zo tijd van weggeweest ook mede door inlogproblemen..
Maar goed ik heb dus een 66 coupe en als ik me dimlicht aanzet dan doen me knipperlichten niks meer als ik me verlichting op stadslicht heb werkt alles perfect.. iemand wel eens meegemaakt of suggesties
Niet exact het zelfde, maar vergelijkbaar, bij mij zat het op de achterlichten en de knipperlichten.
Bij mijn 67-er zat een en ander niet goed aangesloten, nog steeds niet trouwens.
Nu valt de electriciteit op het dash uit wanneer ik de deur open doe, maar mijn lichten doen het ondertussen wel.
Kijk je bedrading eens na met een schema er naast.
Als je, in jou geval, het dimlicht aanzet en knipperlichten. (zodat je geen werkend knipperlicht hebt zoals jij omschrijft.
Dan moet je vervolgens alle contacten nalopen (lost en weer vast) misschien ook je lampjes even loshalen nakijken en schoonmaken.
Je zou misschien tijdens deze actie kunnen horen waar je probleem zit zodra je knipperlicht weer gewoon begint te knipperen.
Want dat kun je namelijk horen.
massa probleem lijkt me onwaarschijnlijk aangezien alle massa rechtstreeks van component op chassis wordt doorgegeven en met stadslicht alles perfect werkt.. het lijkt mij waarschijnlijker dat als je je dimlicht aanzet je stadslichten uitgaan(moeten) dat het ergens daarzo zit misschien wel in de lichtschakelaar ?? heeft iemand toevallig zo een schemaatje van verlichting
alsjeblieft je vindt er ook alle andere technische data en info. Als je de shop manual wilt printen moet je even een account aanmaken, bekijken gaat zonder account.
De knipperlichten krijgen hun voeding via het contact, als je het contact omdraait zouden de knipperlichten moeten werken, tenzij je turn signal switch op het stuur defect is. Wel moet je massa goed zitten. Een andere mogelijkheid is dat je batterij niet genoeg volt geeft, zou minstens 12.5V moeten geven. Als dat niet zo is, kan het zijn dat dimlichten + knipperlichten niet werken en stadslichten + knipperlichten wel. Je knipperlichtrelais onder het dashboard komt dan onder te weinig spanning te staan waardoor hij niet meer gaat klikken.
Je stadslichten/dimlichten krijgen voeding via de headlight switch, linksonder (althans bij 68'er) en is volledig onafhankelijk van je knipperlichten.
1968 Coupe
289ci - .030 over - KB281 hyp. Lightweight Pistons - Comp Cams XE268
Autolite 4100 - A-code 4v intake - Tri-Y headers
Shelby drop - 1" lowering 620lb springs - 18x8 BOSS 338s
Een Massa probleem kan komen door dat bijvoorbeeld je knipperlicht massa via de dimlicht + loopt en dus zodra je dimlicht inschakelt met als gevolg dat je + tegen + schakelt en er dus geen stroom meer door je knipperlicht relais kan stromen, met als gevolg geen knipperlicht functie.
Het is maar een theorie , maar een fijne tekening is in dit geval zeker een aanrader.