

Is er iemand hier die mij wat meer over deze delen wil vertellen, PK's koppel, automaatbak etc? Ik denk dat de bak een AOD is, i.v.m. bouwjaar. Dat het erin gaat passen is geen probleem, alleen de achteras is een spannender verhaal? Zijn er ergens gegevens te vinden hierover?

Deze Lincoln is ook uitgerust met luchtvering, of ik dat over ga zetten is nog lang niet zeker. Misschiem kan iemand mij iets meer hierover vertellen, qua weglegging of bij sportief rijgedrag en heel belangrijk natuurlijk, zal het passen? (ton blingbling misschien?)

Verder is alles elektrisch aan dat ding (dus een hele dikke dynamo)en er zit nog een airco in ook, wat ik daarmee ga doen zie ik evt. dan wel.

Tja, als je aan een project begint moet je het goed doen :!: of niet dan :?: Dus, ale info is welkom en wordt zeker gewaardeerd.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
janse

Bericht door janse »

Of het een Ho moter is weet ik niet zeker, een 86 is op t randje. Als het een Ho motor is hangt er volgens mij wel een aod eraan, dit zijn dezelfde blokken als in de mustangs van 87 tot 93 (misschien kleine verschillen in onderdelen zoals waterpomp, dat weet ik niet)

Heb zelf de motor met injectie ook gebruikt voor mijn project, maar de kabelboom ben je wel even mee bezig voor je hem los hebt..

Onder een lincoln kan wel is een zwaardere as zitten heb ik me laten vertellen, maar heb er zelf geen ervaring mee..
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

als er injectie op die lincoln zit is het een "speed-density" systeem, geen mass-air wat op de latere types zit van na 87-88. motor heeft rond de 200 pk ongeveer

en de achteras is er 1 met schijven, maar waar wil je die as onder gooien?

als het onder een oud type mustang is past die niet 1,2,3.

die Lincoln staat op het Foxbody chassis en die heeft een achteras met reactie armen en geen bladveren..

dus zo overzetten is er niet bij...
'65 F100
2007 KTM 950 SM
stefke

Bericht door stefke »

Het is een 5.0 HO, ik heb de auto gezien (was schemerig), maar hier is een foto van het blok.

Afbeelding

Dat die achteras niet zo kant en klaar past was ik van bewust, ik vraag me alleen af of het past. Qua braadte etc. en de manier van ophanging (reactiestangen etc.) vind ik ook wel een leuke upgrade. Zeer zeker als er ook al remschijven opzitten. 8) Hoe zeggen die amerikanen het I love a challenge

Wat betrefd de injectie, daar red ik me wel mee. Als ik een Opel 2.0ltr in een willekeurige crossauto aan de praat kan krijgen gaat dit ook wel lukken. Het enige wat ik nodig heb zijn de Elektrische schema's.

Ik kan deze Lincoln voor een prikkie kopen 1000 pleuriesen ik wil toch een V8 i.p.v. een L6, motortje heeft ook al gelopen en spint als een poes die verwend wordt. :lol: Dus voor dat geld kan ik hem al niet laten staan, als ik dat al overzet zou het mooi zijn als de rest ook kan zoals bak, achteras, achterasophanging, rembekrachtiging. atuurlijk met de nodige aanpassingen.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
NordicDawn

Bericht door NordicDawn »

302cui met 200pk inderdaad. "200 hp (149 kW) SEFI (1986-1987 LSC) w/ AOD 4 Speed Automatic"
Mocht je nog één van 1988 of later tegen komen: die heeft de 225pk (407nm) sterke 302cui van de Mustang GT.
1970 Mustang Hardtop
Claire

Bericht door Claire »

Blok ziet er op het eerste gezicht helemaal origineel uit. (dwz alle slangetjes ed op zijn plaats, stekkers aangesloten)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

@Nordicdawn,

alle T-bird's van na 88 hebben 205 pk,.. tis dezelfde motor als van een Mustang maar met wat kleine wijzigingen die het vermogen omlaag brengen,..

