Hallo allemaal
Inmiddels zijn de schakelproblemen voorbij (hoop ik

.
Maar daar zat een heel verhaal achter.
De vorige eigenaar zei dat de Mustang eerst een stukje moest rijden om goed te schakelen.
Nu merkte ik daar niets van, ook niet bij aanschaf. De Mustang had natuurlijk een koude motor.
Na een paar dagen begon de bak kuren te krijgen. Ik hoorde piepen bij het optrekken, en ik dacht dat het aan de olie lag.
Peilen, zoals gezegd op de manier volgens het boekje. Er zat veel te veel in! 3 cm boven het maximum streepje!
Olie eruit gehaald, maar het ging alleen maar slechter.
Na heel wat geklooi kwam ik erachter dat de bak het beter ging doen als ik er meer olie bij gooide, maar volgens de peilstok zou hij te vol zitten.
Ik heb wel het idee dat de filler tube te kort is: hij ligt vrij diep tussen de kachelslangen; niet echt ergonomisch.
Nu heb ik gewoon op de trial and error manier olie bijgevuld en bij koude motor gekeken wanneer de bak pakte.
Over het piepen: dat waren de V-riemen die te los lagen
Momenteel rijdt de Grande als een trein en schakelt boterzacht. Ik zal wel eens kijken hoe het zit met de filler tube. Met een beetje mazzel heb ik er nog eentje liggen.
Verder nog iets heel gaafs. Een tijd geleden heb ik een garagebox gekocht

.
Elektro zit erin, maar had ik nog niet aangesloten.
Pas geleden was ik met de Grande bezig, kwam degene langs die de elektro regelt. Een hele tijd mee gepraat en wat bleek: haar echtgenoot heeft een Pontiac GTO, enkele garageboxen van de mijne verwijdert. Wow wat een wreed ding. Natuurlijk haalt hij het niet bij een Mustang

.
En een paar meter van mijn garagebox staat in een garage een Pontiac Firebird Transam project.
Dus ik heb het getroffen

.
Nog een vraagje aan de mede-Grande eigenaars: zat er in een Grande oorspronkelijk een console? Mijn literatuur is daar namelijk nogal tegenstrijdig over
Verder heb ik een paar jaar geleden nog een Grande in Amsterdam of Den Haag. Een beige met beige stof en vinyl interieur.
Daar ben ik ongeveer een jaar 4 geleden wezen kijken.
Groetjes Willem