Project nr. 01 - Fastback 1965 - IT'S ALIVE!!
Moderator: Shelby GT-H
- robbert.b.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
robbert.b. schreef:Je zit er niet overeen te kijken, er lijkt nu geen ruimte te zitten voor een rubber.
De bak hangt nu ( met behulp van touw ) en ligt net aan op de steun, maar er zit wel een ruimte tussen.
En daar komt een uiteindelijk wel rubber tussen.
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
- robbert.b.
5.0
Hoi Robbert,
goed bezig joh,
effe een paar tips zolang je nog aan de carosserie bezig bent;
-als je de injectie gaat gebruiken gaat je orginele export brace niet passen (tenzij je de lage 65 motorsteunen gebruikt) , ik zou dus sowieso al de orginele gelaste bevestigingspunten van de shocktowers verwijderen.
- als je achter ook schijfremmen gaat monteren heb je waarschijnlijk een langere handrem "lever" nodig om voldoende kracht over te kunnen brengen, je orginele kabelsteuntje naast de baksteun vervalt en de kabeldoorvoering wijzigt.
- ga je de shifter van de 5.0 gebruiken zoals ik gedaan heb, moet je nog een steuntje maken naast je baksteun om de shifterkabel verstelbaar te bevestigen, hiervoor moeten dan een paar carosseriemoeren in de koker gezet worden.
- voor de eec kabelboom moet er een doorvoering in het schutbord komen,
- overweeg de plaats voor de relais, binnen of in het motorcompartiment,
- waarschijnlijk wil je de gaskabel en dus ook pedaal van de 5.0 gebruiken, ook hier dus doorvoering en bevestiging aanpassen.
succes en groet,
Jack
goed bezig joh,
effe een paar tips zolang je nog aan de carosserie bezig bent;
-als je de injectie gaat gebruiken gaat je orginele export brace niet passen (tenzij je de lage 65 motorsteunen gebruikt) , ik zou dus sowieso al de orginele gelaste bevestigingspunten van de shocktowers verwijderen.
- als je achter ook schijfremmen gaat monteren heb je waarschijnlijk een langere handrem "lever" nodig om voldoende kracht over te kunnen brengen, je orginele kabelsteuntje naast de baksteun vervalt en de kabeldoorvoering wijzigt.
- ga je de shifter van de 5.0 gebruiken zoals ik gedaan heb, moet je nog een steuntje maken naast je baksteun om de shifterkabel verstelbaar te bevestigen, hiervoor moeten dan een paar carosseriemoeren in de koker gezet worden.
- voor de eec kabelboom moet er een doorvoering in het schutbord komen,
- overweeg de plaats voor de relais, binnen of in het motorcompartiment,
- waarschijnlijk wil je de gaskabel en dus ook pedaal van de 5.0 gebruiken, ook hier dus doorvoering en bevestiging aanpassen.
succes en groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- robbert.b.
Beste Jaco,
Ik ga niet de injectie gebruiken, ik ga over op een Edelbrock RPM intake met Edelbrock carb.
De gelaste bevestigingspunten zijn al verwijderd, dit is later dan de foto's gebeurd.
Ik ben er nog niet over uit welke shifter ik ga gebruiken, heb mooie gezien van B&M en Hurst, maar nog niet duidelijk.
Ook nog geen schijfremmen achter in de planning.
En ik wil alle electronica onder het dashboard wegwerken, zodat de motorruimte zo leeg mogelijk wordt.
De accu zal ook naar de kofferbak verplaatst worden.
Voor de gaskabel heb ik een LOKAR throttle kit, maar moet voor de kickdown nog een andere kit erbij kopen.
In ieder geval bedankt voor de tips..
Ik ga niet de injectie gebruiken, ik ga over op een Edelbrock RPM intake met Edelbrock carb.
De gelaste bevestigingspunten zijn al verwijderd, dit is later dan de foto's gebeurd.
Ik ben er nog niet over uit welke shifter ik ga gebruiken, heb mooie gezien van B&M en Hurst, maar nog niet duidelijk.
Ook nog geen schijfremmen achter in de planning.
En ik wil alle electronica onder het dashboard wegwerken, zodat de motorruimte zo leeg mogelijk wordt.
De accu zal ook naar de kofferbak verplaatst worden.
Voor de gaskabel heb ik een LOKAR throttle kit, maar moet voor de kickdown nog een andere kit erbij kopen.
In ieder geval bedankt voor de tips..
Life is great when driving real American muscle....
- robbert.b.
Hier weer een update van de gedane werkzaamheden ;
De achteras heb ik voorzien van een andere kleur dan welke standaard wordt gebruikt.
Eerst is deze in de grondverf gespoten, geschuurd, een zilvere onderlaag gespoten, en daarna de zilvere verf met zwart gemengd om zo een grijs – zilvere kleur te krijgen.

