Knipperlicht werkt niet altijd

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Franko

Knipperlicht werkt niet altijd

Bericht door Franko »

Mijn rechter voorknipperlicht werkt niet helemaal lekker, soms doet hij het maar op andere momenten doet hij helemaal niks...

ik denk zelf misschien aan een massa probleempje? nu heb ik al even zitten kijken maar ik kan niet vinden waar hij massa zou moeten maken? :roll:

suggesties?:)
[b]Ford Mustang 1966 289 V8 :D[/b]
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Heb ik ook. Aan, uit, aan uit, aan, uit.. wordt er gek van ;-)
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Bartmann

Bericht door Bartmann »

edgar schreef:Heb ik ook. Aan, uit, aan uit, aan, uit.. wordt er gek van ;-)
Meesterlijk....

Ik zal s doo de boeken bladeren...
Loud, Mean, Fast and Dirty!
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
[url]http://www.blacksky.nl/mustang68[/url]
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

edgar schreef:Heb ik ook. Aan, uit, aan uit, aan, uit.. wordt er gek van ;-)
:lol: :lol: Onze Edgar is wel erg wakker en erg oplettend.
Maar daarmee is het probleem nog niet verholpen.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Franko

Bericht door Franko »

haha ik wist dat die zouden komen ;)

Peter, ik stuur je straks pbjte! :)

( Mocht iemand de oplossing weten, laat maar horen ;) )
iceman

Bericht door iceman »

vervang het knipperlicht relais maar,dan doet het wel weer.heb hetzelfde bij mijn mustang gehad.gr erwin
mustang 68 302 engine
ford bronco 83,302 4x4-verkocht
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

heb je de lampjes li en re al een keer omgewisseld? Verhuist het probleem dan mee?

Beschrijf even wat je bedoelt met helemaal niks doen. Brand de lamp wel, maar knippert hij niet? Knippert achter wel en voor niet? Is de knipperfrequentie naar links anders dan naar rechts?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
NordicDawn

Bericht door NordicDawn »

+1 voor edgars opmerking, geniaal :lol:

Hoe weet je trouwens dat hij soms niet werkt? Zie je dat in de auto, of heb je dat van buiten gezien?
1970 Mustang Hardtop
Franko

Bericht door Franko »

als mijn knipperlicht niet werkt dan doet het lichtje op het dashboard het ook niet ..

als hij het wel doet doet hij het wel :)
Franko

Bericht door Franko »

dan moet je me toch even uitleggen wat dat precies is :roll:
JaCo

knipperlicht

Bericht door JaCo »

toch nog eens proberen te kijken naar het tweede antwoord van Edgar, dit is geen grap en kun je de juiste diagnose mee stellen,

groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Franko

Bericht door Franko »

Sorry had de reactie niet gezien,

Heb al wel is een ander lampje erin gedraaid maar dat verhielp het probleem niet.

en met niet knipperen bedoel ik ook gewoon echt niet knipperen, hij brand ook niet constant. Hij blijft gewoon uit.

achter knippert hij dan wel

edgar schreef:heb je de lampjes li en re al een keer omgewisseld? Verhuist het probleem dan mee?

Beschrijf even wat je bedoelt met helemaal niks doen. Brand de lamp wel, maar knippert hij niet? Knippert achter wel en voor niet? Is de knipperfrequentie naar links anders dan naar rechts?
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

dan heb je een probleem in je knipperlicht schakelaar in je stuurwiel of in de wit-blauwe draad die daar van af komt (mogelijk slecht kontakt in de eerste aansluiting die de wit-blauwe draad maakt vanaf je stuurkolom).

Je knippersignaal wordt door de turnsignal-cam achter je stuurwiel opgedeelt in een signaal voor de achterlichten (daar heeft het normaal ook remlichtfunctie) en een signaal naar voren, waaraan je dashboard indicator en je front indicator gekoppeld zitten. Vanaf de eerste connector die je vind in de wit-blauwe draad wordt deze gesplits naar turn indicator en front turn light. (althans, volgens de chilton schematics. Ik kan even niet cross-refereren aan de shop manual of hayes helaas).
Franko

Bericht door Franko »

Fijn....

Is dat veel "graaf en uit elkaar haal" werk?
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Nee, er komen uit je stuurkolom twee kabelbundels. De ene is voor de rem/knipperlichten achter en verdwijnt uiteindelijk in de linker deurstijl, de andere maakt contact met je kabelboom. De betreffende stekker is een 6 polige vierkante uitvoering.

Dat wordt dus ondersteboven in de stoel liggen ;-)

Je zou eerst eens voorzichtig met je hand de beide kabels 'voelen' en bij de connector eens een beetje wiebelen. Wellicht maakt dat het al beter.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”