Mijn nieuwe Supercharged GT Update Page 5 New Wheels
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT
Vraagje voor de specialisten .Wat moet een Edelbrock E-force Supercharger kosten en wat doet dat aan de rest van de auto als dat niet standaard is: Verbruik, extra slijtage automaat, differentieel, levensduur motor?
Is iets wat ook al een tijdje in mijn achterhoofd speelt voor mijn 2008 GT maar heb steeds beetke schrik om iets te laten ombouwen dat daarvoor niet voorzien is. Of is alles wel voorzien op die meer pk's en is de motor gewoon gedowntuned?
Is iets wat ook al een tijdje in mijn achterhoofd speelt voor mijn 2008 GT maar heb steeds beetke schrik om iets te laten ombouwen dat daarvoor niet voorzien is. Of is alles wel voorzien op die meer pk's en is de motor gewoon gedowntuned?
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT
Kan gewoon in je auto hoor. 465 kruk pks geeft hij. Bij mij is er al 32.000 km gereden zonder problemen. Wordt wel geadviseerd om de ophanging en de remmen te upgraden. Kost rond de 7.000 Euro. Hennie lek biedt de 560 pk aan voor 8500 Euro.
Verbruik is bij mij 1op7.
Misschien met een automaat ff de achteras overbrenging veranderen naar 3.73 voor wat meer pit. Ik heb een handbak en dan trekt hij super. Maar ik weet niet welke ik heb ik denk 3.55 gears.
Ik zeg als het kan doen!
Verbruik is bij mij 1op7.
Misschien met een automaat ff de achteras overbrenging veranderen naar 3.73 voor wat meer pit. Ik heb een handbak en dan trekt hij super. Maar ik weet niet welke ik heb ik denk 3.55 gears.
Ik zeg als het kan doen!
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT
hey Mitch, geweldige Mustang, prachtige kleur ook.
TOP!!
TOP!!
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT
Hoi Mitch,
Mooie wagen. Edelbrock vind ik nog steeds een super supercharger
Mooie afwerking en goede prestaties.
Ik heb ook een Edelbrock stage 1 met ongeveer 560 pk, maar ook aangepaste remmen (GT500), aangepast onderstel en bredere banden
Gr Peter
Mooie wagen. Edelbrock vind ik nog steeds een super supercharger
Mooie afwerking en goede prestaties.
Ik heb ook een Edelbrock stage 1 met ongeveer 560 pk, maar ook aangepaste remmen (GT500), aangepast onderstel en bredere banden
Gr Peter
2008 Mustang GT CS Vista Blue, Edelbrock E-force stage 1, FRPP fuel pumps, Watt's link, Alu DS, Forgestar F14 19", Intrax 1K2 ARC, GT500 topmounts, Steeda LCA + UCA, FRPP stabi's, GT500 brakes, Aeroforce meterset + ARF, Steeda X5 balljoint, bumpsteer
- FastbackMarc1967
- Berichten: 311
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 23:25
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT
Hey Mitch,
Gewoon doen man, fuck em all !
Gewoon doen man, fuck em all !
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT
bangelijk die 450-500 pk.Weet dat je niks voor niks hebt, maar 8500 € is jammer genoeg buiten mijn budget.
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT
E-force rijdt fantastisch.
Het kan ook wel wat goedkoper dan de genoemde 8500, dat heb ik er ook niet voor betaald
Maar het is niet de goedkoopste mod zullen we maar zeggen wel de leukste
Het kan ook wel wat goedkoper dan de genoemde 8500, dat heb ik er ook niet voor betaald
Maar het is niet de goedkoopste mod zullen we maar zeggen wel de leukste
2008 Mustang GT CS Vista Blue, Edelbrock E-force stage 1, FRPP fuel pumps, Watt's link, Alu DS, Forgestar F14 19", Intrax 1K2 ARC, GT500 topmounts, Steeda LCA + UCA, FRPP stabi's, GT500 brakes, Aeroforce meterset + ARF, Steeda X5 balljoint, bumpsteer
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT
Hehe inderdaad! Zodra je de 3k passeert gaan ze wel echt galloperen hoor die pony's! Via edelbrock.de nou weer ik niet de exacte dit kost hij plus minus 6300 das dan de 465 versie die ik ook heb! Die BleuGtCs heeft is denk dezelfde alleen met andere tune en andere pulley. Zodat hij meer Psi genereert. De mijne draait op 5 psi. Met de 3.87 inch pulley. Wanneer je een 3.5 of 3.25 inch pulley monteert schroef je de luchtdruk op naar 7-9 10-11 Ze zeggen dan om en nabij de 10 psi wel het max is voor een stock bottom end.
