Michel, geen idee of je die IKEA" schroeven van mij ook los kunt kopen, maar de zaak zit dus beter dan met de originele, en je bent waarschijnlijk goedkoper uit. Misschien weet Jeroen nog wat hij betaald heeft?
Mustang 2007 probleempjes/oplossingen
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen
Ik ben overtuigd.....
Michel, geen idee of je die IKEA" schroeven van mij ook los kunt kopen, maar de zaak zit dus beter dan met de originele, en je bent waarschijnlijk goedkoper uit. Misschien weet Jeroen nog wat hij betaald heeft?
- Shelby GT-H
- Site Admin
- Contacteer:
Gekocht voor 1,50 per stuk in 2010.
Groet,
Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
mustang 1968
Heb dit topic ook eens doorgelezen omdat ik plannen heb om een 2011(my 2012) mustang te kopen.
En zoals ik al wel wist zijn er vele kleine dingen aan een mustang. Vooral de afwerking laat te wensen over.
Maar dit is wel bij de meeste amerikanen zo. (Daarom dat zoveel amerikanen tegenwoordig met europese of japanse auto's rijden)
Heb vorig jaar met een nieuwe dodge charger gereden in de U.S. en die piepte en kraakte ook al wel eens
Maar voor de rest blijft het nog altijd mijn droomwagen, zowel de oude als de nieuwe.
En zoals ik al wel wist zijn er vele kleine dingen aan een mustang. Vooral de afwerking laat te wensen over.
Maar dit is wel bij de meeste amerikanen zo. (Daarom dat zoveel amerikanen tegenwoordig met europese of japanse auto's rijden)
Heb vorig jaar met een nieuwe dodge charger gereden in de U.S. en die piepte en kraakte ook al wel eens
Maar voor de rest blijft het nog altijd mijn droomwagen, zowel de oude als de nieuwe.
En dan nu.....ik had het plan om wat nieuwe CD's te maken voor in de auto. Ik vind die MP3's heel makkelijk, en vooral als er een stapel tegelijk in die Shaker kan. Ik had dus een programma op mijn laptop, dat audio (wav) kan omzetten naar andere formaten. Nou zag ik daar geen MP3 bij staan, maar wel 'WMA'. Geen idee wat dat is, dus even gegoogeld. Het komt gewoon op hetzelfde neer als Mp3, dus ik heb er een paar gemaakt. Eerst in huis op de minstens 10 jaar oude DVD speler uitgeprobeerd: perfect. Hij geeft aan dat het PM3/WMA files betreft, en begint gewoon te spelen. Daarna dus in de auto.........en in de Shaker spelen ze dus NIET!!!!!! Gelukkig had ik er maar een paar gemaakt. Even opnieuw opgenomen in MP3, en gelukkig doen ze het nu wel!
Ehm ik weet niet op wat voor site je dan bent beland maar WMA verschilt netzoveel van MP3 als een Camaro van een Mustang. Het zijn welliswaar allebei compressietechnieken, maar met compleet andere algoritmes en vereisen dus ook andere codecs bij het afspelen. Blijkbaar ondersteunt de Shaker de WMA codec niet.keesie25 schreef:dus even gegoogeld. Het komt gewoon op hetzelfde neer als Mp3
Je hebt gelijk. 
Deze keer een klein probleem met de voorverlichting. Op een toevallige manier achter het probleempje gekomen:
Ik kwam 's avonds aanrijden, zette de auto stil voor mijn garage, en voordat ik de dimlichten uitdeed, schenen ze op mijn garagedeur. Per ongeluk zette ik het groot licht (de middelste lampen in de grille) even aan, en merkte dat het totale licht aan de rechterkant minder was dan links. De groot-licht lampen deden het dus beide even goed. De rechter koplamp deed het echter veel minder goed dan de linkerkant. Toen ik het grote licht uit zette, deed het rechter dimlicht het weer iets beter.
Conclusie: er was geen lamp kapot, maar er werd ergens stroom weg getrokken terwijl dat niet moest.
Mijn garage dacht eerst dat het probleem het schakelkastje in het dashboard was, links onder het stuur, maar dat bleek niet het geval. Uiteindelijk de grille verwijderd, en wat bleek? De stroomdraden van beide groot-licht lampen worden beide langs de rechterzijde naar het elektrisch systeem/zekeringkast geleid, zeer strak, zonder de nodige speling. Ze waren beide aan elkaar getaped, en die tape had los gelaten. Beide waren op die plek ook niet geïsoleerd. Ze maakten dus voortdurend 'vals' contact, en als het grote licht niet aanstond, dan was er dus geen probleem, maar als ze wel aan stonden, liep er onnodig veel stroom weg.
