Dacht ik net zoals me andere buren. Laat ik me eens verdiepen in IP camera's
Nu zullen er mensen zijn met de vraag "IP camera"" wtf is dat dan?? Dat is een camera die je in je eigen computer netwerk kan aansluiten of draadloos of met een UTP kabel. Ze hebben allemaal een 220volt aansluiting nog dus niet helemaal draadloos. Tevens beschikken ze over goede nachtzicht mogelijkheden. Natuurlijk is het allemaal tot op een zeker nivo maar niet onaardig.
Zelf heb ik wat zitten vechten en puzzelen met de software van mijn camera. Omdat de handleiding niet echt duidelijk is blijft het soms wat vaag. Dus is proberen en testen het enige wat er op zit.
Ik heb mezelf een een ELRO C703IP camera aangeschaft bij de gamma. Dit is gewoon een foscam camera die je ook gewoon kan kopen onder allerlei andere merknamen. Er is zelfs een Smartfoon app voor maar zo smart ben ik nog niet
beeld met Infra rood in de nacht

Beeld gewoon overdag met TL lampen aan.

Enige rare dingen die ik ben tegen gekomen is het opzetten van het versturen van mailtjes middels provider KPN. Maar dat is opgelost.
Andere nadeel is dat als je video's wilt opnemen bij motion detection dat er dan altijd een pc aan moet staan waar de monitor software op draait. Dat is voor mij dus wel even een tegenvaller want eingelijk zet ik liever al me pc's uit.
Nu is mijn gedachte achter dit topic meer een IT gedachte om elkaar te helpen met het aan de praat krijgen van dit soort camera's. Aangezien ik ook toch ff bezig ben geweest om dit gamma ding aan de praat te krijgen. En ja ik draai al een aantal jaren mee in automatiserings land
Dus niet een discussie over wat beter kan, welk merk beter is of hoe en wat.
Het is gewoon wel cool om van iedere browser gewoon ff te kunnen kijken hoe het er allemaal bij staat..