inhouden bij acceleren

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

bruintje

inhouden bij acceleren

Bericht door bruintje »

mijn v8 loopt goed stationair en loopt op snelheid ook goed, alleen als ik bij stilstand of lage snelheid gas geeft verslikt de motor zich voor hij op toeren komt. in denk aan iets met de acc sproeier maar wat moet ik daaraan veranderen?
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

welkom Bruintje,
Misschien is het handig om ons eerst een beetje meer info te geven over het type motor en uitvoering van je mustang en wellicht iets over je zelf :wink:

Schakelt de bak wel goed als je hem uit lage snelheid of 0 "intrapt" of slaat hij dan ook af ?
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Ik denk dat de acceleratiepomp een eerste verdachte zou kunnen zijn, de aansluiting hiervan middels het stangetje of een wellicht gescheurd membraan ?

Welkom btw, een klein voorstel topicje, liefst met foto van je ride stelt men hier zeer op prijs. ;)
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
bruintje

Bericht door bruintje »

ik heb een 1966 v8 auto a code coupe, bak is net gerviseert de carb heb ik vorig jaar gereviseerd, waar vind ik dat stangetje?
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

denk dat je de acceleratiepomp goed af moet stellen. werkt dat niet moet je je cam veranderen die de acc pomp in werking zet.

zie holley op youtube voor duidelijke instructies.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
PoisonIvy66

Bericht door PoisonIvy66 »

Ik heb bij mijn vorige mustang hetzelfde probleem gehad.
Beetje loodvervanger bij de benzine loste het probleem op.

Groeten,

roel
...Happiness is the road...
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

65-fastback schreef:denk dat je de acceleratiepomp goed af moet stellen. werkt dat niet moet je je cam veranderen die de acc pomp in werking zet.

zie holley op youtube voor duidelijke instructies.
Dan ga je er voor het gemak even van uit dat er een Holley opzit...... :wink:
Erwin

1966 convertible
bruintje

Bericht door bruintje »

het is geen holley en lood vervanger zit er al in.
dus maar verder zoeken
zparkz

Bericht door zparkz »

Ik denk dat de acceleratiepomp een eerste verdachte zou kunnen zijn, de aansluiting hiervan middels het stangetje of een wellicht gescheurd membraan ?
Afbeelding

Hetzelfde probleem had ik ook, maar afgelopen weekend uitgevonden dat het stangetje los zat.
De 'pump operating rod' kun je in de afbeelding zien zitten aan de zijkant van de carb.
Bij mij was hij uit de óvertravel lever', dat ding met die nummers, gevallen.
Afhankelijk van de combinatie van blok/transmissie/carb hoort hij in één van de genummerde gaten gaten. Meestal in gat 2 of 3.

Dit uitzoekend kom ik er trouwens achter dat ik die van mij in de verkeerde terug heb gestoken. :oops:

grt, Jan.
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

zal het maar eerlijk bekennen... ik heb dit zelfde probleem :lol:
hij gaat hiervoor over een paar weken weg...

Klopt dit symptoom met de rest ? :

Ik kan gewoon rijden, normaal optrekken en gas geven werkt prima.
Als ik hem vol intrap lijkt het als of hij eerst en hap neemt en daarna wel vooruit wil, soms zonder te schakelen volle toeren maakt ?
Als ik van uit 0 vol op wil trekken lukt dit niet of slaat hij zelfs mogelijk af terwijl als ik hem eerst een beetje indruk en dan "subtiel" door trap hij wel goed vooruit wil .
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

anders is je power valve de verkeerde maat.
staat je 2e trap toevallig niet een klein beetje open bij stationair? die hoort dicht te staan.

als het probleem in je power valve zit moet je zeker weten dat er nergens valse lucht wordt getrokken (ook niet doordat je 2e trap iets openstaat, dan krijg je ander enginevacuum waarden). een lekkende manifoldpakking kan dit nl ook veroorzaken.

@ dakloos, door het filmpje te zien leer je wel wat van de werking van de acc pomp. en ik ben er eigenlijk wel een beetje vanuit gegaan dat er een holley opzat :-( heb jij weer gelijk in.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Liekele11

Re: inhouden bij acceleren

Bericht door Liekele11 »

hallo ik ben aan het zoeken wat mijn probleem is en het op te lossen zo ik hier ook terecht ben gekomen ,ik ben nu al weken bezig wat voor probleem ik heb met mijn 260 mustang v8 ,ik heb iedere keer als ik ga rijden en na een mooie lange rit ff een rust pauze ga doen onderweg bakkie doen of eten ,en dan ga ik weer rijden is er nog geen probleem maar als ik dan op een mooi weg mijn gaspedaal indruk dat ineens de motor inhoud net of krijgt die geen benzine gaspedaal losgaat die op weinig toeren weer gewoon rijden maar weer bij gas geven houd die weer in,wat kan dit nou iedere keer zijn ,de volgende dag probleem weg als we weer een tourrit doen en halverwege begint die weer te zodemieteren,ik heb er al een nieuwe carburateur op, nieuwe condensator, contactpunten, nieuwe bobine allemaal orgineel ,ik weet het echt niet meer ,maar zo wil ik niet graag lange afstanden rijden zoals nu naar het 60 jaar bestaan van de ford mustang waar ik graag naar toe wilde
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Brandstoffilter is schoon ?
Ik heb vergelijkbare symptomen gehad jaren terug; cruisen alles ok. Beetje vermogen aanspreken en hij hield in en sputterde met zelfs afslaan tot gevolg. Uren/dagen gezocht in de afstelling van de carb.
Bleek een vervuild filter te zijn.
Liekele11

Bericht door Liekele11 »

ja die heb ik los gehad en de benzine die er in zat was schoon en er zat geen vocht in dmv (de benzine in een schoon bierglas heb gegoten kon ik het goed zien ) en het filter ook was ook schoon , volgende week afspraak gemaakt gaat de mustang naar Pyt Jaarsma hoop dat die het gaat vinden , maar wie denkt wat het kan zijn graag reactie,s hier op mijn probleem :?:
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

In de tank zit aan de aanzuigbuis op de vlotter ook een filter. Is die wel schoon? Je hebt al veel vervangen maar misschien zit je tank wel vol met rotzooi en slipt het filter daar dicht. Hier een afbeelding van een vlotter met links onderin het filter:

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”