Einde van versnellingsbak: revisie??
Moderator: Shelby GT-H
Einde van versnellingsbak: revisie??
Dag allemaal,
Vorige week heb ik o.a. mijn versnellingsbak olie laten vervangen. Ik rij weg bij de garage en mijn auto rijdt vervolgens voor geen meter meer. Hij rijdt nog wel maar hij gaat heel moeilijk in de D en voor zover hij nog wil schakelen is het alleen nog in z'n 1 en 2 en achteruit.
De versnellingsbak was zowieso niet 100% meer maar na het olieverversen is hij er bijna helemaal mee opgehouden. Had ik maar nooit de olie laten verversen!
De garage gaat nog even kijken of de versnellingsbak het helemaal begeven heeft maar ik reken op het ergste.
Ik heb er zo'n gigantische kater aan overgehouden dus hopelijk kunnen jullie mij goede adviezen geven!
Wat is de beste en de voordeligste oplossing: bak laten reviseren of gereviseerde bak kopen? En wat kost dit ongeveer?
Hoeveel arbeidsuren kost het in- en uitbouwen?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Denise
Vorige week heb ik o.a. mijn versnellingsbak olie laten vervangen. Ik rij weg bij de garage en mijn auto rijdt vervolgens voor geen meter meer. Hij rijdt nog wel maar hij gaat heel moeilijk in de D en voor zover hij nog wil schakelen is het alleen nog in z'n 1 en 2 en achteruit.
De versnellingsbak was zowieso niet 100% meer maar na het olieverversen is hij er bijna helemaal mee opgehouden. Had ik maar nooit de olie laten verversen!
De garage gaat nog even kijken of de versnellingsbak het helemaal begeven heeft maar ik reken op het ergste.
Ik heb er zo'n gigantische kater aan overgehouden dus hopelijk kunnen jullie mij goede adviezen geven!
Wat is de beste en de voordeligste oplossing: bak laten reviseren of gereviseerde bak kopen? En wat kost dit ongeveer?
Hoeveel arbeidsuren kost het in- en uitbouwen?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Denise
- 65-fastback
niet gevreesd; er moet waarschijnlijk nog wat olie bij, ze hebben er te weinig in gedaan!!!!
olie moet je peilen met warme motor en de bak in de D (even door de versnellingen heen halen).
en ATF-F gebruiken.
eerst even wat olie erbij doen voordat je weer gaat rijden, je zal zien; een wereld van verschil!!
succes en laat even weten hoe het is gelopen.
gj
olie moet je peilen met warme motor en de bak in de D (even door de versnellingen heen halen).
en ATF-F gebruiken.
eerst even wat olie erbij doen voordat je weer gaat rijden, je zal zien; een wereld van verschil!!
succes en laat even weten hoe het is gelopen.
gj
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
- 65-fastback
hmmm, als ze de goede olie hebben gebruikt zou het gewoon moeten werken.
bel anders ATS (automatische transmissie service) in rijswijk ZH even. die hebben veel ervaring met alle bakken en kunnen je of vertellen wat er is, of vertellen wat het ongeveer kost.
tweedehands bak kopen is het voordeligste, maar misschien hebben ze een vacuum slangetje ergens losgetrokken (per ongeluk), dan schakeld ie ook niet meer goed op, of is je modulator kapot (is niet zo duur), je filter wel vuil door het vervangen (ook niet duur).
ik weet niet wat voor een garage het is, maar geef bovenstaande dingen even aan of ze daaran gedacht hebben, zou toch lullig zijn als jedaardoor een nieuwe bak moet kopen....
je kunt altijd nog Parts n Stuff in Nootdorp bellen, de werkplaats dan, die weten ook alles en reviseren zelf.
gr,
gj
bel anders ATS (automatische transmissie service) in rijswijk ZH even. die hebben veel ervaring met alle bakken en kunnen je of vertellen wat er is, of vertellen wat het ongeveer kost.
tweedehands bak kopen is het voordeligste, maar misschien hebben ze een vacuum slangetje ergens losgetrokken (per ongeluk), dan schakeld ie ook niet meer goed op, of is je modulator kapot (is niet zo duur), je filter wel vuil door het vervangen (ook niet duur).
ik weet niet wat voor een garage het is, maar geef bovenstaande dingen even aan of ze daaran gedacht hebben, zou toch lullig zijn als jedaardoor een nieuwe bak moet kopen....
je kunt altijd nog Parts n Stuff in Nootdorp bellen, de werkplaats dan, die weten ook alles en reviseren zelf.
gr,
gj
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
Ik heb inmiddels diverse bedrijven een mail gestuurd en tot nu toe één reactie gekregen. Dit bedrijf in Veenendaal had de volgende prijzen:
- totale revisie bak: € 850
- in/uitbouw: € 400
- olie: € 125
Dit is dan ook nog eens exclusief BTW. Ik word niet echt vrolijk van deze prijzen. Dit is, mag ik hopen, toch niet een goede richtlijn!!?