Veel 'denkwerk' en een paar euro aan materiaal......en probleem opgelost.
Ik kwam 's avonds aanrijden, zette de auto stil voor mijn garage, en voordat ik de dimlichten uitdeed, schenen ze op mijn garagedeur. Per ongeluk zette ik het groot licht (de middelste lampen in de grille) even aan, en merkte dat het totale licht aan de rechterkant minder was dan links. De groot-licht lampen deden het dus beide even goed. De rechter koplamp deed het echter veel minder goed dan de linkerkant. Toen ik het grote licht uit zette, deed het rechter dimlicht het weer iets beter.
Conclusie: er was geen lamp kapot, maar er werd ergens stroom weg getrokken terwijl dat niet moest.
Mijn garage dacht eerst dat het probleem het schakelkastje in het dashboard was, links onder het stuur, maar dat bleek niet het geval. Uiteindelijk de grille verwijderd, en wat bleek? De stroomdraden van beide groot-licht lampen worden beide langs de rechterzijde naar het elektrisch systeem/zekeringkast geleid, zeer strak, zonder de nodige speling. Ze waren beide aan elkaar getaped, en die tape had los gelaten. Beide waren op die plek ook niet geïsoleerd. Ze maakten dus voortdurend 'vals' contact, en als het grote licht niet aanstond, dan was er dus geen probleem, maar als ze wel aan stonden, liep er onnodig veel stroom weg.
Veel 'denkwerk' en een paar euro aan materiaal......en probleem opgelost.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Lekker slordig zeg. Achterwielen nog steeds recht?
Gr
Rene
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
Ja, inderdaad weer een slordigheidje. Het is nu veel beter gedaan. Met de achterbanden gaat het nog steeds goed. Sinds juli is de slijtage aan de binnenzijde visueel niet meer geworden, dus nu wordt het vlak meer belast waar het meeste profiel op zit. Ik houd het goed bij, en schat dat ik nog wel een tijdje mee kan doen. Als ik de as niet had laten richten, was ik al lang aan nieuw banden toe geweest. De voorbanden (Dunlops) zitten er nu trouwens inmiddels zo'n 20.000 mijl onder, en zijn nog lang niet af.1967coupe schreef:Lekker slordig zeg. Achterwielen nog steeds recht?
Gr
Rene
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Top!
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
Grootlicht is niet geschakeld naar de lampen in de grill,dit zijn immers de mistlampen.denk dat de vorige eigenaar dit zo heeft gedaan en wat niet zo hoort.
Gr, Red Gt
Gr, Red Gt
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Ik had origineel Xenon, in de buitenste lampen. Dit was stads- en dimlicht, ZONDER groot licht. De ronde lampen in de grille WAREN groot licht. Ik heb de Xenon installatie laten vervangen door halogeen (dus nog steeds dim- en stads), omdat de wet zegt dat als je Xenon hebt in een auto van NA 2007, je een wiswas installatie voor de koplampen (+ hoogte-insteling) moet hebben. En dat had ik dus niet. Ik zit niet te springen om WEER een onzin-bon, vandaar. Dit heb ik hier overigens al eens eerder gemeld. Ik had het allemaal nog niet gewijzigd, en de wet werd uiteraard weer gewijzigd: in auto's van NA 2008 mag Xenon weer zonder wiswas.RedGt schreef:Grootlicht is niet geschakeld naar de lampen in de grill,dit zijn immers de mistlampen.denk dat de vorige eigenaar dit zo heeft gedaan en wat niet zo hoort.![]()
Gr, Red Gt
O, dat laatste is nieuw voor me. Hoef ik Hennie niet meer te vragen hoe dat nu geregeld is. Ik heb in mijn Tucson van 2006 namelijk ook aftermarket xenon gehad, omdat het toen nog mocht. Echter, na binnen 3 jaar 3 lampen en 2 trafo's te hebben versleten, was de lol eraf. De push bar voorop kon ook nog, want net nadat ik hem kocht, mochten er alleen nog maar 'pedestrian-friendly bars' geplaatst worden. Nu zien die er niet uit en is in mijn ogen niks aan een auto 'pedestrian-friendly' als je er onzacht mee in aanraking komt.
