Die blokken zijn zwart.....Claire schreef:want?Dakloos schreef:De Motip / Duplicolor Engine Enamel DE1606 in spuitbus is gewoon prima spul......alleen had ik niets meer over om de 4V intake mee te spuiten. Nu kan ik het wel met een VHT of andere merk in de kleur "Corperate Blue" of Ford Dark Blue overspuiten maar dan krijg ik gegarandeerd kleurverschil........ Had ik nu maar een 65'er........
Gewone spuitlak op je blok.....niet doen!
Moderator: Shelby GT-H
Re: Gewone spuitlak op je blok.....niet doen!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Die MOTIP engine paint is voor ons Ford mensen anders echt bocht... / rommel... / meuk... etc.
Kleur is alles behalve Oké, foei lelijk en veeel te licht.
Je moet al een goeie engine paint hebben die zich ook nog eens laat polijsten er na ( op een motor niet nodig, maar wel bij air cleaners e.d. ).
Ik gebruik nu al een tijdje die die ik via Jan Willem Adams bestel, de KRYLON corporate blue.
Perfecte kleur, is perfect qua kleur en laat zich prima spuiten.
Wat ik vaak doe ( maar dat is een beetje tricky business en men zal het hier echt niet allemaal met mij eens zijn ).
Het te spuiten onderdeel voor verwarmen met bijvoorbeeld een heater en wat ik zelf al een paar keer gedaan heb is in de straal van de heater het onderdeel spuiten.
( dus niet richting de vlam aub
) Gaat prima, vat geen vlam en droogt meteen glad uit.
Doe ik overigens alleen bij motor onderdelen.
Je moet al een goeie engine paint hebben die zich ook nog eens laat polijsten er na ( op een motor niet nodig, maar wel bij air cleaners e.d. ).
Ik gebruik nu al een tijdje die die ik via Jan Willem Adams bestel, de KRYLON corporate blue.
Wat ik vaak doe ( maar dat is een beetje tricky business en men zal het hier echt niet allemaal met mij eens zijn ).
Het te spuiten onderdeel voor verwarmen met bijvoorbeeld een heater en wat ik zelf al een paar keer gedaan heb is in de straal van de heater het onderdeel spuiten.
( dus niet richting de vlam aub
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Dus mijn blok is foei lelijk?Ghost Rider schreef:Die MOTIP engine paint is voor ons Ford mensen anders echt bocht... / rommel... / meuk... etc.
( dus niet richting de vlam aub) Gaat prima, vat geen vlam en droogt meteen glad uit.
Ik heb destijds bij mijn coupe, waar de deksel van het luchtfilter nog origineel was, 3 verschillende merken met Corparate Blue spuitlak geprobeerd en toen kwam Duplicolor DE1606 er het dichtste bij. Ik kocht een paar jaar later van het zelfde merk met dezelfde kleurcode nog een paar bussen om het blok bij te spuiten en die was een tint lichter!
Op foto's van ongerestaureerde Mustangs heb ik blokken gezien waar b.v. een luchtfilterbehuizing, qua tint, duidelijk verschilt met de rest van het blok dus zo,n exacte wetenschap was en is het ook weer niet. Als het maar donkerblauw is en fatsoenlijk blijft zitten vind ik het belangrijkste eigenlijk.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
De juiste verf voor op het blok?
Zodra de onderdelen binnen zijn wil ik het blok gaan spuiten. Het blok is inmiddels helemaal gestraald en klaar om gespoten te worden. Maar wat is nou de beste verf keuze om op het blok te spuiten zodat het mooi en goed blijft zitten. Ik dacht zelf aan eerst een laag epoxy en dan de Motip 04094 (tot 110 graden) tips zijn welkom.
Re: De juiste verf voor op het blok?
