vraag over onderdeel versnellingsbak

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Freakie

vraag over onderdeel versnellingsbak

Bericht door Freakie »

Hellow allemaal,

Heb twee kleine vraagjes

Ben in het bezit van de lone star limited (67) (een van de vorige wagens van okp) is die kwa motoriek een 67 of 66? Want ga de powersteering laten veranderen ma moet deze bestellen. Maar zie dat er een verschil is tss 67 en 66 zie link http://www.mustangsunlimited.com/EM_Cat ... /00281.htm (dat pakket rechts bovenaan + de bar zelf.)

Ik weet dat er op de wagen enkele onderdelen van de 68 mustang staan ma enkel als exterieur dacht ik? Dus kwa motoriek is het denkik een 67er hopelijk weten jullie het antwoord? Okp dacht motoriek 67 maar was niet 100% zeker moest het hier eens navragen.

Vraagje twee

heb een foto getrokken van een onderdeel aan de versnellingsbak die lekt dacht dat stuk makkelijk te vinden op de technische plannen maar nu vind ik deze natuurlijk niet op men plannen. Kan de komende maanden ni direct terug op de brug op om duidelijkere foto te trekken hopelijk kunnen jullie hier iets mee aanvangen. Het gaat over de ronding met die rode druppel op (olie) naast de carterpan. (staat links op de foto) moesten jullie dit stuk + de bijhorende sluitingen op een site vinden weet ik al hoe dit stuk is genummerd :)

Groeten

Steven
Mustang24
Contacteer:

Re: vraag over onderdeel versnellingsbak

Bericht door Mustang24 »

Dat is de vacuum modulator valve...
Waarschijnlijk gewoon een rubber ringetje vervangen... kost bijna niets.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Hier de fotos van de twee modellen (67 en 68)
0508cct_trans_13_z.jpg
mump_1101_20_+service_ford_mustang_c4_transmission+_original_vacuum_modulator.jpg
mufp_0404_15_z+trans+vacuum_modulator.jpg
Freakie

Bericht door Freakie »

Thnx lijkt me de versie met de schroedraad te zijn die ik heb dus de 67 er

Om over eerste deel van de vraag verder te praten heb hier een foto (zie ook de olie en de lekkage). Die rubberen slangen. Iemand enig idee welke maat dat deze hebben? want zie link andere post ze hebben daar precies veel soorten maten in :S veronderstel dat ik 1 presure nodig heb en 1 return hose?

Greetings

Steven
Vincent

Bericht door Vincent »

Freakie schreef:Thnx lijkt me de versie met de schroedraad te zijn die ik heb dus de 67 er

Om over eerste deel van de vraag verder te praten heb hier een foto (zie ook de olie en de lekkage). Die rubberen slangen. Iemand enig idee welke maat dat deze hebben? want zie link andere post ze hebben daar precies veel soorten maten in :S veronderstel dat ik 1 presure nodig heb en 1 return hose?

Greetings

Steven
Er zijn verschillende voor.
Je hebt ze ( pressure hose) met 2 x 5/16 aansluiting en met 1x 5/16 en 1x 1/4. De aansluiting opmeten en je weet het zeker.
Ik had eerst de slang met 2x 5/16 gekocht maar die paste niet ( 67 Model).
Bij mij paste de slang met 5/16 en 1/4 aansluiting
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

1 presure nodig heb en 1 return hose?
Ik dacht (ik denk veel :lol: ) dat het twee pressure hoses waren, een om naar rechts te rijden en een om naar links te rijden (simpel uitgedrukt)...

Ik heb ze laten vervangen bij Emiel van AVC, want de ATF olie spuit (loopt) er uit als je ze losmaakt... een smeerboel ! :oops:
Freakie

Bericht door Freakie »

Oei zo te hore zalik de wagen tochnoges op de brug moeten krijgen om die afmetingen te vinden :) damned 8)
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”