Feestje op een circuit .... Mustang Nat’s

Hier staan alle links en verslagen van Meetings van 2009 t/m 2012

Moderator: Shelby GT-H

72grande
Contacteer:

Feestje op een circuit .... Mustang Nat’s

Bericht door 72grande »

Op een mooie pinksterdag was er weer feest in Frankrijk. Dit keer net als vorig jaar in de vorm van een grote circuitdag. Nadat ik daar toen de bak van de Fox aan de kook had gebracht (hetgeen tot een complete revisie heeft geleid), was ik vastbesloten het dit keer anders te doen. Te meer daar ik, sinds ik hem gehaald had, nog maar 100 kilometer met de Convertible had gereden.

Afbeelding

Afbeelding

En dus vertrekt, als zo vaak richting Frankrijk, zaterdagmorgen een klein konvooi. Zeer klein, want slechts bestaand uit de te testen Convertible en de Mustangmania Staff Car. Met prachtig weer rijd ik toch maar decadent met dak dicht en airco aan tot we 50 km voor Parijs (Senlis) de snelweg verlaten. Ons onderdak voor twee nachten wordt een stacaravan op een semi-camping met hotel en restaurant aan de rand van het circuit van La Ferté-Gaucher. Waar bij aankomst al het nodige leven in de brouwerij is ....

Afbeelding

Afbeelding

En waar zul je ooit nog eens een originele ’69 Boss en ’67 Shelby uit Monaco voor een stacaravan aantreffen ....

Afbeelding

Het is Frankrijk en dus moet er wel een beetje lekker gegeten worden; er wordt een supermarkt geplunderd en er ontstaat een ongepland groot maaltijdfeest. Na afloop waarvan, ook als altijd, mysterieuze drankjes van tot 45% uit kofferbakken komen en het erg, maar dan ook erg laat wordt (en luidruchtig).

Afbeelding

Afbeelding

Zondag weer vroeg op want de mannen van de organisatie moeten hun plek innemen en de Mustangmania stand moet worden opgebouwd. Wat volgt is een prachtige en hete dag, waarbij je bijna gaat klagen over de brandende zon. Sterker nog, we klagen gewoon! Veel Mustangs, maar ook andere Amerikanen verschijnen en één originele 1968 Porsche 911. Van clublid en Mustangbezitter Jean-Maurice en die Porsche rijdt met zijn 145 pk alle klassieke Mustangs, hoe goed geprepareerd ook, volledig zoek ....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speciaal voor dit evenement omgelegd, originele diagonaalbanden; ze rijden vreselijk slecht volgens de eigenaar ....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan het einde van de dag zijn er al de nodige auto’s weg, maar degenen die er nog zijn doen mee aan de afsluitende fotoparade. Altijd indrukwekkend met zo’n 80 auto’s ....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na afloop daarvan zou je denken dat alles wordt opgeruimd en iedereen naar huis sprint, maar nee, er komt weer Champagne tevoorschijn (goede gewoonte toch!) en pas daarna druipt iedereen af. Om vervolgens nog heerlijk buiten te gaan eten met een grote groep:

Afbeelding

Dat “joie de vivre” een Franse uitdrukking is, is natuurlijk geen toeval. Men beheerst het gewoon en ook ik als nerveuze Hollander laat hier vanzelf alle stress achter me. Eten we om 20.00 uur is het goed en wordt het 21.30 uur (wat het natuurlijk altijd wordt met zo’n grote groep) is het ook goed. Behalve het evenement zelf is het altijd een groot feest om tijd met deze groep mensen door te brengen! De Convertible ondertussen, die heeft me gladjes heen en weer gebracht (inclusief zo'n 60 circuit kilometers) dus dat betekent dat ik me eerst maar op de cosmetische kant ga richten. Techneut Wil meent al een vacuümlek ter verklaring van de cruise-control staking te hebben gevonden dus dat zal ook wel goed komen. Rest mij nog Heidi, Wil en zoon Arlo te bedanken voor het prima gezelschap op deze trip!
Marc
Monique
Contacteer:

Bericht door Monique »

Leuk verslag en mooie foto's, Marc. Jullie hebben geboft met het weer zo te zien.
'97 SVT Cobra Convertible.
fuel66

Bericht door fuel66 »

Zoals altijd weer een leuk verslag om te lezen en te bekijken.

