Speciale verzekering voor Ford Mustangs

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
ugly10
Contacteer:

Speciale verzekering voor Ford Mustangs

Bericht door ugly10 »

Goedemorgen allemaal

Ik lees het forum nu al enige tijd, heb ook al berichten geplaatst en ben uiteraard de trotse eigenaar van een Stang.

Mij is opgevallen dat er veel vragen, onzekerheden en klachten zijn over de verzekering van onze kostbare Mustangs.

Het volgende wil ik graag voorleggen. Ik ben eigenaar van een volmacht assurantiekantoor en kan zelf verzekeringproducten ontwikkelen en dan proberen er dekking voor te krijgen. Hoe dit in zijn werk gaat is een verzekeringstechnisch verhaal en het zou te ver gaan dit hier uit te leggen.

Nu heb ik het volgende plan opgevat. Ik zou willen proberen een verzekering te ontwikkelen voor Ford Mustangs. Een verzekering voor alleen Stangs van elk bouwjaar dus klassiek en modern. Echter wil ik wel dat dit een uniek product is met de uitgereidste dekking en een aantrekkelijke premie waarbij rekening wordt gehouden met de wensen van de mustangbezitters. Ik heb echter wel jullie hulp nodig.

Graag zou ik van jullie willen weten welke problemen je tegen komt bij het verzekeren van de auto`s, welke klachten hebben jullie en waar moet een verzekering aan voldoen.

Hierbij moet je denken aan: Alarm, schaderegeling, beperking dekking, bijzondere voorwaarden,

Graag hoor ik van jullie wat jullie belangrijk vinden aan een verzekering en waar deze aan moet voldoen.

Na ontvangst van jullie input ga ik proberen met jullie wensen een specifieke Mustang polis te ontwikkelen en hier dekking voor te krijgen. Het is niet bij voorbaat gezegd dat het lukt, echter is het de moeite van het proberen waard.

Graag ontvang ik jullie reactie`s.

Groeten Kees

ps. Mocht dit bericht niet aan de voorwaarden van het forum voldoen, hoor ik dit graag, echter is het met de beste bedoeling geplaatst.
Groeten uit een mooi Twente
65 Ford Mustang Coupe
62 AMC Rambler Cross Country de Luxe
65 Cadillac Sedan de Ville
83 Mercury Colony Park Grand Marquis
Mack
Super User

Re: Speciale verzekering voor Ford Mustangs

Bericht door Mack »

Interessant, zeker. Ambitieus ook om klassiekers en nieuwe bij elkaar te scharen: dat zal wel discussie opleveren. Hoe dan ook moet je je beperken tot hobby-auto's: bijv. door een max. aantal kilometers per jaar. Als je "dagelijkse Mustangs" erbij gaat nemen, dan loop je het risico dat een grote groep hobby-eigenaren teveel gaat betalen.

Mijn 98er is zo'n "zwart verzekeringsschaap" omdat hij met z'n 15 jaar nog geen oldtimer is maar wel hobby-auto is. Dingen waar ik tegenaan loop:

- Waarde: handelswaarde van de SN95 is heel laag, dus waarde zal altijd op basis van taxatiewaarde moeten
- Alarm: de eis van verzekeraars om een alarm in de auto te hebben, is wat mij betreft schijnveiligheid, en zonde om je auto voor om te bouwen
- Misschien een extra module voor mensen die af en toe wel eens op een circuit willen rijden? Dat valt nu buiten de verzekering
- Idem voor verhuur van de auto voor bijv. bruiloften enzo
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
fuel66

Bericht door fuel66 »

Idd intressant topic, waarbij ook bovenstaand van toepassing is. Ik heb mijn SN95 all risk verzekerd met een dag waarde van 7000 euro, wel moeten aantonen
wat de wagen heeft aan anti diefstal etc. Wagen is voor dagelijks gebruik, maar gezien het feit dat het wel een Mustang is goed verzekerd. Temeer
daar onze wagen gevoelig zijn voor vandalisme, dit zelf al 2x ondervonden doordat de wagen bekrast is door onbekenden die vergeten dat je hard staat te werken om deze wagens op de weg te houden etc.

Ikzelf ben zeer tevreden over mijn huidige verzekering en de afhandeling van gemelde schade, maar als bijv. de premie omlaag gaat doordat je alleen voor deze doelgroep iets wilt opzetten, heb je mijn aandacht. leven is al duur genoeg met alles!. Succes!
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
pa4wdh

Bericht door pa4wdh »

Ik lees hier ook meestal alleen mee omdat ik niet zo heel veel kan toevoegen, maar hier wil ik toch ook even mijn reactie op kwijt :D

Het idee vindt ik super, al is alleen mustang misschien iets TE specifiek ?
Mack schreef: Als je "dagelijkse Mustangs" erbij gaat nemen, dan loop je het risico dat een grote groep hobby-eigenaren teveel gaat betalen.
Naar mijn mening hoeft het een het ander niet uit te sluiten. Vroeger kon je bij je verzekering ook het aantal km's per jaar opgeven, laatste keer dat ik informeerde kon dat niet meer. Je zou dan met de grenzen die de daarin kiest rekening kunnen houden met de hobbyisten en de premie daar op aan passen. Ik rijd zelf wel dagelijks maar zit normaal gesproken op een redelijk bescheiden 10.000km/jaar (... misschien moet je in mijlen gaan rekenen, dat scheelt weer omrekenen :lol: ).

