Apk mustang cabrio uit 84

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
plag

Apk mustang cabrio uit 84

Bericht door plag »

Mijn mustang moest laatst weer gekeurt worden voor de apk.
Vol goede moed weg gebracht maar was bijna net zo snel weer terug.
Papieren niet in orde , auto is van een 6 naar een 8 cilinder omgebouwt en dit staat niet op het kenteken.
Voorgaande jaren geen last van gehad maar okee.
Rdw gebeld voor info die wist te vertellen dat ik een type goedkeuring nodig heb van de inporteur
maar ze konden niet vertellen waar of welke kan er ook niks over vinden.
Heeft iemand hier dit al eens meegemaakt en of weet iemand waar ik moet wezen voor zoiets ???

Vriendelijke groeten

Ronald
capri v8 driver

Re: Apk mustang cabrio uit 84

Bericht door capri v8 driver »

De tijd dat erbij de APK niet gelet werd op wat voor een motor er in de wagen ligt is voorbij. Als ik de gewijzigde APK regelgeving goed gelezen heb, moet de motorcode of nummer bij de auto horen. Als die afwijkt, klopt het kenteken niet meer en kunnen ze de wagen afkeuren en moet je naar de rdw voor een motorwijziging. Ook word deze afwijking geregistreerd bij de RDW, als de wagen afgemeldt is. hoeft niet, maar kan wel. Omdat het kenteken niet meer klopt, kan het ook zijn dat in het geval van een ongeluk, de verzekering niet uitbetaald. iets om rekening mee te houden.

Je kunt een afspraak maken bij de plaatselijke RDW station of via de website voor een motorwijziging. Je hebt wel een kenteken nummer nodig van de donor wagen, waar het blok uitkomt en het liefst ook een rekening van het blok. voor de type goedkeuring, zou je een copie kunnen maken van een kenteken bewijs van een mustang carbio van een vergelijkbaar bouwjaar. Maar je hebt het niet echt nodig, maar het maakt het wel wat gemakkelijker.
capri v8 driver

Re: Apk mustang cabrio uit 84

Bericht door capri v8 driver »

Een mailje wat ik gevonden heb van de RDW:

"U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt. Indien van toepassing veranderd ook de motorrijtuigenbelasting.

Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW"

Dit geldt voor een motor swap. Volgens een kennis van mij, die bij de RDW werkt als keurmeester, moeten tegenwoordig, alle wijzingen gemeldt worden. Een voorbeeld, de bladveren vervangen door een 4 link of iets anders. De nieuwe constructie is tenslotte anders dan de oude constructie zoals deze in de typegoedkeuring vermeld staat. Of bevoorbeeld, de kleur van de wagen. Voor auto's voor '73 is dit een grijs gebied omdat voor deze wagens, vaak geen typegoedkeuring is.

Voor verzekeringsmaatschappijen is het heel gemakkelijk, is het kenteken, niet overeenkomstig met het voertuig, dan is deze niet geldig en daarmee is ook de verzekerings overeenkomst niet geldig. Het laat me denken aan een persoon met een custom willy, die 3 jaar geleden afbrande na een ongeluk, als ik het goed heb is dat altijd nog niet geregeld met de verzekeringsmaatschappij, vanwege wijzigingen aan de wagen.

Ik geloof dat dit een tijdje terug ook hier op het forum was geplaats naar aanleiding van een mustang, die in een schuur stond, die afgebrandt is.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”