Hoe vindt je je nieuwe aanwinst rijden Marc?, als SN95 bezitter ben ik daar altijd wel benieuwt naar als iemand ook zo`n auto heeft aangeschaft en bevangen wordt door het nieuwe Mustang rijden virus :-).
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

fuel66 schreef:Hoe vindt je je nieuwe aanwinst rijden Marc?, als SN95 bezitter ben ik daar altijd wel benieuwt naar als iemand ook zo`n auto heeft aangeschaft en bevangen wordt door het nieuwe Mustang rijden virus :-).
Nou .... wel goed :wink: . De auto is zoals ik al eerder meldde niet perfect, maar heeft in zijn bestaan merkbaar niet zwaar geleden. Ten opzichte van de '92 GT Convertible (Fox dus) die ik een paar jaar heb gehad is dit wel een wat luxer en solider aanvoelende auto. Er zit vooral minder flex/torsie in de carrosserie. Als geheel voelt-ie aan als een luxe en comfortabele auto. De AOD-E reageert ook prettiger dan de AOD zonder E en dan bedoel ik vooral het op afroep kunnen "loslaten" van de lock-up van de koppelomvormer op 3 en 4. Maar ik heb nog wel wat aandachtspunten zoals een erg luide brandstofpomp (staat misschien op punt van overlijden?). Ik zal graag nog eens van jouw kennis van deze auto's gebruik maken. Ik ben in ieder geval zeer tevreden over de aanschaf, want het is een fijne auto.
Marc
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

mooi plaatjes Marc!

en idd de huilende benzine pompen, zijn een kwaaltje die komt met de jaren.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Volgens mij heeft de Nederlandse delegatie zich uitstekend kunnen vermaken.
Als ik de foto's zie, had ik er graag bijgezijn, maar ja dit jaar viel het tegelijk met een bedrijfsfeestje.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Mustangdriver
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Hoef ik wederom te zeggen dat het een geweldig verslag en ditto foto's zijn ?
Is die Boss 302 diegene die jij geleverd hebt ? En heb je nog plaatjes van die DeTomaso ?

Groeten
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
Mustangwacko
Retired Moderator

Bericht door Mustangwacko »

Weer een leuk verslag, met mooie foto's van een schitterend evenement.
Ik kijk er naar uit om volgende maand met jou af te reizen naar 'La douce France'!
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
crimson_lion

Bericht door crimson_lion »

hele mooie foto's jongens :smt023

gr dre :twisted:
The legend lives
Marcel
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Rot he Marc dat je nou nooit iets leuks meemaakt :)
Blacky

Bericht door Blacky »

Mooie fotos van mooie autos. Super.
2007 GT California Special
Claire

Bericht door Claire »

Inderdaad Marc en Thea, jullie hebben het zeker getroffen met het weer. Mooi verslag en leuke foto's.
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Ziet er weer goed uit Marc

is dat die zwarte,waar mijn PS systeem onder hangt?

mooie plaatjes

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
mustangmania

Bericht door mustangmania »

Prachtig weekend gehad, m´n benen hebben met tegen de 30 graden zonlicht ook wat kleur gekregen :D
Marc heeft voortreffelijke hulp geboden in het vertalen van het Frans naar Nederlands....Merci Beaucoup was helaas onze standaard tekst deze dagen al liep de communicatie met de overige leden van MPF toch behoorlijk vlot al zeg ikzelf. :up:
Een cursus Frans zal ons dan ook zeker geen windeieren leggen met ons volgende bezoek aan dit prachtige land.
Het mooiste is dat ik mijn eerste franse rode wijn met volle overgave naar binnen heb geslokt HEEEEERLIJK en ik ben echt geen wijn liefhebber.

Al met al is dit uitstapje ons zeer bevallen.
Een ieder is hierbij van harte uitgenodigd om volgend jaar in convooi deze meeting te bezoeken.
Top top top en nog eens top.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ja, ja, ja, de familie Mustangmania heeft meerdere culinaire schokken gehad dit weekeinde :wink: . Maar het achteroverslaan van die fles wijn was wel een doorbraak :mrgreen:

Inderdaad Tonie, het is die zwarte (en diè Boss, Geoffrey :wink: ).

En Jacco, de plannen voor Le Mans Classic zijn al weer gesmeed, met 65 man MPF gaat dat weer een groot festijn worden 8)
Marc
Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2009 t/m 2012”