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=23836" onclick="window.open(this.href);return false;
is net een discussie over
mijn blok is met Engine Enamel gespoten, is hittebestendige verf speciaal voor blokken. Maar schijnt dus ook met gewone lak te kunnen...(zie bovenstaand topic)
Engine Enamel droogt ook lekker snel, is overspuitbaar binnen 20min ofzo
gr
Frank
is net een discussie over
mijn blok is met Engine Enamel gespoten, is hittebestendige verf speciaal voor blokken. Maar schijnt dus ook met gewone lak te kunnen...(zie bovenstaand topic)
Engine Enamel droogt ook lekker snel, is overspuitbaar binnen 20min ofzo
gr
Frank
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Als jij deze : http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... x=70&ty=40" onclick="window.open(this.href);return false; : hebt gebruikt ben ik bang van wel
Dat er concours correct wat meningen over verschillen kan ik niet meer dan 100% met je eens zijn.
Maar... ik mag je wel melden dat ik uit ervaring spreek en al heel wat verschillende bussen in gebruik heb genomen. Die van Motip just aint it !
Ik heb die 1606 ook ooit gehad, en die was inderdaad heel erg netjes.
Er zijn hier op het forum al diverse topic aan besteed en denk persoonlijk dat dit ook voor jou niks nieuws is Erwin, toch ?
Dat er concours correct wat meningen over verschillen kan ik niet meer dan 100% met je eens zijn.
Maar... ik mag je wel melden dat ik uit ervaring spreek en al heel wat verschillende bussen in gebruik heb genomen. Die van Motip just aint it !
Ik heb die 1606 ook ooit gehad, en die was inderdaad heel erg netjes.
Er zijn hier op het forum al diverse topic aan besteed en denk persoonlijk dat dit ook voor jou niks nieuws is Erwin, toch ?
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Re: De juiste verf voor op het blok?
Misschien moeste we hier ook maar eens een sticky van maken Frank. Wil hier best mijn steentje aan bijdragen.
Denk dat ik mag zeggen dat ik uit ervaring spreek maar er zijn natuurlijk altijd meerdere wegen naar Rome.
Denk dat ik mag zeggen dat ik uit ervaring spreek maar er zijn natuurlijk altijd meerdere wegen naar Rome.
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Ik heb mijn motorblok van mijn vorige Mustang met gewone Motip spuitbussen gelakt en nooit geen problemen gehad!! geen kleurveranderingen geen barsten etc ..
Mijn blokje nu ga ik ook zo terug doen.
Mijn blokje nu ga ik ook zo terug doen.
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
67 Coupe V8 390ci, automatic
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb POR15 gezien op het Boss block van Richard, en dat ziet er erg netjes uit.
Veel Concours restaurateurs in de USA gebruiken dit ook.
De spuiter vond het alleen niet zo fijn om mee te werken
http://www.por15.com/ENGINE-ENAMEL/productinfo/EEPA/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel Concours restaurateurs in de USA gebruiken dit ook.
De spuiter vond het alleen niet zo fijn om mee te werken
http://www.por15.com/ENGINE-ENAMEL/productinfo/EEPA/" onclick="window.open(this.href);return false;
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Ja ja, maar dan heb je een spuitpistool en compressor voor nodig.
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
-
capri v8 driver
Welke lak je ook gebruikt, zonder een goede voorbereiding, zoals de ontvetten, roest vrij maken, primer en weer schuren, krijg je vroeg of laat problemen.
te dikke lagen gespoten, daardoor heeft de onderlaag niet goed kunnen drogen, met dit als resultaat.
en verder kun je autolak prima als lak voor de motor gebruiken..
soms is een compressor en een spuitpistool een goede investering , ook voor de toekomst..
en verder kun je autolak prima als lak voor de motor gebruiken..
soms is een compressor en een spuitpistool een goede investering , ook voor de toekomst..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
Ik heb goed ontvet en niet te dik gespoten! De lak is alleen op de heetste delen van hetvspruitstk gebarsten. De rest van het blok die met engine enamel is gespoten ziet er na bijna 5 jaar nog prima uit.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Hey amigo,heb je nog last van de drankDakloos schreef: van hetvspruitstk
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Dat en geen leesbril ophebben.....66hipowannebee schreef:Hey amigo,heb je nog last van de drankDakloos schreef: van hetvspruitstk![]()
![]()
![]()
Tonie
Erwin
1966 convertible
1966 convertible