Vorderingen project 69 sportsroof

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

peer

Bericht door peer »

Als je ooit een voorbeeld nodig hebt, ik ben best vaak op zaterdag en/of zondag in veldhoven.
Nu de zon weer begint te schijnen heb ik ook wel eens de 70er bij :)
PoisonIvy66

Bericht door PoisonIvy66 »

willem_nog_niks schreef:We kunnen beter nu puzzelen dan als ie gespoten is, toch?

Groetjes Willem
Daar heb je een punt!
We gaan wel een keer kijken als het mooi weer is. Dan rijden we er dakloos naar toe!

Groeten,

Roel
...Happiness is the road...
Claire

Bericht door Claire »

helemaal waar, Willem. Is alleen extra werk, maar betaald zich volgens mij wel terug bij de evt restauratie.
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
willem_nog_niks

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo allemaal

Bij deze de beloofde update.
In het weekend van de Eindhovense Cruise-inn ben ik naar de therapeut en normaal bevonden. Maar dat wist ik al lang.

Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik toen lekker even aan de Mustang heb liggen beunen. Oftewel: ontspanning (-s therapie, of therapeutisch sleutelen, noem het zoals je wilt). Thuis had ik inmiddels de schokbrekers uitgetrokken en het stuk plaatwerk, waar de aanslag van de bovenste draagarm op zit, rechtgebogen. Die was namelijk helemaal verbogen. Het leuke was dat ik net een klein bankschroefje met een bekbreedte van ongeveer 7 cm had gekregen van de grootvader van mijn vriendin. Man man, wat heeft die goede mens veel spul! Mijn bankschroef heeft van die brede bekken en kon ik dus niet gebruiken om dat stuk plaatwerk te buigen, maar dat kleine bankschroefje was perfect!

Vorige keer had ik al verteld dat ik eindelijk, na lang vodden, 1 veer eronder heb zitten. (zie foto). Nu heb ik de schokbreker en dat stuk plaatwerk erop gezet. Het lullige was dat op 1 van de schokbrekers 1 rubber ringetje zat, en op de andere helemaal niets! Verdorie, die moesten er ook nog op. Maar waar lagen ze? Ik wist zeker dat ik ze had gezien! Maar misschien lagen ze thuis. De vorige keer had ik alles opgeruimd en alles in mijn handen gehad. In de bak met wielophangingspul lagen ze niet. Verder had ik in totaal maar 2 moertjes voor de beide schokbrekers. Dus had ik een schokbreker met 1 moertje en zonder rubber ringetjes vastgezet. Op de andere had ik het andere moertje en het rubber ringetje gedaan, als geheugensteuntje dat ik ze thuis moest zoeken. Dan wist ik ook meteen waar ik naar moest zoeken.

Daarna: eindelijk het spatbord erop! Nu lijkt het al een heel stuk meer op een auto (zie foto). Ik weet het, het is een beetje een schijtfoto. Mijn Mustang staat in een loods waar veel meer ander spul in staat, en iemand had allemaal dozen om "mijn plekkie" gezet. Op zich niet erg, wordt ie minder makkelijk gejat ;). En ik kon er nog makkelijk bij, ik had alleen minder plaats om foto's te maken.Ook heb ik de elektro verder uitgezocht en de dynamo, spanningsregelaar en startrelais aangesloten.

Inmiddels was het bijna tijd om naar huis te gaan (we kregen ook bezoek), dus opruimen en het spul klaarleggen wat ik mee naar huis wilde nemen. En wat vond ik? De rubber ringetjes en de moertjes van de schokbreker! Dus die gaan er volgende keer op, evenals de remklauwen (heb ik mee naar huis genomen), koplampen en misschien de kachel en het stuurwiel. De kachel bleek ik verkeerd aangesloten te hebben, aangezien de voedingskabel terug de carroserie in moet. En waarschijnlijk wil ik volgende keer ook de startmotor aansluiten.
Thuis kon ik lekker op mijn gemak kijken hoe de remklauwen in elkaar moesten zitten. Het was toch even puzzelen (dat hoort erbij als je een auto in onderdelen koopt. Maar who cares. Ik vind het nog steeds GEWELDIG en leer iedere keer weer bij). Het leuke was dat er een kranten in de calipers zaten. Het was een Telegraaf van 14 december 1985! Zo lang ligt die auto dus ongeveer uit elkaar!