Echt problemen heb ik niet met m'n verzekering, maar die heb ik dan ook nog geen jaar en ik heb er gelukkig nog nooit aanspraak op hoeven maken.
Wat misschien wel iets zou kunnen zijn: De financiele waarde is als het goed is wel verzekerd, maar waar niet aan gedacht wordt is dat als je een nieuwe wil/moet importeren je een tijd bezig bent en dus zonder auto zit. Een goede regeling om die tijd te overbruggen zou wel nuttig kunnen zijn denk ik, zeker voor wie de mustang de enige auto is.
"The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair."
-- Douglas Adams
2008
Donateur 2015

Bericht door 2008 »

Nobel streven!

Ik heb zojuist mijn verzekering (LONDON) opgezegd; voor het derde jaar op rij werden 'per ongeluk' weer enkele clausules toegevoegd. En voor het derde jaar op rij vielen deze clausules 'per ongeluk' zeer gunstig uit voor de maarschappij. Daar bovenop de verdubbeling van de premie (nee, geen schades geclaimd. Al meer dan 20 jr schadevrij) en het laatste zetje was daar.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met een paar verzekeraars. Mijn eisen zijn:

- Dagelijks gebruik / enige auto
- Buiten parkeren
- Geen alarm eisen
- Taxatie waarde lager dan € 20.000,-

In hoeverre een Mustang only verzekering een interessante investering van je tijd is? Daarvan laat ik me graag overtuigen. Ik merk dat bij vele partijen dit jaar voor de daily drivers de premies sterk zijn gestegen. Eea tgv de 190D-tjes. Er valt mijn inziens een grote groep buiten de boot die wel interessant voor verzekeraars is: daily drivers ouder dan +/- 40 jaar. Een groep die de oldtimer rijdt omdat dat leuk is en niet voor de belasting ontduiking. De groep is groot; Amazons, Snoeken, paar Mustangs etc etc. Rustige rijders. Daar zou ik eens naar kijken.

Ik kan me niet voorstellen dat je een verzekeringsmaatschappij kan overtuigen van een scherpe premie als je een foto moet laten zien van de laatste 2013 Shelby.... :lol:

Succes!
Mvrgr, Marc

1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
pershing22
Contacteer:

Bericht door pershing22 »

ik ben best geïntreseerd in deze verzekering.

Even het volgende persoonlijke dingen die ik Nu met mijn huidige verzkering, Univé, tegen aan loop.

* Volgens Univé was mijn auto niet duurder dan 1250 Euro, terwijl die dat het echt was :lol:
* Het feit dat mijn Mustang mijn eerste eigen auto is, en ik kan aanwijzen dit ik al meer dan 3 jaar schade vrije jaren heb, Hebben ze,
volgens hun eigen methode, mijn schade vrije jaren terug naar Nul gedraait, en dus mijn premie door het dak geschoten :censored:
* Als mijn Huidige premie flink naar beneden kan ben ik tevreden. Het engie was mij Irriteerd is dat verzekeringen, zoals Achmea, Univé, en Salland, om er maar een paar te noemen, Zien de Waarde Niet, dat ik mijn Mustang Niet alleen als Daily Driver gebruik, maar ook als Hobby auto. En zoals Mack al zijn, onze SN95 Mustangs, zijn gewoon nog te Jong, en niet Duur genoeg om als mogelijke Classics te worden bestempeld?

* Ik rijd Privé zo'n 10 duizend kilometer per jaar,
* Het is mijn enige auto
* Staat buiten en heeft een goede verzekering met Alarm
* En mijn auto heeft geen Taxatie van 20.000 Euro.

IK denk gewoon dat als mensen van de verzekering een Verzekering Formulier zien van een Vintage, or moderne Mustang ze meteen $$$ in hun ogen zien. :censored:
Groetjes, Stefan.
'' If Your dad has a Mustang, You're the Coolest Kid on School '' ! - Jay leno

1996 Mustang V6 Coupe automaat , een echte hessing auto !

Het Hessing Mustang Topic : http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=7&t=20409" onclick="window.open(this.href);return false;
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

op zich een goed idee, denk ik, als er maar geen eis 'moderne auto als dagelijkse auto' komt. want die hebben we niet.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”