Vermogen en afstelling

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

2008shelbygtnl
Contacteer:

Re: Vermogen en afstelling

Bericht door 2008shelbygtnl »

Hennie, ik heb het in de USA ook gedaan, als je een bung last om een LC1 te monteren is het kinderspel....
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

edgar schreef:Op zich voel ik veel voor twee extra groepen; 2005+ en Performance Corner. Wat vinden jullie er van?
Inmiddels zijn er twee nieuwe subgroepen aangemaakt. Have fun!
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
2008shelbygtnl
Contacteer:

Ahum, waar precies .....
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

2008shelbygtnl schreef:Ahum, waar precies .....
Ik zie dat je ze gevonden hebt.

Heb echter wle je twee berichten er uit verwijderd. Want erg veel interessante informatie staat er niet in. Is een beetje gevalletje 'badhanddoek over de strandstoel leggen om een plekje te reserveren aan het zwembad'. Dat is niet nodig.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
2008shelbygtnl
Contacteer:

Aangezien jij de grote smurf bent hier, zal je wel weten wat je doet, ik maak wel weer een nieuw topic aan
Asdrubael

Bericht door Asdrubael »

Mijn suggestie voor de opzet van het technische forum: indeling in generaties Mustang.

1e Generatie 1964-1973
2e Generatie 1974-1978
3e Generatie (Fox bodies) 1979-1993
4e Generatie (SN-95) 1994-2004
5e Generatie (S-197) 2005-heden
[url]http://www.moddedmustangs.com[/url]

"In God we Trust, All Others we Monitor"
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

2008shelbygtnl schreef:Aangezien jij de grote smurf bent hier, zal je wel weten wat je doet, ik maak wel weer een nieuw topic aan
Ligt het aan mij of druipt het cynisme hier van af...... :?
Erwin

1966 convertible
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

2008shelbygtnl schreef:Aangezien jij de grote smurf bent hier, zal je wel weten wat je doet, ik maak wel weer een nieuw topic aan
Sorry hoor. Hier zakt mijn broek van af.

Ik maak een subforum aan (iets wat bij hoge uitzondering plaats vindt) en de eerste post die jij plaatst is in de richting: zo, dit is mijn eerste berichtje hier. Ik ga straks van alles vertellen over mijn auto. Nu ga ik eerst eten. (ik wil hem ook wel integraal hier plaatsen hoor, hij staat nog geparkeerd). Je tweede post is in de trand van; dit is ook een berichtje van mij, hier kunnen anderen van alles kwijt.

Je kunt toch niet serieus verwachten dat ik dat hier laat staan. Je vraagt om een wijziging in het forum, die wordt gehonoreerd en dan gedraag je je zo. Sorry, dan ben je verkeerd bezig.
Mustangflip

Bericht door Mustangflip »

1= mod , 0 =reagaeerder.
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
2008shelbygtnl
Contacteer:

Hallo Edgar,

IK verwachte dat wel, dat ik eerst even kon gaan eten en dan me verhaal kon gaan schrijven. Vandaar dat ik het een beetje flauw vindt dat als ik aan het eten ben, jij snel mijn topicjes weg gooid, dan kan je van mij zo'n reactie verwachten. Zo zit ik in elkaar. Nu weten we dat van elkaar, veel plezier verder.
DennisII

Bericht door DennisII »

Haha, gezellige boel hier. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar ondertussen weet ik nog steeds niet waar ik terecht kan voor een finetuning van mijn motor. (Carburateur en ontsteking).

Dit is wel iets dat op de rollerbank moet gebeuren neem ik aan?!

Iemand suggesties?
Mustang II 1978 302 V8 Targa.
2008shelbygtnl
Contacteer:

Yep,

Dat werkt wel het fijnst omdat je dan ook onder belasting de verbranding kan meten in je bochten.

Je dient te beginnen met het lassen van een 02 sensor bung op beide bochten, zodat je een wideband sensor kan aansluiten. Op 1 bocht kan ook maar ik ben altijd nieuwsgierig naar welke cilinderrij het armst staat, die tune je dan. Om te meten heb je ook een AF (air fuel) meter nodig meestal hebben ze dat wel op een dynobank of je kan zelf een kitje kopen en installeren is niet echt heel moeilijk. Je kan dan later zelf altijd controleren hoe je verbranding staat en of je mischien ergen een lucht lekkage hebt wat kan zorgen voor een zeer arm mengsel wat je niet voelt. De procedure voor een carburateur blok is exact hetzelfde, die zou je ook op de straat kunnen tunen als je die meter maar aansluit in je auto.. best wel een leuk traject om te doen ook, die angst weghalen om aan je carburateur te zitten. als je maar meet met een wideband 02 sensor kan je weinig fout doen en een hoop goed..
fuel66

Bericht door fuel66 »

Klopt idd. het is idd wel iets meer werk bij de oudjes etc. Wij hoeven alleen maar de OBD poort op te zoeken, device inpluggen met daarop de laptop en klaar is Kees alles wordt mooi uitgelezen.

Aan de andere kant hebben wij nieuwtjes weer last van al die sensoren etc. wat weer veel MIL lampjes op het dashboard kan activeren.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
2008shelbygtnl
Contacteer:

fuel66,

Ff vraagje, heb jij software waar je de verbrandingswaardes kan lezen in je uitlaatbocht die past op de OBD poort, daar kan je toch alleen de werking van de sensoren op loggen? de normale sensoren zijn geen Wideband sensoren, daar moet je toch echt een aparte aansluiting voormaken, omdat die sensoren die er zitten weer nodig zijn voor de afstelling, of mis ik hier iest )-:
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”