- totale revisie bak: € 850
- in/uitbouw: € 400
- olie: € 125
Dit is dan ook nog eens exclusief BTW. Ik word niet echt vrolijk van deze prijzen. Dit is, mag ik hopen, toch niet een goede richtlijn!!?
- Ando
- Donateur 2014
- Contacteer:
Versnellingsbak
Ha Denise,
Dat zijn inderdaad wel de prijzen waar je ongeveer op moet rekenen, al vind ik het bedrag voor in- en uitbouwen wel wat aan de hoge kant....
Dat zijn inderdaad wel de prijzen waar je ongeveer op moet rekenen, al vind ik het bedrag voor in- en uitbouwen wel wat aan de hoge kant....
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- mustang-joenie
hoi
Ik mijn bak vorige week laten reviseren,wel zelf eronderuit gehaald(was wel even sleutelen omdat mijn headers los moesten en had maar 5 mm ruimte).Als ik het nog eens zou moeten doen kom je met 2a3 uurtjes werk al een heel eind.Ik had hem gewoon op opritjes staan.
De kosten van de gehele bak revisie excl koppeling kosten mij 600 eurie's.Je heb hem binnen een week terug.
Ik kan je het adres en telefoon nr zo doorgeven als je wil.Informeren kan altijd
Gr jeroen
Ik mijn bak vorige week laten reviseren,wel zelf eronderuit gehaald(was wel even sleutelen omdat mijn headers los moesten en had maar 5 mm ruimte).Als ik het nog eens zou moeten doen kom je met 2a3 uurtjes werk al een heel eind.Ik had hem gewoon op opritjes staan.
De kosten van de gehele bak revisie excl koppeling kosten mij 600 eurie's.Je heb hem binnen een week terug.
Ik kan je het adres en telefoon nr zo doorgeven als je wil.Informeren kan altijd
Gr jeroen
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
vreemd dat ie nu helemaal niets meer doet.
weet je zeker dat er genoeg olie in de bak zit ??
ik liep tegen het zelfde probleem aan, en moest totaal 3,5 liter erbij doen.
peilen met draaiende motor nadat je door de versnellingen heen bent gegaan
weet je zeker dat er genoeg olie in de bak zit ??
ik liep tegen het zelfde probleem aan, en moest totaal 3,5 liter erbij doen.
peilen met draaiende motor nadat je door de versnellingen heen bent gegaan
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- mustang-joenie
hoi denise
als de olie eruit is geweest,eerst een liter of 5 erin doen ,dan de motor even laten lopen,stil zetten endan een litter of 2 erbij gooien,en dan pas alle versnellingen doorschakelen(met draaiende motor),dan peilen totdat hij goed staat.(was het advies van mijn reviseur).Miss heb je er wat aan.
gr jeroen
als de olie eruit is geweest,eerst een liter of 5 erin doen ,dan de motor even laten lopen,stil zetten endan een litter of 2 erbij gooien,en dan pas alle versnellingen doorschakelen(met draaiende motor),dan peilen totdat hij goed staat.(was het advies van mijn reviseur).Miss heb je er wat aan.
gr jeroen
Re: versnellingsbak
Voldoende transmission fluid is één, het juiste type is ook van belang.
Zelf gebruik ik fluid voor pre-1977 FORD's, geen idee of dat hier te krijgen is, voorraadje uit de states meegenomen.
Er zijn zelf fluids voor bepaalde tranmissions.
Welk type hebben we het over?
Peter
Zelf gebruik ik fluid voor pre-1977 FORD's, geen idee of dat hier te krijgen is, voorraadje uit de states meegenomen.
Er zijn zelf fluids voor bepaalde tranmissions.
Welk type hebben we het over?
Peter