regelbare (gas)schokdempers
Moderator: Shelby GT-H
Hoi
wie heeft er al ervaring met het plaatsen van regelbare (gas)schokdempers op een de achteras. ( in dit geval op een "67 fastback)
wat is het beste merk? : Monroe, KYB, Koni....
welke dealers hebben dit in hun assortiment ?
waar moet je zoal op letten ? is dat zelf gemakkelijk te doen of laat je dat beter doen ?
als je het laat doen wie beveel je dan aan ?
greetz
Rudi
wie heeft er al ervaring met het plaatsen van regelbare (gas)schokdempers op een de achteras. ( in dit geval op een "67 fastback)
wat is het beste merk? : Monroe, KYB, Koni....
welke dealers hebben dit in hun assortiment ?
waar moet je zoal op letten ? is dat zelf gemakkelijk te doen of laat je dat beter doen ?
als je het laat doen wie beveel je dan aan ?
greetz
Rudi
Mustang '67 fastback V8 289ci 4V
Manta A '73
Manta A '73
- 65-fastback
Qa1
Easy fix, fijn spul!!
Rijd (dempt) perfect
Easy fix, fijn spul!!
Rijd (dempt) perfect
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Re: regelbare (gas)schokdempers
ik heb qa1's als coil-overs op de achteras , maar dat is inderdaad kwaliteit.. 
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
Wah bedoel je? Load adjusters? Ik ben er geen fan van...
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- 65-fastback
die gaan niet op gas maar op gewone lucht.78ghiaT5 schreef:Wah bedoel je? Load adjusters? Ik ben er geen fan van...
Harry
ik ga er vanuit dat hij de instelbare versie van de normale shock bedoeld, dus met een draaiknopje op bv de rebound te stellen.
en alles is te verkrijgen bij http://www.summitracing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
- MustangMan010
- †
- Contacteer:
Ik heb achter op mijn 67er Monroe Air High Jackers die je gewoon met lucht oppompt.
Mark
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
en een wegligging die verre van ideaal is..
als je met highjackers je kont omhoog moet zetten is het wellicht slim om eens te investeren in een setje nieuwe bladveren ipv die highjackers, je zal de eerste niet zijn die een highjacker door zn vloer naar binnen krijgt, je gaat namelijk onnodig veel belasting op een heel klein punt zetten waar het niet voor bedoelt is..
mijn 02 centen
als je met highjackers je kont omhoog moet zetten is het wellicht slim om eens te investeren in een setje nieuwe bladveren ipv die highjackers, je zal de eerste niet zijn die een highjacker door zn vloer naar binnen krijgt, je gaat namelijk onnodig veel belasting op een heel klein punt zetten waar het niet voor bedoelt is..
mijn 02 centen
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
-
capri v8 driver
Mijn ervaring met KYB is dat ze erg stug waren met de zwakke achter veren. Met een setje 5 blads veren, reed het goed. De Koni's, hoeveel een stuk duurder, waren veel beter.
Adams classic car parts zou je kunnen helpen http://www.adamscc.nl/catalog/index.php ... _21_38_353" onclick="window.open(this.href);return false;
Adams classic car parts zou je kunnen helpen http://www.adamscc.nl/catalog/index.php ... _21_38_353" onclick="window.open(this.href);return false;
bedankt voor de input
t'ja echt wauw verhalen zijn het niet ...de bedoeling is inderdaad om de "kont wat hoger te zetten maar slechts beperkt als correctie met enkele cm.
de bladveren vervangen is het alternatief maar dat lijkt me nogal omslachtig en dan zit je volgens mij met keiharde vering met piepende bushings.
Ik heb net bij Tyra geïnformeerd en ze hebben de 3 opties : Gasschokdempers, Load adjusters (gasdempers met een hulpveer) en Lucht schokbrekers (Hi Jackers)
ik ga al eens eerst kijken of de bouten van de huidige koni's gemakkelijk loskomen.
grtz
Rudi
t'ja echt wauw verhalen zijn het niet ...de bedoeling is inderdaad om de "kont wat hoger te zetten maar slechts beperkt als correctie met enkele cm.
de bladveren vervangen is het alternatief maar dat lijkt me nogal omslachtig en dan zit je volgens mij met keiharde vering met piepende bushings.
Ik heb net bij Tyra geïnformeerd en ze hebben de 3 opties : Gasschokdempers, Load adjusters (gasdempers met een hulpveer) en Lucht schokbrekers (Hi Jackers)
ik ga al eens eerst kijken of de bouten van de huidige koni's gemakkelijk loskomen.
grtz
Rudi
Mustang '67 fastback V8 289ci 4V
Manta A '73
Manta A '73
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
De veren bepalen de hoogte van je auto, niet je schokbrekers. Als je kont te laag hangt gewoon een set andere bladveten eronder, een blad bijplaatsen, het pakket bij een carosseriebedrijf opnieuw laten walsen, maar niet proberen met schokbrekers de rijhoogte te regelen. Zeker niet als je nu al zeer verdienstelijke en verstelbare koni's hebt.
De redenen zijn al genoemd.
De redenen zijn al genoemd.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!