Verder heb ik nog een origineel gietijzeren 4-barrel spruitstuk, een Autolite 4300 carburateur en 16 stoterstangen weten te bemachtigen. Moet alleen nog opgestuurd worden. Dat van die stoterstangen kwam mooi uit, aangezien er helemaal geen meer bij mijn blok zaten, en deze kreeg ik bij de carburateur en spruitstuk. Eigenlijk had ik mijn vriendin beloofd voorlopig niets meer te kopen. Maar aan de andere kant, zij koopt ook bijna iedere 2 maanden nieuwe schoenen en iedere twee weken nieuwe kleren (van haar eigenste geld). Komt dat bij jullie ook bekend voor? Plus ik had al een tijd niets meer gekocht (1 maand ongeveer), dus het werd weer tijd.

Zogauw er nog meer vorderingen zijn, zijn jullie de eersten die het horen.

Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
willem_nog_niks

Foto's

En bij deze enkele foto's

Zo staat ie er nu bij. Door dat spatbord lijkt het al een stuk meer op een auto.
http://yfrog.com/4jmustang004aj

Hieronder een foto van de voorwielophanging (eindelijk)
http://yfrog.com/j0img1162vj

Groetjes Willem
Mijn project:
willem_nog_niks

Volgende keer hopelijk meer foto's en meer verhalen.
Ik weet alleen nog niet wanneer, want thuis heb ik ook nog een heel belangrijk project lopen.
Groetjes Willem
Mijn project:
willem_nog_niks

Hij staat op zijn wielen!!

Hallo allemaal

Bij deze weer een update. Mijn broer is een tijd geleden teruggekomen uit Australie, dus we konden weer gezellig met zijn tweeen sleutelen. Ik vind het persoonlijk vrij saai om er alleen aan te werken. En nu hebben we EINDELIJK DE WIELOPHANGING AF!! JAHOO! Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn we er gruwelijk lang mee bezig geweest. Inmiddels had ik thuis de koplampunits in elkaar geschroefd. Zie ook de foto's.

Zo zagen ze er eerst uit:

http://yfrog.com/euimg1206oj

En zo zagen ze eruit na het in elkaar zetten:

http://yfrog.com/6pimg1209xj

Het in elkaar zetten was ook een verhaal op zich:

Een hele tijd geleden was er iemand langs geweest voor Ford Torino onderdelen (die heb ik meegekregen met de Mustang). De verkoper van de Mustang wilde graag van het Torino spul af en stond erop dat ik het meenam. En dat vond ik ook helemaal niet erg, want dan kon ik het weer verkopen. Bij die Torino onderdelen lagen ook 3 koplampunits, waarvan ik dacht dat ik er niets aan zou hebben. STOM STOM STOM. Ze waren namelijk hetzelfde als de Mustang! Er zaten ook nog sealed beam lampen (mag niet in Nederland) in de Mustang koplampunits, en ik had gelukkig precies 4 goede lampen met behuizing liggen. Ik heb dus heel veel mazzel gehad!

Waar ik ook veel mazzel mee heb gehad zijn de 4 originele wielen die ik op MP had gevonden. Op een dag was ik naar onderdelen aan het kijken, zoals ik wel vaker doe. Mijn oog viel op een setje GT wieldoppen (van die kleintjes die op de styled steel wheels zitten). Dus ik had die goede mens een mailtje gestuurd. Hij had eigenlijk alleen de doppen te koop staan, maar als ik graag de wielen zou willen was dat ook wel mogelijk. Dus ik was er op een avond naartoe gekacheld en het spul meegenomen, en de wielen eronder gezet. We kunnen met trots vertellen dat ie nu op 4 wielen staat!

Volgende keer meer.

