Voor de heren onder ons die graag hun Mustang 2005+ voorzien van beter remmateriaal http://www.brothersperformance.com/cata ... /3a/page/2
Frans
PS
Dit bedoel ik met het setje waar wij het over hadden op Zandvoort [glow=red]Rinus[/glow] !!
Titanium gray 67er Ford Mustang Cabrio (302 V8.)
Black Chevrolet Pickup C20 1966 (350 V8)
Black Dodge RAM 5,7HEMI sport single cab
Is het verschil met de standaard remmen groot?
Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een upgrade want bij hogere snelheden vind ik ze op mijn '07 GT toch wel tekort schieten.
Ik vind het echter moeilijk om het bos door de bomen te zien. Er zijn setjes zoals jij hier aanhaalt van 300$ tot over de 3000$ voor een Roush set en alle mogelijke prijzen ertussen.
Heeft iemand van jullie hier al wat meer ervaring mee?
Ik heb allerlei verschillende schijven en remblokken gehad. Maakten geen van allen enig verschil met de standaard, maar zag er alleen mooier uit. Dat was dan wel op een 99-er, maar dat verder weinig verschil.
Over het algemeen als je echt beter wilt remmen moet je het hele zaakje aanpakken. Dus remklauwen, grotere schijven etc.
Als je naar grotere schijven gaat moet je ook vaak de wielen aanpassen anders passen ze er niet meer omheen. Hier nog een aardig verhaaltje op de FnSweet site:
als je een upgrade wilt doen zorg dan dat je ook je remklauwen veranderd.
alleen gaatjes of sleuven in je schijven gaat ie niet beter van remmen, dat is alleen voor de koeling, en die brengen echt niet zoveel extra brake capaciteit.
als je echt iets wilt wat beter remt zoek dan een 4 of 6 zuiger remklauw( Baer, Saleen, Brembo) en ga naar de 14 inch schijven en dan een paar goede Ferodo remblokken met SS brake lines, dan kun je echt gaan remmen.
en dan kun je evt achter nog 13 inch schijven monteren om het af te maken..
Het probleem is Hennie dat ik beslist mijn 18"velgen onder die groene wil houden. Op mijn CS heb ik Brembo's gemonteerd en daarom ook die Shelby velgen want de klouwen liepen tegen de binnenzijde van de spaken aan. Remt echt stukken beter. Maar nu hebben we een mailtje gestuurd naar Baer omdat die waarschijnlijk nu een complete set heeft voor de late model mustangs. Even wachten op het antwoord. Als het wat is laat ik het jullie weten.
Rinus
1968 289ci coupe autom. (Tahoe Turquoise)
2007 GT California Special convertible (Supercharged)
2002 F150 Lightning 5.4 (Supercharged)
2009 JEEP Grand Cherokee (V8)
Ok, ja dan moet je even uitkijken wat je besteld ja,
Volgens mij heeft Baer een 4 zuiger klauw/13 inch die in je standaard 18 velg past en anders kun je de 07-09 shelby Brembo nemen die moeten net genoeg ruimte hebben voor je std 18" denk ik, tenslotte heeft de shelby standaard ook de 18"wheels.
steeda verkoopt ook een set; http://www.steeda.com/products/steeda_f ... ke_kit.php