Al zullen er ook gasten zijn die 13 14 15 psi op hum stock bottom end persen en het goed gaat. Ook zijn er zat geweest die met 7 psi al pang zeiden. Ligt een beetje eraan hoe je zelf met je rechter voet omgaat.
Als je het kan zeg ik doen!
Gr.mitch
Al zullen er ook gasten zijn die 13 14 15 psi op hum stock bottom end persen en het goed gaat. Ook zijn er zat geweest die met 7 psi al pang zeiden. Ligt een beetje eraan hoe je zelf met je rechter voet omgaat.
Als je het kan zeg ik doen!
Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT
Mijn versie heeft iets meer als een kleine pulley
Ik heb o.a. kleiner pulley, dual Ford Racing fuelpumps (van de GT500), ander luchtfilter en inlaatbuis (competition van Edelbrock) met grotere MAF sensor
Stock onderblok kan tot rond 550 PK hebben daarboven is het afhankelijk van de rijdstijl. Voornamelijk de zuigerstangen kunnen daarboven breken (bij hoge toerentalen , >6000RPM)of vervormen bij (te veel druk/koppel)
Bij vervanging van zuigers en zuigerstangen kan een blok meestal al iets van 750 PK aan
Ik heb o.a. kleiner pulley, dual Ford Racing fuelpumps (van de GT500), ander luchtfilter en inlaatbuis (competition van Edelbrock) met grotere MAF sensor
Stock onderblok kan tot rond 550 PK hebben daarboven is het afhankelijk van de rijdstijl. Voornamelijk de zuigerstangen kunnen daarboven breken (bij hoge toerentalen , >6000RPM)of vervormen bij (te veel druk/koppel)
Bij vervanging van zuigers en zuigerstangen kan een blok meestal al iets van 750 PK aan
2008 Mustang GT CS Vista Blue, Edelbrock E-force stage 1, FRPP fuel pumps, Watt's link, Alu DS, Forgestar F14 19", Intrax 1K2 ARC, GT500 topmounts, Steeda LCA + UCA, FRPP stabi's, GT500 brakes, Aeroforce meterset + ARF, Steeda X5 balljoint, bumpsteer
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT
Goed effe een update!
Ik wou al een tijdje een paar andere dempers. Stock waren nog goed en kwam leuk geluid uit maar was een beetje tam naar mijn zin. Tot dat ik vorige week een set Flowmaster American Thunder op marktplaats te koop zag. Nou ff nadenken en gedaan en bod geplaats. Nou uiteindelijk overeen gekomen qua prijs. Dus ik ze van de week opgehaald. Super waren in nieuwstaat vorige eigenaar ( nu de nieuwe secretaris van de club ) had ze maar 300 km gebruikt.
Maar aangezien de mustang mijn dagelijks wagen is, en dus ook door weer en wind moet. Had ik maar besloten de dempers nog eens een extra laagje protectie te voorzien.
Zo zagen de dempers eruit. Niet super slecht ofzo maar je zag op stukjes een beetje blank metaal.
Eerst even goed ontvet met remmenreiniger.
Toen de primer erop.
Uiteindelijk de mat zwarte verf erop.
En uiteindelijk nog een keer blanke lak erover.
Denk dat deze niet meer gaan roesten.
Vergelijking met Stock vs Flowmaster!