Wat mij tegenwoordig wel opvalt zijn nieuwe auto's die af fabriek geleverd worden met dagrijverlichting die brandt in combinatie met dimlicht. Dat is bij wet verboden. Ze mogen zo ook nooit geschakeld worden. Bij mijn Hyundai brandt dagrijverlichting zelfstandig en als ik schakel naar dimlicht (schakelaar staat meestal op automatisch) gaat het dimlicht aan en dagrijverlichting uit.
Ik ben xenon nu al zo lang gewend dat ik eigenlijk niet meer zonder kan. Meesturende koplampen is ook een leuke gadget, maar echt noodzakelijk is het zeker niet.
Wat mij tegenwoordig wel opvalt zijn nieuwe auto's die af fabriek geleverd worden met dagrijverlichting die brandt in combinatie met dimlicht. Dat is bij wet verboden. Ze mogen zo ook nooit geschakeld worden. Bij mijn Hyundai brandt dagrijverlichting zelfstandig en als ik schakel naar dimlicht (schakelaar staat meestal op automatisch) gaat het dimlicht aan en dagrijverlichting uit.
Ik ben xenon nu al zo lang gewend dat ik eigenlijk niet meer zonder kan. Meesturende koplampen is ook een leuke gadget, maar echt noodzakelijk is het zeker niet.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Led dagrij verlichting mag gevoerd worden in combinatie met dimlicht, echter moet de led-verlichting iets minder fel gaan branden. De led verlichting fungeert dan als stadslicht.
De meeste auto,'s hebben deze functie af- fabriek, een enkel model schakelt de led verlichting uit.
Het is dus niet per definitie bij wet verboden!
Groet Aart
De meeste auto,'s hebben deze functie af- fabriek, een enkel model schakelt de led verlichting uit.
Het is dus niet per definitie bij wet verboden!
Groet Aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Deze keer een klein hardnekkig probleempje. Ik had al sinds ik mijn Mustang heb (nu al een jaar of 5) een soort resonantie in of rond de achterklep. Bij bepaalde toerentallen speelde dat soms op, soms niet. Ook bij het sluiten van de achterklep was er vanaf het begin een rammeltje. Als eerste dacht ik ooit dat het reservewiel los zat, of de beugel die hem vast houdt niet optimaal werkt. Daarna dacht ik dat het de weinige bagage was (een krat met wielsleutel, wat ander gereedschap, ijskrabbertje, verbanddoos etc), en uiteindelijk dacht ik dat het de achterspoiler op de kofferbak was. Niets van dat al. Ik heb het vandaag gevonden.......
Ik was de wagen aan het schoonmaken. Ik deed de achterklep open, wat ik niet altijd doe als ik de auto was. De randen die buiten het rubber van de achterklep vallen maak ik eens in de zoveel tijd schoon. Toen ik het linker achterlicht inspecteerde, viel het me op dat de zwart plastic hoek (zie rode cirkel)een beetje naar buiten stond. Bij het rechter licht zat dat deel tussen de binnenrand van de bumper geklemd. Ik dacht eerst dat de linkerkant vervormd was, en was al van plan om de unit te demonteren, als dat al mogelijk was. Ik drukte voorzichtig tegen de hoek, en hij plopte zo weer op zijn plaats. Toen ik daarna de achterklep dicht drukte, was het rammelgeluid, dat ik al die jaren had gehoord, weg.

Ik was de wagen aan het schoonmaken. Ik deed de achterklep open, wat ik niet altijd doe als ik de auto was. De randen die buiten het rubber van de achterklep vallen maak ik eens in de zoveel tijd schoon. Toen ik het linker achterlicht inspecteerde, viel het me op dat de zwart plastic hoek (zie rode cirkel)een beetje naar buiten stond. Bij het rechter licht zat dat deel tussen de binnenrand van de bumper geklemd. Ik dacht eerst dat de linkerkant vervormd was, en was al van plan om de unit te demonteren, als dat al mogelijk was. Ik drukte voorzichtig tegen de hoek, en hij plopte zo weer op zijn plaats. Toen ik daarna de achterklep dicht drukte, was het rammelgeluid, dat ik al die jaren had gehoord, weg.