hoogte benzine niveau vlotter kamer

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
roelnw

hoogte benzine niveau vlotter kamer

Bericht door roelnw »

weet er iemand wat de hoogte van het "benzine niveau ( in de vlotterkamer zou moeten zijn voor een

71 351c 2v met autolite 2100 carb (d1zf au)

Ik kan dit in mijn haynes niet helemaal duidelijk vinden, daar staan heel wat carb's genoemd

Ik ondervind start problemen bij warme start dus vandaag de carb er afgehaalt zuiver gemaakt en terug geinstalleerd. Zag er redeijk zuiver uit van binnen
alles wat open moest zijn was open. Membraam accelaratie was pomp gescheurd. Wat met verder opviel is dat de stationair schroeven 8 slagen waren uitgedraait.

Hij loopt op lpg en benzine. Dus weet niet wat er door de jaren heen aan gedokterd is dus ben te werk gegaan met het idee dat ie eerst goed op benzine moet lopen alvorens aan de lpg te beginnen. Iets wat niet altijd wordt gedaan volgens mij.

nu wachten op mijn revisiesetje ( voor het membraam ) en klepdeksel pakkingen. Kleppen stellen, membraam monteren en kijken wat er gebeurd.....
Garcia

Re: hoogte benzine niveau vlotter kamer

Bericht door Garcia »

Toen ik mijn carb heb gereviseerd zat er een klein meetlatje bij het revisiesetje. Maar ik weet niet van buiten hoe hoog je de vlotter moest plaatsen. Stond ergens in een manual. Kan het wel even voor je opzoeken als ik er toe kom want zal vandaag niet snel in de buurt van de stang komen.

GRTZ.

David
1967 mustang coupé... under construction
mick
Contacteer:

Bericht door mick »

Je carb moet niet in orde te zijn voor op lpg te rijden
Aleen je klepje op je asje dat beweegt waneer je gas heeft moet goed zijn
greets Mick
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Garcia

Bericht door Garcia »

ja maar wat doet de vlotter stand er toe bij LPG???
geen idee eigelijk. Wat ik nu ook zie, het gaat over een 351 ci. Ik denk dat dat wel een verschil maakt. Bij mij ging het over een 289 ci.

De waarde voor een 1971 351c geeft op mijn tabel hier 7/16 (dry level)

Dan heb ik hier nog een hoop waardes waarvan i kniet goed weet wat ze juist willen zeggen of waar ze moeten worden ingesteld.

Ik kan je morgen wel eens een scan sturen als je wil.

Misschien zitten die ook wel in je revisiesetje.
Ik had een carburetor repair kit van hygrade.

mvg,

David
1967 mustang coupé... under construction
roelnw

Bericht door roelnw »

zoals eerder vermeld

Eerst op benzine goed lopen en daarna de lpg. Naar mijn mening hoort dat allebei goed te functioneren. Vandaar de vragen over de carb

Dat moet toch mogelijk zijn.......

Of zijn de meningen hier daar anders over ?
71convertible

Bericht door 71convertible »

hoi
heb twee jaar geleden mijn benzinepomp (mechanisch) vervangen ,daarna is hij voor de winter weggezet.
het volgend voorjaar anderhalf jaar aan lopenkloten met een nieuwe carburateur en later nog een andere met hetzelfde probleem overlopen van de benzine
beide carbeurateurs ,dus toen aan een elektrische pomp gedacht om de overdruk te verlagen.
nachten lang liggen denken en toen voor 50,00 euries toch een nieuwe mechanische pomp gekocht ....er op gezet en rij nu al weer een 6 maanden zonder enig probleem
kan dus ook in overdruk in je benzine pomp liggen. ik weet het niet maar de ene benzine pomp is de andere niet.
als hij ...de carb. zeik nat is met uitzetten kan dat ook het probleem zijn ...groeten peter
PS. had er dus nooit aan gedacht dat een nieuwe benzine pomp ook kapot kon zijn.
roelnw

Bericht door roelnw »

hmm, daar had ik nog niet aan gedacht... Is dat te meten/ controleren of die pomp voldoende werkt ? hoe wordt deze aangestuurd ? Is er verschil bij koude en warme start ?
roelnw

Bericht door roelnw »

revisiesetje heb ik inmiddels binnen

iemand en goed adresje voor een benzine pomp ?
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”