Het vriest......
Moderator: Shelby GT-H
Het vriest......
Het volgende fenomeen heb ik al vanaf dat ik mijn Mustang heb, maar ik heb er tot nu toe altijd mee kunnen leven........
Ik stap de vrieskou in, druk op de afstandbediening en de deuren ontgrendelen. Als ik een van de deuren open, schuift normaal gesproken het raam daarvan een stukje omlaag. Er zijn meer merken (o.a de nieuwe Mercedes) die dit systeem gebruiken: de ramen hebben geen omlijsting, en schuiven na het dichtdoen van het portier weer omhoog in het rubber.
Als het aardig vriest (zoals vandaag)schuiven bij mijn auto BEIDE ramen van beide portieren echter niet omlaag als je de deuren opent, zelfs al zit er aan de buitenkant geen ijs tussen raam en deur. Het gevolg is dat je de deur niet meer kunt sluiten, omdat het raam immers omhoog blijft staan en niet in het rubber kan sluiten. De deur TOCH proberen te sluiten is risicovol: in de voorste hoek (bij de spiegel) wordt het materiaal compleet uit zijn verband gerukt. Onnodig te vermelden dat de ramen ook niet omlaag kunnen. Er zit gewoon geen beweging in. Ik moet de kachel dus zo opstoken dat het mechanisme in de deuren ontdooit. Dit lukt dus na een stukje rijden. Ik moet dan eerst noodgedwongen gaan rijden met de deur een stukje open.
Ik stap de vrieskou in, druk op de afstandbediening en de deuren ontgrendelen. Als ik een van de deuren open, schuift normaal gesproken het raam daarvan een stukje omlaag. Er zijn meer merken (o.a de nieuwe Mercedes) die dit systeem gebruiken: de ramen hebben geen omlijsting, en schuiven na het dichtdoen van het portier weer omhoog in het rubber.
Als het aardig vriest (zoals vandaag)schuiven bij mijn auto BEIDE ramen van beide portieren echter niet omlaag als je de deuren opent, zelfs al zit er aan de buitenkant geen ijs tussen raam en deur. Het gevolg is dat je de deur niet meer kunt sluiten, omdat het raam immers omhoog blijft staan en niet in het rubber kan sluiten. De deur TOCH proberen te sluiten is risicovol: in de voorste hoek (bij de spiegel) wordt het materiaal compleet uit zijn verband gerukt. Onnodig te vermelden dat de ramen ook niet omlaag kunnen. Er zit gewoon geen beweging in. Ik moet de kachel dus zo opstoken dat het mechanisme in de deuren ontdooit. Dit lukt dus na een stukje rijden. Ik moet dan eerst noodgedwongen gaan rijden met de deur een stukje open.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Re: Het vriest......
Mechanisme inspuiten met WD 40?
Succes
Rene
Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Jij hebt ook echt een maandagochtend auto
Tonie
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Dank je Rene, uiteraard spuit ik handgrepen/slot in, maar daarmee kom ik waarschijnlijk niet in het inwendige van de deur.
-
Dieselhead
Mercedes kopen ?
Denk dat je de deurkaart moet verwijderen en dan eens alle bewegende delen ff goed in het vet zetten.
Denk dat je de deurkaart moet verwijderen en dan eens alle bewegende delen ff goed in het vet zetten.
Dank jullie. Ben ik nou weer de enige die dat heeft.............
- MustangMan010
- †
- Contacteer:
Ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad met mijn 06 Mustang, wel dat het raam soms iets vastgevroren zat aan het rubber maar nadat het los was en ik de deur opende zakte het raam wel.
Mark
Mark
Laatst gewijzigd door MustangMan010 op ma 14 jan, 2013 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
Daar zou ik dus ook last van hebben normaal gesproken.. maar heb het tegenwoordig niet meer. Sinds ik een standkachel van Webasto erin heb zitten, Perfect, nooit meer zonder.
Mijn buurman staat altijd te krabben, ik loop naar buiten open mijn auto, stap in, en weg ben ik!
Binnen lekker warm, ontdooide ruiten, gelijk goed zicht:D
Enige minpunt... de prijs..
Maar een hele dure tip dus
Mijn buurman staat altijd te krabben, ik loop naar buiten open mijn auto, stap in, en weg ben ik!
Binnen lekker warm, ontdooide ruiten, gelijk goed zicht:D
Enige minpunt... de prijs..
Maar een hele dure tip dus
Groet, Jordi
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Ik doelde eigenlijk ook op het inwendige.keesie25 schreef:Dank je Rene, uiteraard spuit ik handgrepen/slot in, maar daarmee kom ik waarschijnlijk niet in het inwendige van de deur.