De installatie heb ik gewoon thuis op de parking gedaan. Had op het werk wel een brug ter beschikking alleen overdag wordt die gebruikt door de collega's. Dus dan maar zo, lekker back to basic joh!
Veiligheid voor alles dus even een paar jackstands eronder. Wil hem niet graag op me kop hebben.
Even de rubbers ingespoten met WD40 evenals de bouten van de hangers en de klem.
Het eraf halen ging best. Lekker leeg zo!
Het installeren ging ook best, wel ff een beetje de hangers bij moetten meppen. Deze stonden doordat ze al een keer gemonteerd waren niet 100% goed voor de mijne.
Het geluid bevalt super! Heb ook nog even een filmpje gemaakt! Maar kon hem niet revven en filmen te gelijk. Dus dat komt nog zodra ik hulp heb.
Dit was het weer!
[youtube]dU3BzaD5ePM[/youtube]
Groetjes Mitch!
Ik wou al een tijdje een paar andere dempers. Stock waren nog goed en kwam leuk geluid uit maar was een beetje tam naar mijn zin. Tot dat ik vorige week een set Flowmaster American Thunder op marktplaats te koop zag. Nou ff nadenken en gedaan en bod geplaats. Nou uiteindelijk overeen gekomen qua prijs. Dus ik ze van de week opgehaald. Super waren in nieuwstaat vorige eigenaar ( nu de nieuwe secretaris van de club ) had ze maar 300 km gebruikt.
Maar aangezien de mustang mijn dagelijks wagen is, en dus ook door weer en wind moet. Had ik maar besloten de dempers nog eens een extra laagje protectie te voorzien.
Zo zagen de dempers eruit. Niet super slecht ofzo maar je zag op stukjes een beetje blank metaal.
Eerst even goed ontvet met remmenreiniger.
Toen de primer erop.
Uiteindelijk de mat zwarte verf erop.
En uiteindelijk nog een keer blanke lak erover.
Denk dat deze niet meer gaan roesten.
Vergelijking met Stock vs Flowmaster!
De installatie heb ik gewoon thuis op de parking gedaan. Had op het werk wel een brug ter beschikking alleen overdag wordt die gebruikt door de collega's. Dus dan maar zo, lekker back to basic joh!
Veiligheid voor alles dus even een paar jackstands eronder. Wil hem niet graag op me kop hebben.
Even de rubbers ingespoten met WD40 evenals de bouten van de hangers en de klem.
Het eraf halen ging best. Lekker leeg zo!
Het installeren ging ook best, wel ff een beetje de hangers bij moetten meppen. Deze stonden doordat ze al een keer gemonteerd waren niet 100% goed voor de mijne.
Het geluid bevalt super! Heb ook nog even een filmpje gemaakt! Maar kon hem niet revven en filmen te gelijk. Dus dat komt nog zodra ik hulp heb.
Dit was het weer!
[youtube]dU3BzaD5ePM[/youtube]
Groetjes Mitch!
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
- Rene mustang
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma 23 mei, 2011 21:47
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT Update Page 3 Dempers!!
Hey Mitch
Dat klinkt super hé ik heb ze er ook onder zitten..
Gr René
Dat klinkt super hé ik heb ze er ook onder zitten..
Gr René
Mustang GT 4.6 V8 Cabrio.
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT Update Page 3 Dempers!!
Nice!
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT Update Page 3 Dempers!!
Thanks mannen! Ja klinkt echt super! Een stuk dieper geluid dan origineel! Zo hoort een Mustang te klinken!
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT Update Page 3 Foto's Blower
Vandaag eerst even onder de motorkap wat schoongemaakt. Dus bij deze de foto's van de Blower:
Zo vies was het:
Dit scheelt nogal best wel:
Groeten Mitch!
Zo vies was het:
Dit scheelt nogal best wel:
Groeten Mitch!
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Re: Mijn nieuwe Supercharged GT Update Page 3 Foto's Blower
Ziet er weer strak uit, lekker geluid trouwens!
Groet aart
Groet aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8