nieuwe remschoenen / handrem slecht

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
BlackBetty

nieuwe remschoenen / handrem slecht

Bericht door BlackBetty »

Hoi,

Ik heb nieuwe remschoenen gekocht voor m'n 67'er mustang. Het zijn gewoon standaard trommelremmen.
Nu is het remoppervlak verschillend voor de 2 schoenen die in 1 trommel gaan.
Hoe om moeten die schoenen gemonteerd worden, moeten de schoenen met het grotere oppervlak voor of achter in de trommel gemonteerd worden.

De oude schoenen waren wel gelijk dus daar kan ik het niet aan zien.

Thanks,
Art
Laatst gewijzigd door BlackBetty op zo 21 nov, 2010 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
6-banger

Re: nieuwe remschoenen

Bericht door 6-banger »

Art,de schoenen met het kleinere vlak moeten voor zitten.
groet Jan
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Ik dacht met de grote voor vanwegen de remkracht die er uit geoefend wordt,die is op de voorste remschoen groter tijdens het remmen dan de achterste.Of vergis ik me nu???

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
BlackBetty

1-1 da's lekker :mrgreen:

De remkracht geleverd door de cilinder is gelijk. De voorste schoen wordt volgens mij meer "vanzelf" tegen de trommel getrokken vanwege de draaiing van het wiel (als je vooruit rijd). Maar of dan de voorste schoen groter of juist kleiner moet zijn... geen idee :smt102
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

BlackBetty schreef:1-1 da's lekker :mrgreen:

De remkracht geleverd door de cilinder is gelijk. De voorste schoen wordt volgens mij meer "vanzelf" tegen de trommel getrokken vanwege de draaiing van het wiel (als je vooruit rijd). Maar of dan de voorste schoen groter of juist kleiner moet zijn... geen idee :smt102
Klopt, doordat de voorste min of meer tegen de trommel aan wordt getrokken remt deze schoen beter als de achterste. Om de remkracht een beetje eerlijk te verdelen is daarom de achterste remschoen iets langer.
Erwin

1966 convertible
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Kleine tip nog,
Voor het monteren even een klein schuin randje aan de aanloopzijde van het remoppervlak vijlen.
Hierdoor voorkom je te agressief aangrijpen en (te vroeg) blokkeren.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Ik bedoelde eigenlijk niet direct de remkracht zelf maar de voorwaartse kracht (de massa van de auto) tijdens het remmen maar schijnbaar had ik het fout :oops:

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
BlackBetty

Re: nieuwe remschoenen / handrem slecht

De remschoenen zijn gemonteerd, kleinste voor. Daarnaast remtrommels, remcilinders, zelfstelmechanisme en verenpakketjes vervangen, je zou dus zeggen dat de hele remmerij, behalve de hoofdremcilinder, is vervangen. En... hij remt als een tierelier :ok:

Nou ben ik dit allemaal aan het doen, ten eerste omdat ik het goed wil hebben, maar ten tweede omdat ik naar de apk moet.
De handrem werkt beroerd, dat wordt een absolute afkeur. Achteruitrijdend is de werking wel ok, maar vooruit waardeloos. De handremkabels heb ik allemaal flink bewerkt met WD40 en lopen nu uiterst soepel, de trommels en schoenen zijn nieuw. Waarom doet de handrem het nou zo slecht???

Zijn de apk eisen qua handrem overigens soepeler voor zo'n oude auto (30-06-1967)?

Groet, Art
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Heb je de schoenen wel opgesteld na het monteren ?
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
BlackBetty

Ja, ik heb ze opgesteld (hoewel ik dacht dat dat automatisch zou moeten gebeuren). Zonder opstellen zouden de normale remmen ook niet goed remmen en dat doen ze wel.

De handrem geeft ook echt wel tegendruk, en ik trek 'm zo hard aan als ik kan. Hij remt ook wel iets, maar niet veel.

Groet, Art
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”