Lasklusje, klusje gelukt!

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

easy1

Re: Lasklusje, wie kan dat?

Bericht door easy1 »

2 vlakke kanten aan slijpen en een steeksleutel erover zetten?
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-

-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,

Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
metzijndrie

Bericht door metzijndrie »

Ik zou dan voor de methode van Mustangflip gaan. Heet stoken. Met de nadruk op erg heet. (=geel oplichtend)
Dus met de lasbrander met 2 flessen. Dan gaat het snel en is er vrijwel geen warmteoverdracht naar de krukas.
Door het heet stoken wordt de bout plastisch, de overdracht van de warmte naar de krukas is slecht, en de krukas heeft een grote massa = warmtecapaciteit.
De krukas blijft daardoor dus relatief koud en wordt niet plastisch.
De bout zet door de hitte behoorlijk uit terwijl die plastisch is. Het materiaal kan geen kant op, behalve naar de vrije einden (acherin het gat, en dat wat uitsteekt).
Daarna koelt de bout en krimpt behoorlijk. Die ruimte is er wel want bij krimpen heb je juist minder plaats nodig.
Daardoor onstaat er ruimte tussen bout en krukas. En komt de boel wellicht los.

gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
67gt500
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door 67gt500 »

Zo te lezen zit de bout behoorlijk vast, misschien is een linkse tap iets!
Maar ben er bang voor dat dit niet gaat lukken met een kleine linkse tap!
hierbij een linkje, als je de tap niet kent
http://www.google.nl/search?q=linkse+ta ... d=0CCYQsAQ
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Kornelis

Bericht door Kornelis »

Als ik het goed zie is het een poelietrekker met een draadgedeelte en een bus. Als je de moer die je ziet los hebt kan de bus eraf? Aangezien de schroefdraad toch stuk is kun je of de bus doorslijpen en dan het resterende gedeelte wegslijpen tot dat de spanning eraf is of de moer stukslijpen (dremel) bus verwijderen er reststuk er afslijpen tot de spanning eraf is.

Succes.
1966 Ford Mustang coupé V8

De minima magnus scintilla nascitur ignis

Kor
Mustang67-Emiel

Bericht door Mustang67-Emiel »

silverbullit schreef:kan je geen pijpsleutel plaatsen op de moer die nu zeg maar in de krukasvalt?
Die zijn meestal wat dunner dan een dop.

Of er eventueel linkse draad op snijden. moet je wel even de juiste moer er ook bij halen natuurlijk.

succes

PK

Als ik het zo bekijk lijkt mij dit ook wel een goede optie. Zo te zien zit er nog wel iets ruimte tussen. Als je dan een dop of pijpsleutel zo dun slijpt dat hij er precies inpast heb je hem er zo uit. Als er genoeg ruimte is tenminste.
Mustangflip

Bericht door Mustangflip »

Als ik het nu zo bekijk zou ik zorgen dat ik op een brug kwam en zou voorzichtig de krukas iets heet maken. En dan dmv een grote wurgtang ook wel een moordenaar genoemd hem los proberen te krijgen. Als je de stabilisator stang losmaakt (een kwestie van 4 boutjes) dan heb je volgens mij wel ruimte genoeg om hem erop te krijgen. Dan kan je hem mooi op het uitstekende gedeelte krijgen zodat je draagvlak zo groot mogelijk is.

Mocht hij dan breken dan is het een kwestie van goed vlakken en centeren en hem uitboren. Als je de draad inwendig weet dan neem je een boortje die net een half millimetertje kleiner is. Maar wel beginnen met een klein boortje en dan steeds een beetje groter. Net zolang tot je de juiste maat heb. Als je dan in het gat een linkse tap draait dan is de overgebleven draad zo slap geworden door het uitboren dan gaat het er wel uit.

Dit is de methode die ik vaak hanteer. En werkt bijna altijd. Op mijn werk krijgen we zeer regelmatig met dwarsliggende bouten te krijgen. Zeelucht en staal gaan niet goed samen.

Succes wederom!!!
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Ben_Diesel

Bericht door Ben_Diesel »

Is het probleem al opgelost? Ik ben namelijk van schoten, ik las met mig/mag en tig.
Ik ben van beroep technieker dus.

Betreft warm stoken, pas daar mee op want als je het hebt warm gestookt en je krijgt m er niet uit dan sta je nog verder van huis!

Stuur me maar een pb'ke desnoods.

Groetjes Ben
Ik heb nog geen mustang in de garage staan, maar ben dit wel van plan dus mij zie je hier alleen vragen stellen :-D
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Ben_Diesel schreef:Is het probleem al opgelost? Ik ben namelijk van schoten, ik las met mig/mag en tig.
Ik ben van beroep technieker dus.

Betreft warm stoken, pas daar mee op want als je het hebt warm gestookt en je krijgt m er niet uit dan sta je nog verder van huis!

Stuur me maar een pb'ke desnoods.

Groetjes Ben
Hey Ben,
Dat is dichtbij. Het is dus nog niet opgelost, ik probeer het morgen eerst nog eens met een pijpsleutel, als dat niet lukt, zullen we de moer er op moeten lassen en dan ben je meer dan welkom om even af te zakken naar Brasschaat. Ik stuur je dan wel een pb-tje als het zover is.

grtz

Eric
Ben_Diesel

Geen probleem!
Veel succes he? Past daar een sleutel 17 of 19 op? ik kan dan draadsnijkussens meebrengen om nieuwe draad op te trekken.
Ik heb nog geen mustang in de garage staan, maar ben dit wel van plan dus mij zie je hier alleen vragen stellen :-D
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

nieuwe draad gaat vermoed ik niet lukken. Die bout moet er gewoon uit en ik vermoed dat dat het gemakkelijkst gaat als we er op het einde een moer oplassen.
Heb vanavond nog 2 foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding
Ben_Diesel

Kun je me even je nummer doorgeven via pb aub?

Want zoals ik het zie is die poulie een bus dat je erover schuift, en is die as vast aan je motor, allez ja zoals ik het bekijk he.
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Ben_Diesel schreef:Kun je me even je nummer doorgeven via pb aub?

Want zoals ik het zie is die poulie een bus dat je erover schuift, en is die as vast aan je motor, allez ja zoals ik het bekijk he.
Op die "as" komt de balancer...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Die bus is inderdaad geen bus, maar het begin van de krukas. Daarin zit de bout vastgedraaid. Ik ga straks even een pijpsleutel halen en zien of het zo lukt, anders PB ik wel even.

grtz

Eric
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Hopelijk kunnen we dit topic vanavond afsluiten. Ik heb iemand gevonden (een professioneel lasser) die vanavond de moer op de bout komt lassen. Rond 21.00 uur meer nieuws (en foto's Emiel :wink: )

grtz

Eric
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Re: Lasklusje, klusje gelukt!

Bericht door okp »

Vanavond is de lasser geweest. Knap stukje werk. Moer op de bout gelast, goed laten afkoelen en zonder al te veel moeite kon ik de bout eruit schroeven.
De originele bout geprobeerd, en raakte er zonder al teveel problemen terug in. We kunnen dus voort nu! Distributieketting vervangen, laatste 4 zuigers ontdoen van carbonaanslag en dan dit weekend de motor terug opbouwen. Yeahaa.

Hier de pro aan het werk:

Afbeelding

Originele bout gepast, ging nog perfect!

Afbeelding

grtz

Eric
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”