De topic-titel had niet treffender gevonden kunnen worden, want vandaag heb ik eens een leuke, letterlijke, vondst gedaan. Niet in de winkel overigens, maar wel op een onverwachte plek. Samen met een goede vriend ben ik vandaag opnieuw gaan spelen met de metaaldetector. Vorige week vond ik naast munten een tinnen autootje zonder assen en wielen. Het bleek om een Austin 7 Saloon te gaan, na uitgebreid zoeken op internet. Vandaag, achter Madurodam, weer enkele munten, de gebruikelijke zooi en toen... De detector liet een luide biep horen. Ik groef een gat van twee centimeter diep en het pinpointapparaat wees naar rechts. Even verder graven en weer rolde er uit de aarde een automodelletje. Een fractie van een seconde later zag ik dat het witte autootje, voorzien van allerlei decals, een Foxbody Mustang Four Eyes was. Kom op zeg, hoe groot is de kans dat een Mustang-liefhebber dadwerkelijk een Mustang vindt, terwijl hij de afgelopen week juist had lopen fantaseren over de opgraving van een Mustangetje! Het moet niet veel gekker worden. Uiteraard de foto's van een in een uitstekende staat verkerende Four Eyes!
nog smerig van de aarde:
Schoongemaakt:
Er zit nog een hoop aarde in de Mustang, dus wie weet hoe lang ze er gelegen heeft. Misschien ook wel geen jaren, aangezien de decals prima zijn en er geen roest op de auto zit.
Harry