Groetjes Willem
Mijn project:
willem_nog_niks

PS het sierlijstje van de linker unit moet ik nog "even" uitdeuken.
Mijn project:
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Gestaag doorgaan Willem, beetje bij beetje komt de puzzel weer in elkaar. Je gaat de goede kant op. ;)
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
PoisonIvy66

Bericht door PoisonIvy66 »

goed bezig Willem!

Groeten,

Roel
...Happiness is the road...
willem_nog_niks

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Hallo allemaal
Bij deze weer een update. Afgelopen weekend zijn mijn broer en ik weer bij de Mustang geweest. Vorige keer hadden aan 1 kant het spatbord en de deuren erop gezet, nu hebben we het spatbord aan de andere kant gemonteerd. Het begint nu ook hoe langer hoe meer op een auto te lijken. We hebben er ook onze eerste meters in gereden.
[size=50]Om precies te zijn 6 meter. Eerst mijn broer 1,5 mtr vooruit, daarna 1,5 achteruit en ik duwen; daarna wisselen[/size]
Bij het monteren van de koplampen bleek dat de stekkers van de twee binnenste koplampen maar 2 aansluitingen hadden, aangezien daar sealed beam lampen hadden gezeten. Uit navraag op het forum bleek dat dit nog gewoon mocht (wist ik eerst niet). Dus dat komt mooi uit, ook omdat we dan volgende keer de lampen aan kunnen sluiten.
Verder hadden we de achterklep met slot gemonteerd. Sjongejonge wat was dat ding krom. Gelukkig waren we met zijn 2-en en hadden we de klep van de sport deck rear seat omhooggeklapt: ik hield de achterklep vast, mijn broer kroop door de bagageruimte om de boutjes vast te schroeven.
We wilden ook de achterbumper met kentekenplaat erop schroeven. Helaas bleek dat er een stukje in was gelast. Dit stukje was wel voorzien van gaten, maar hier pasten de bouten niet door. Volgende keer de dremel en vijltjes meenemen.

Wat ik ook nog een keer wil doen is de motor mee naar huis nemen. Deze zit vast. We hebben er al flink wat kruipolie ingespoten maar de zuiger blijft vastzitten. Daarna kan ik hem (laten) reviseren.

Volgende keer meer.

Groetjes Willem

PS als ik foto's wil uploaden, moet ik me dan eerst aanmelden bij phpbb.nl of bij photobucket?
Mijn project:
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

willem_nog_niks schreef: PS als ik foto's wil uploaden, moet ik me dan eerst aanmelden bij phpbb.nl of bij photobucket?
Photobucket is het simpelst, gratis aanmelden, uploaden en vervolgens de IMG code onder de gewenste afbeelding copy/pasten op 't forum.

Grt, Michel. :ok:
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
willem_nog_niks

Hallo allemaal

Om te beginnen, bedankt voor je reactie, Michel. Ik heb meteen een Photobucket account aangemaakt:

http://s809.photobucket.com/albums/zz18 ... _nog_niks/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo staat ie er nu dus bij.
Verder heb ik pas geleden een tankdop gevonden voor een 69'er GT. Oke, het is niet precies de originele qua binnenwerk, maar qua uiterlijk wel: een pop-open dop met kartels en een GT logo. Schijnbaar zijn er 2 verschillende binnenwerken: eentje voor Californie, waarbij er een losse draaidop achter het klepje zit. En de andere voor de rest van de wereld, waarbij het afdichtrubber en de veer op het deksel zit. Maar ach, als dat alles is. Misschien dat ik ooit nog tegen de originele aanloop. En anders is het mij ook goed zoals het nu is.

Binnenkort meer.

Groetjes Willem
Mijn project:
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Afbeelding
Afbeelding

Als je nu de img code copy en plakt worden ze hier zichtbaar :mrgreen:

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

waarbij er een losse draaidop achter het klepje zit. En de andere voor de rest van de wereld, waarbij het afdichtrubber en de veer op het deksel zit
Willem, ik had er recent een besteld bij MU, en als die toekwam was er zowel het "veersysteem" als het "losse" deel bij. Ik kon dus kiezen wat ik zou monteren. (Heb voor veersysteem gekozen). De andere losse tankdop heb ik in de koffer liggen als "reserve" of "noodgeval"... :D

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”