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
- Janboekelman
Zou het niet de accu kunnen zijn ?
Was bij mij wel het geval.
Groeten,
Jan
Was bij mij wel het geval.
Groeten,
Jan
2005 Mustang V6 Convertible
2007 Dodge Caliber
1981 Chevrolet Impala 5.0L V8
2007 Dodge Caliber
1981 Chevrolet Impala 5.0L V8
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Doet de binnenverlichting het wel goed als je de deur open doet ?
Ik zit ff te bedenken hoe het raam aangestuurd wordt.
Er moet iets zijn, die de computer verteld dat de deur goed dicht zit, zodat het raam naar boven kan schuiven.
Ik zit ff te bedenken hoe het raam aangestuurd wordt.
Er moet iets zijn, die de computer verteld dat de deur goed dicht zit, zodat het raam naar boven kan schuiven.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Jan, als het de accu is, dan gaan inderdaad de ramen niet meer omhoog of omlaag, maar dan start de motor ook niet meer. En dat is niet het geval, want hij start gewoon. Ik heb dat overigens ook wel gehad wat jij zegt hoor, als de accu zwak is.
Twister, ook de binnenverlichting doet het goed, en blijft aan staan als de deuren open zijn.
Gisteravond moest ik even weg, de auto startte goed, en daarna gingen dus inderdaad de ramen NIET een stukje omlaag toen ik de deuren open deed. Daarna de zaak wat opgewarmd, en het luchtrooster richting deur, blower op volle toeren. Binnen twee minuten kon ik het raam naar beneden brengen, de deur dicht doen, en het raam weer sluiten.
Twister, ook de binnenverlichting doet het goed, en blijft aan staan als de deuren open zijn.
Gisteravond moest ik even weg, de auto startte goed, en daarna gingen dus inderdaad de ramen NIET een stukje omlaag toen ik de deuren open deed. Daarna de zaak wat opgewarmd, en het luchtrooster richting deur, blower op volle toeren. Binnen twee minuten kon ik het raam naar beneden brengen, de deur dicht doen, en het raam weer sluiten.
Het ligt waarschijnlijk niet aan het binnenwerk of de accu! Maar je raam zit vastgevroren aan het rubber dus het 'metaal' van de deur en het raam. Dit zit zo vast dat de motor het niet aankan.
BMW, Audi, Peugeot, Mercedes en waarschijnlijk nog een aantal meer hebben dit probleem. De truuck die ik gebruik heb ik van een BMW forum geleerd. Een heeel klein beetje baby poeder ertussen (op de rand leggen, deur open en dicht doen zodat het raam dat stukje naar beneden gaat en terug naar boven.) Dit kan natuurlijk pas in 'ontdooide' stand maar werkt prima voor de volgende dagen...
WD 40 of andere vette zooi werkt niet zo makkelijk. Als je je raam dan een stukje naar beneden doet en terug naar boven is heel je raan vettig!
BMW, Audi, Peugeot, Mercedes en waarschijnlijk nog een aantal meer hebben dit probleem. De truuck die ik gebruik heb ik van een BMW forum geleerd. Een heeel klein beetje baby poeder ertussen (op de rand leggen, deur open en dicht doen zodat het raam dat stukje naar beneden gaat en terug naar boven.) Dit kan natuurlijk pas in 'ontdooide' stand maar werkt prima voor de volgende dagen...
WD 40 of andere vette zooi werkt niet zo makkelijk. Als je je raam dan een stukje naar beneden doet en terug naar boven is heel je raan vettig!
- Aron66
- Retired Moderator
- Contacteer:
Renault heeft dit ook, en daar is het motortje zo sterk dat het je hele binnenwerk vernield... Rubbers inwrijven met vaseline of special vet, gewoon overal te verkrijgen..
[quote="peer"]Het ligt waarschijnlijk niet aan het binnenwerk of de accu! Maar je raam zit vastgevroren aan het rubber dus het 'metaal' van de deur en het raam. Dit zit zo vast dat de motor het niet aankan.
Dat zou kunnen, maar in ieder geval is het niet zo dat het raam aan de rubber omlijsting vast zit, dus dan zit het toch binnen in de deur ergens aan vast. En het is dus meestal bij beide ramen. Ik zal inderdaad eens talkpoeder gebruiken (ik heb geen baby......)
Dat zou kunnen, maar in ieder geval is het niet zo dat het raam aan de rubber omlijsting vast zit, dus dan zit het toch binnen in de deur ergens aan vast. En het is dus meestal bij beide ramen. Ik zal inderdaad eens talkpoeder gebruiken (ik heb geen baby......)