gezocht een 302w manifold of een 351w motor.
Moderator: Shelby GT-H
gezocht een 302w manifold of een 351w motor.
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een manifold voor de ford motor type 302w.
Een manifold waar gewoon een carburateur op past.
En verder ben ik op zoek naar een goed lopende ford motor type 351w .
Graag hoor ik van u.
Met de vriendelijke groeten Barbarel.
Email: barbarel@genderpeople.nl
Ik ben op zoek naar een manifold voor de ford motor type 302w.
Een manifold waar gewoon een carburateur op past.
En verder ben ik op zoek naar een goed lopende ford motor type 351w .
Graag hoor ik van u.
Met de vriendelijke groeten Barbarel.
Email: barbarel@genderpeople.nl
Re: gezocht een 302w manifold of een 351w motor.
welkom op het forum, nog foto's van het beest waar ie in moet komen toevallig?? we houden wel van wat fotootjes hier namelijk 
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Hihi,
Nou een beest ??
Ik heb spijtig geen Mustang, maar gewoon een "family" car van Ford.
Ik bezit een Lincoln Mark VI uit 1980.
Momenteel kan ik geen foto's maken van de auto, omdat de gehele voorkant eraf ligt.
De motor die er in zat, was een 351w. Helaas een vastloper omdat de vorige eigenaar te grote zuigers erin had gezet.
En zonder honen van de cilinders heeft de motor het toch begeven.
En zoek ik het liefst weer een 351w. Een longblock ervan ben ik al tevreden.
Ik bezit wel een 302w uit de 90tiger jaren, maar daarvan zoek ik dus een manifold van de oudere 302w's.
Hier onder een fotootje van een precies dezelfde two tone kleur van mijn Mark vi.

Prettige dag verder.
Groetjes Barbarel
Nou een beest ??
Momenteel kan ik geen foto's maken van de auto, omdat de gehele voorkant eraf ligt.
De motor die er in zat, was een 351w. Helaas een vastloper omdat de vorige eigenaar te grote zuigers erin had gezet.
En zonder honen van de cilinders heeft de motor het toch begeven.
En zoek ik het liefst weer een 351w. Een longblock ervan ben ik al tevreden.
Ik bezit wel een 302w uit de 90tiger jaren, maar daarvan zoek ik dus een manifold van de oudere 302w's.
Hier onder een fotootje van een precies dezelfde two tone kleur van mijn Mark vi.

Prettige dag verder.
Groetjes Barbarel
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
en moet dat een 4V of een 2V intake zijn ?
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Hihi,Ghost Rider schreef:en moet dat een 4V of een 2V intake zijn ?
Een 2v intake please.
Een 4v is ook welkom hoor. DAn koop ik wel 4 barrel carburateur erbij.
Als de intake manifold maar op de 302w past.
Groetjes Barbarel
Laatst gewijzigd door barbarel op di 02 okt, 2012 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey,barbarel schreef:Hihi,
Nou een beest ??
![]()
vette bak! hoeft toch niet persé een Mustang te zijn, t blijft een Ford
Voel je vrij een topic te openen met je project hoor, altijd leuk om te zien!
succes bij het vinden van de juiste onderdelen
groeten
Frank
Focus ST 2.5 2006
Beste mensen,
Goed nieuws ik een motor gevonden.
Een auto van 1991 compleet met een 302 w ford motor.
Alleen nu nog de vraag of er iemand een intake manifold heeft (liefst met carburateur) die op een 302 w past.
Want de auto heeft een High Output systeem en dat werkt niet met mijn auto.
Dank bij voorbaat.
Groetjes Babs.
Goed nieuws ik een motor gevonden.
Een auto van 1991 compleet met een 302 w ford motor.
Alleen nu nog de vraag of er iemand een intake manifold heeft (liefst met carburateur) die op een 302 w past.
Want de auto heeft een High Output systeem en dat werkt niet met mijn auto.
Dank bij voorbaat.
Groetjes Babs.
Volgens mij moet je dan toch nog wat gaan sleutelen aan t blok, je mist je aansluiting voor je benzinepomp denk ik?(nja, je mist em niet maar hij zit dicht)
Deze blokken hebben ook een andere onstekingsvolgorde en nokkenas maar lopen heerlijk op een 4v carb(heb eenzelfde ombouw gedaan met een 302CFI)
En je uitlaat?
Deze blokken hebben ook een andere onstekingsvolgorde en nokkenas maar lopen heerlijk op een 4v carb(heb eenzelfde ombouw gedaan met een 302CFI)
En je uitlaat?
1967 Thunderbird
Hihi,Blurr schreef:Volgens mij moet je dan toch nog wat gaan sleutelen aan t blok, je mist je aansluiting voor je benzinepomp denk ik?(nja, je mist em niet maar hij zit dicht)
Ik had dat even na gevraagd. Met een elektrische brandstofpump is dat wel te verhelpen.