Hierna heb ik de bouten met een penceel van een zwarte verf voorzien :

Ook heb ik de tank gespoten in dezelfde volgorde en kleur :

Ook de shock mounting plates en trommels zijn meegespoten in dezelfde kleur :

De schokdempers en achterveren zijn zwart gespoten :

Ik heb stickers laten maken voor de schokdempers en erop geplakt, om hierna deze en al het gespoten materiaal van 2 laklagen te voorzien :

Hierna alles gemonteerd :
Achterveren : ( ook goed ingevet )

Achteras:

( Was alleen de rubbers voor de ander schokdemper kwijt, dus die moet even wachten )

Wielen erop :

Zaterdag de rechtervoor ophanging erop, en daarna de motorruimte nogmaals een keer zwart spuiten en aflakken.
Daarna de deuren, spatborden, motorkap en achterklep.
( Jaco : het injectie systeem is reeds weg )
De achteras heb ik voorzien van een andere kleur dan welke standaard wordt gebruikt.
Eerst is deze in de grondverf gespoten, geschuurd, een zilvere onderlaag gespoten, en daarna de zilvere verf met zwart gemengd om zo een grijs – zilvere kleur te krijgen.

Hierna heb ik de bouten met een penceel van een zwarte verf voorzien :

Ook heb ik de tank gespoten in dezelfde volgorde en kleur :

Ook de shock mounting plates en trommels zijn meegespoten in dezelfde kleur :

De schokdempers en achterveren zijn zwart gespoten :

Ik heb stickers laten maken voor de schokdempers en erop geplakt, om hierna deze en al het gespoten materiaal van 2 laklagen te voorzien :

Hierna alles gemonteerd :
Achterveren : ( ook goed ingevet )

Achteras:

( Was alleen de rubbers voor de ander schokdemper kwijt, dus die moet even wachten )

Wielen erop :

Zaterdag de rechtervoor ophanging erop, en daarna de motorruimte nogmaals een keer zwart spuiten en aflakken.
Daarna de deuren, spatborden, motorkap en achterklep.
( Jaco : het injectie systeem is reeds weg )
proper , nog fotos????????,
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
- PoisonIvy66
- robbert.b.
- robbert.b.
Vandaag de andere wielophanging gemonteerd, en de auto naar buiten gereden.

( Vind het zelf een beetje op een GASSER lijken )
Maar toch een probleem :
De wielen komen tegen de bovenste draagarmen aan.
Ik neem aan dat je hiervoor spacers moet gebruiken?
En zo ja, heeft iemand deze nog liggen?

Verder vandaag de andere delen gemonteerd als test, en heb een start gemaakt met de reparatie van de deuren:

Robbert

( Vind het zelf een beetje op een GASSER lijken )
Maar toch een probleem :
De wielen komen tegen de bovenste draagarmen aan.
Ik neem aan dat je hiervoor spacers moet gebruiken?
En zo ja, heeft iemand deze nog liggen?

Verder vandaag de andere delen gemonteerd als test, en heb een start gemaakt met de reparatie van de deuren:

Robbert
ben benieuwt op je foto reportage van je hersteling van je deuren.
Voor de rest prachtig resultaat
Voor de rest prachtig resultaat
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Srx 600 86
Srx 600 86
In ieder geval weer flink wat updates, en goeie vooruitgang. Ben ook wel benieuwd naar de deur herstel foto's, er zitten bij mij ook roesplekken onderin de deuren.. Dus we wachten weer af!
Succes!
Succes!
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.