vwb die achteras, gewoon bij de auto gaan kijken en meten, veel meten.

ik heb de mijne ook ge-4 linked achter,.. geen bladveren meer!

breedte van de assen weet ik niet, google daar maar ff op....

tis een 8.8"
'65 F100
2007 KTM 950 SM
NordicDawn

Bericht door NordicDawn »

Cobra302 schreef:@Nordicdawn,

alle T-bird's van na 88 hebben 205 pk,.. tis dezelfde motor als van een Mustang maar met wat kleine wijzigingen die het vermogen omlaag brengen,..
Weer wat geleerd :)
1970 Mustang Hardtop
stefke

Bericht door stefke »

Cobra, bedankt voor die info (rest trouwens ook). Heb je misschien ook foto's van die 4 link van jouw? (vast wel) Zo ja, zou je me d'r een aantal willen mailen?
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

kijk ff in mn project topic, project 9..

succes Ben
'65 F100
2007 KTM 950 SM
gert-jan

Re: Lincoln 5.0 ho

Bericht door gert-jan »

stefke schreef:Deze Lincoln is ook uitgerust met luchtvering, of ik dat over ga zetten is nog lang niet zeker. Misschiem kan iemand mij iets meer hierover vertellen, qua weglegging of bij sportief rijgedrag en heel belangrijk natuurlijk, zal het passen? (ton blingbling misschien?)
Luchtvering op de MK7 is erg comfortabel. Mijn zusje heeft ook luchtvering op haar MK7 en is ook van 1986.
Het geeft een wat zweverig gevoel als je bijv. over drempels heen gaat. kwestie van wennen, want het deint wat na zeg maar.
Maar of het geschikt is voor sportief weggedrag? hangt ervan af wat je daarmee bedoelt. Tis voornamelijk comfortabel. hard door de bocht kan wel, maar dat kun je beter met een wat straffer geveerd auto doen.

GJ
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
To5.0
Contacteer:

Bericht door To5.0 »

Wij hebben een 1991 Lincoln Mark VII LSC.
Deze car ligt door middel van zijn luchtvering als een blok op de weg. Het is een heerlijkheid om hier in te rijden. De LSC is 1 bonk luxe van binnen, maar gaat af als een kanon als je hem op zijn staart trapt.

In 1988 hebben ze de 5.0 HO blokken erin gestopt en heb je dus 225 HP.
De luchtvering kan kapot gaan en zijn. Kan je checken als je de accu aangesloten hebt en je laat hem enkele dagen staan. Is die kapot dan staat de LSC scheef, voor of achter , links of rechts.

Het is een zuinige motor vooral als hem in een lichte Stang monteerd. We rijden 1:10 op de snelweg. In stad is een ander verhaal :(

Succes verder.
stefke

Bericht door stefke »

Bedankt allemaal voor de info, ik heb hem zojuist (5 min. geleden) gekocht. Volgende week zaterdag halen we hem op en gaat die op stalling.

Wat betreft de luchtvering, deze is nog in een goede conditie. Hij blijft eenmaal opgepompt zo een paar maand staan.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
To5.0
Contacteer:

Bericht door To5.0 »

Goed dat die vering nog goed is.
Mochten er mistlampen onder de bumper gemonteerd zijn dan hou ik me aanbevolen om die over te nemen.
Onze Lincoln Mark VII LSC 1991. Gekocht in 2005 van eerste eigenaar, volledig gedocumenteerd, teveel luxe om op te noemen.
Is van mijn vrouw Miss Mark VII ; Christel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

57657 Miles op de teller!!!!!!

Afbeelding

Groeten,
Tom
gert-jan

Bericht door gert-jan »

leuke bak tom. originele ned. auto dus.

mijn zusje heeft een bronskleurige met soort suede-achtige bekleding en digi-dashboard en (nep?)houten-dashboard. een of andere speciale uitvoering, waarvan ik de naam niet meer weet.

ben je met jouw auto ook zondag as in emmen? lincoln club is door de american drivers uitgenodigd.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”