Maar zeker wel bedankt voor dat doorgeven van dat euveltje.
Ik dacht bij alleen een intake manifold verandering, dat ik niet bang hoef te zijn voor het ontsteking gebeuren?Deze blokken hebben ook een andere onstekingsvolgorde en nokkenas maar lopen heerlijk op een 4v carb(heb eenzelfde ombouw gedaan met een 302CFI)
En je uitlaat?
Ik moet alleen niet de volgorde aanhouden dat op de vervangende manifold staat.
Ook daar bedank ik je voor het advies om een 4 barrel te nemen.
Groetjes Babs
Als je een electrische pomp kunt vinden die een juiste druk(drukregelaar) kan leveren waarschijnlijk wel, vergeet er dan niet een terugslagklep bij te monteren.
De CFI(vergelijkbaar met de HO) die er bij mijn 84er in zat had 2 electrische pompen, 1 opvoerpomp in de tank en 1 hogedrukpomp.
Wilde in eerste instantie de benzinetoevoer zo houden(met beide pompen) maar de druk bleek veel te groot voor de nieuwe 4v holley(deze bleef overstromen)
Ook liep tijdens t stilstaan v/d auto de benzine terug zodat de pomp ''droog'' kwam te staan en dan helemaal niet meer werkte(vandaar die terugslagklep)
De hogedrukpomp dus ervan tussen gehaald, een terugslagklep geplaatst en kon ik eindelijk rijden.
Helaas gaf alleen de opvoerpomp in de tank te weinig druk op t moment dat ik meer vermogen vroeg, werkte dus ook niet....
Ten einde raad maar t distributie huis vervangen en een mechanische pomp gemonteerd.
Ben je op de hoogte hoe t allemaal tegen kan zitten
De CFI(vergelijkbaar met de HO) die er bij mijn 84er in zat had 2 electrische pompen, 1 opvoerpomp in de tank en 1 hogedrukpomp.
Wilde in eerste instantie de benzinetoevoer zo houden(met beide pompen) maar de druk bleek veel te groot voor de nieuwe 4v holley(deze bleef overstromen)
Ook liep tijdens t stilstaan v/d auto de benzine terug zodat de pomp ''droog'' kwam te staan en dan helemaal niet meer werkte(vandaar die terugslagklep)
De hogedrukpomp dus ervan tussen gehaald, een terugslagklep geplaatst en kon ik eindelijk rijden.
Helaas gaf alleen de opvoerpomp in de tank te weinig druk op t moment dat ik meer vermogen vroeg, werkte dus ook niet....
Ten einde raad maar t distributie huis vervangen en een mechanische pomp gemonteerd.
Ben je op de hoogte hoe t allemaal tegen kan zitten
1967 Thunderbird
In mijn garage ligt nog een manifold 2V serienr. is D10E-9425-AA weegt 20 kg schoon aan de haak.
Carburateur heb ik helaas niet. Ben je geinteresseerd dan hoor ik het wel prijs 20 euro.
Oja woon wel in het zuiden v/h land.
Carburateur heb ik helaas niet. Ben je geinteresseerd dan hoor ik het wel prijs 20 euro.
Oja woon wel in het zuiden v/h land.
Groetjes André
Na enig wat denkwerk besloot ik de auto, die ik gekocht had voor de motor, toch maar niet te slopen. Het is een best wel mooie auto en alles functioneert gewoon naar 't zin. Dus waarom slopen. Zonde !! zal ik maar zeggen.
Het is alleen jammer dat de wegenbelasting voor deze auto nog steeds betaald moet worden. De auto heb ik dus maar geschorst en staat voor de wintermaanden lekker warm binnen.
Nu maar weer op zoek naar een motor. Voorlopig neem ik wel even de tijd. De winter komt er aan en dan heb ik niet erg veel zin om aan een auto te sleutelen in barre weersomstandigheden.
Groetjes Babs
Het is alleen jammer dat de wegenbelasting voor deze auto nog steeds betaald moet worden. De auto heb ik dus maar geschorst en staat voor de wintermaanden lekker warm binnen.
Nu maar weer op zoek naar een motor. Voorlopig neem ik wel even de tijd. De winter komt er aan en dan heb ik niet erg veel zin om aan een auto te sleutelen in barre weersomstandigheden.
Groetjes Babs
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
wil je niet gek maken... maar het aan onze regering ligt kom je er straks als nog belasting over aan het betalen !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Jaja, onze "Democratische" gekozen Regering zorgt goed voor onze portemonnee....
Als wij leden van de Europese Unie zijn.
Greetz Babs,
Als wij leden van de Europese Unie zijn.
Greetz Babs,