gierende c4 bij koude moter!!!
Moderator: Shelby GT-H
- andre eijk
gierende c4 bij koude moter!!!
hallo,
Heb een 66er coupe en bij de eerste 2/3 kilometer die ik rij giert de automaat, daarna doet hij weer gewoon zijn werk!
Wat kan dat zijn? heb je olie pijl naar gekeken bij warme draaiende motor en dat wat gewoon goed! wie weet wat dat kan wezen?
mvg. André
Heb een 66er coupe en bij de eerste 2/3 kilometer die ik rij giert de automaat, daarna doet hij weer gewoon zijn werk!
Wat kan dat zijn? heb je olie pijl naar gekeken bij warme draaiende motor en dat wat gewoon goed! wie weet wat dat kan wezen?
mvg. André
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Giert ie ook in alle versnellingen (Low, grote- en kleine stip en Reverse), en ook in Neutral en Park? Schakelgedrag is verder normaal. Geen pauzes bij het inschakelen van de versnelling of slippen bij overschakelen?
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- andre eijk
Hij giert in alle versnelingen als hij koud is, daarna niet meer, maar schakelen gaat ook niet helemaal soepel als ik hem goed door trek wil die niet echt goed verder schakelen, als ik dan het gas loslaat dan schakelt hij over! is dat normaal of niet.
Verder wat ik er over vertellen kan is dat ie in de p of n staat dat de motor hoger stationair gaat lopen.
andre
Verder wat ik er over vertellen kan is dat ie in de p of n staat dat de motor hoger stationair gaat lopen.
andre
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Dat ie in P pf N hoger stationair draait dan in 1 van de versnellingen is normaal.
De motor heeft tenslotte geen tegendruk van de versnellingsbak
De motor heeft tenslotte geen tegendruk van de versnellingsbak
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Gierende geluiden zijn meestal te herlijden naar een slechte oliepomp, soms een slechte éénwegkoppeling of een koppelomvormer die op z'n eind loopt.
Ik zou voor de zekerheid een keer het inspectieplaatje van je bak losschoeven om te kijken of je omvormer nog goed vast zit, en daarna de pan van je bak loshalen om te zien of er sludge op de bodem ligt. Als er metaaldeeltjes of metaalkleurige drab te zien is zou ik 'em na laten kijken.
Ik zou voor de zekerheid een keer het inspectieplaatje van je bak losschoeven om te kijken of je omvormer nog goed vast zit, en daarna de pan van je bak loshalen om te zien of er sludge op de bodem ligt. Als er metaaldeeltjes of metaalkleurige drab te zien is zou ik 'em na laten kijken.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
Het is toch niet enkel en alleen waneer de wagen rijd neem ik aan ?
In dat geval, zou het ook je achteras kunnen zijn.
Versleten pomp is inderdaad een zeer aannemelijke veroorzaker.
Maar check toch ook even of het inspectie afdek plaatje niet tegen de flexplate aan loopt of dat de startmotor rondsel wellicht niet geheel terugkomt.
In dat geval, zou het ook je achteras kunnen zijn.
Versleten pomp is inderdaad een zeer aannemelijke veroorzaker.
Maar check toch ook even of het inspectie afdek plaatje niet tegen de flexplate aan loopt of dat de startmotor rondsel wellicht niet geheel terugkomt.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- andre eijk
Waar zitten die inspecktie afdek plaatjes?
In het midden van de foto. Zit met twee boutjes vast vanonder...
Dat blauwe plaatje...

Maar kan het niet zijn dat je er de verkeerde ATF olie in hebt zitten ?
Ben je zeker dat het ATF "F" is ?
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Ok, dit klinkt meer als een kapotte eenwegkoppeling van je stator (in je koppelomvormer dus), of een slechte afdichtingen van je Reverse/High of Forward koppeling. Dat laatste is meer aannemelijk aangezien de klachten afnemen als de ATF op temeratuur is.andre eijk schreef:De eerste 2/3 kilometer kom de auto bijna niet echt op snelheid, als ik dan gas geef dan lijkt het wel of hij in de neutraal stand staat, maar naar 2/3 kilometer is dat weer over?
Om de koppelomvormer uit te sluiten kun je proberen of de bak ook slipt in de manuele Low stand.
Wat de exacte oorzaak ook mocht zijn, ik zou rekening houden met een revisie op korte termijn.
No show, all go!
No show, all go!
- andre eijk
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Bij Elferink (www.automatenrevisie.nl) of Speetjens kun je prima terecht voor een revisie, (en d'r zijn er meer) maar ik kan 'em ook voor je in orde maken als je wilt.
Ik heb eventueel nog een gereviseerde C4 staan als je niet per sé je oude bak terug hoeft.
Stuur maar een PM als je interesse hebt.
Ik heb eventueel nog een gereviseerde C4 staan als je niet per sé je oude bak terug hoeft.
Stuur maar een PM als je interesse hebt.
No show, all go!
No show, all go!
- andre eijk
- Mustang Den Haag
- †
http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12147
Elferink Heb daar al 9 bakken gebracht allmaal weer goed en hij heb een goede prijs .
GR ROB
Elferink Heb daar al 9 bakken gebracht allmaal weer goed en hij heb een goede prijs .
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...