Ghia iets minder rot, de herstelwerkzaamheden

Diverse projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

De werkzaamheden aan de onderkant van de Mustang vorderen, en mogelijk heb ik de kar deze week terug. :?

Met nadenkit is de lasnaad verder gedicht...:

Afbeelding

...en daarna getectyleerd. ik vind het desondanks de schoonheidsprijs niet waard. zijn die lasnaden gewoon niet op een heel andere manier onzichtbaar te maken, alsof ze er niet zijn?:

Afbeelding

en toen was de andere kant aan de beurt:

Afbeelding

Over deze gerepareerde delen zitten dus de voornoemde afdekplaten en nogmaals roep ik de II-rijders op die dingen te verwijderen om te kijken wat er voor roestschade achter zit. Overigens werd er ook aan de bodemplaat het nodige laswerk verricht, maar dat was lastig om er foto's van te nemen.

Misschien op tijd klaar voor de SNC komende zaterdag? we zullen het zien. en anders kom ik gewoon af op het deels gerestaureerde fietsje. just like in the old dayz...

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Ghia veel minder rot

Bericht door 78ghiaT5 »

Gister kreeg ik een telefoontje van de garagist dat de Silver Ghia uit de lappenmand gekropen was. Ik blij natuurlijk, maar kon hem pas vandaag komen ophalen. Niet alleen de deurstijl, bodemplaat en delen rond firewall en kokerbalken zijn gelast, maar ook de onderkant van het rechter achterscherm en het doorgerotte deel van het voorscherm zijn netjes vervangen door nieuw plaatstaal. Echter, twee nieuwe achterschermen zijn op korte termijn noodzakelijk en dan hebben we het nog niet over de roest elders aan de oppervlakte van de auto. Dat is nu nog in mindere mate, voor het overgrote deel is het paard weer helemaal strak en hard. Aan de onderkant is het voorlopig weer roestvrij en het zal niet meer doortochten in het interieur (nu snap ik waarom ik koude voeten kreeg). Rest me alleen nog de overige roestplekjes aan te pakken, de nieuwe inzetstukken te behandelen en lakken, alsook een nieuwe uitlaatpakking te plaatsen. Laten we de rode bumper niet vergeten: moet zilver worden, waarna plaatsing van de nieuwe guards zal volgen.

De grap heeft me zo'n 1000 euro gekost, maar ik heb mijn Mustang kunnen redden c.q. op de weg houden waar hij hoort. Dat is me veel waard en ik ben dolblij dat ik hem terug heb en dat sloop niet aan de orde is. Raar of niet: het lijkt wel of-ie beter en heerlijker rijdt, maar dat zal wel komen omdat ik hem drie weken gemist heb. Hier wat foto's van het voorlopige eindresultaat:

de gelaste deurstijl:

Afbeelding

de onderkant van het rotte voorscherm is weggeslepen en in de plaats kwam dit inzetstuk:

Afbeelding

Onderkant achterscherm kreeg dezelfde behandeling:

Afbeelding

Het eindresultaat: de II oogt alweer een stukje strakker:

Afbeelding

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

Zeker weten, Peter. Maar mijn dank gaat natuurlijk helemaal uit naar Rob van Garage R & N in Laak die dit voor een mooie prijs heeft gedaan. Dat voorscherm heeft hij extra gelast voor de al eerder afgesproken prijs, omdat hij het perfect wilde hebben en omdat zo'n rot stuk geen gezicht is. Dat betekent dat ik voorlopig geen nieuw voorscherm hoef te plaatsen en spuiten, wat weer kosten scheelt. Rob is een echte aanrader en als iemand anders een dergelijk karweitje nodig heeft, dan zal ik die volgaarne naar Garage R & N doorsturen.

hier hoe het was:

Afbeelding

Harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op di 04 mei, 2010 20:16, 2 keer totaal gewijzigd.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

Ja, Rob heeft er een aardige kluit werk aan gehad. Hij heeft niet alles in een keer gedaan, want hij had andere werkzaamheden ook nog. Heb veel respect voor mensen die kunnen lassen en plaatwerk op maat kunnen maken. Een vak apart. Dan was de mijne nog te redden, maar de vorige week kwam er een dame met een oud Fiatje 500 bij Rob. Om even te laten maken... Bleek onder de lak alles rot te zijn en dik geplamuurd. Even een nieuw achterschermpje erop zetten was niet meer mogelijk. Wel zo zielig voor de 500.

De uitdaging is aangegaan, maar er is nog een hoop te doen. Nu maar hopen dat de financiele situatie snel verbetert.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Bericht door Neko- »

Betere berichten!!!!! Keep us posted!!!!!
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Bericht door Mustang Den Haag »

Ziet er zeker goed uit.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

In ieder geval, Peter, ben ik benieuwd aan wie ik het stokje mag overdragen voor meest rotte Mustang.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6-banger
Berichten: 619
Lid geworden op: vr 25 apr, 2008 13:09

Bericht door 6-banger »

Mooi dat hij weer gerepareerd is Harry.En die 1000 pleuro vind ik een nette prijs voor al dat werk.Laswerk is helaas erg duur.Materiaalkosten vallen mee maar de uren tikken door.
Tip:Als je die roestplekken verder gaat aanpakken,koop Roestoplosser van HG.Dat is geen roestomzetter,maar vreet de roest gewoon helemaal weg.Eerst de losse roest wegschuren of met de staalborstel weghalen,het spul puur opbrengen met een kwastje,een kwartier laten inwerken,en schoonspoelen met water.Indien alles nog niet eraf blijkt te zijn,gewoon nog een keer opbrengen en iets langer laten inwerken en vervolgens afspoelen.Als het goed is zie je dan een mooie licht grijze laag die er als nieuw plaatwerk uitziet.Let wel,rotte doorgeroeste plekken heeft dat geen zin,daar moet altijd aan gelast worden.En doe handschoenen aan,anders heb je verbrande tengels weet ik uit eigen ervaring....
Als het op je lak komt of rubbers maakt niks uit dat word door dit spul niet beschadigd.

Als je bovenstaande gedaan hebt,smeer je er menie of 2k epoxy primer op zodra het plaatwerk droog is.Daarna kun je het verder afwerken.
Ik zou zeggen,have fun!!
groet Jan
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

Dank voor de tip, Jan.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Plaats reactie

Terug naar “Project”