Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door 1967coupe »

Kleinigheidje hou je,
mooi dat je het hebt gevonden.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Rams
Donateur 2014

Bericht door Rams »

Zo simpel. Je kan jezelf nu wel voor je kop slaan denk ik?
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
keesie25

Bericht door keesie25 »

Inderdaad, ik mis dat rammeltje wel, had ik dat paneel maar nooit vastgedrukt........
keesie25

Bericht door keesie25 »

Afgelopen week de wagen maar eens laten 'repareren'. Mijn GT heeft (zie logo-avatar) twee grote zwarte banen over de auto lopen, en aan weerszijden daarvan twee dunne banen. De banen op het dak zaten er al op toen ik de auto kocht, en ik neem aan dat hij destijds zo geleverd is. Ik merkte vorig jaar dat er een scheurtje in een van die grote banen zat, ongeveer 20 cm vanaf de voorruit. Het scheurtje liep voor naar achter, en was zeer oppervlakkig. Een maand of wat later zat er elders een soortgelijk scheurtje. Ik dacht dat het door de nagels van een van mijn katten kwam, die nog wel eens op auto's wil gaan zitten. Ik had nog wat zwart folie over van een eerdere bestickering, dus ik heb twee stukjes uitgeknipt, en over die scheurtjes geplakt. Maar afgelopen voorjaar verbaasde het me dat de scheurtjes langer waren geworden, en er een paar nieuwe waren bijgekomen. De scheurtjes worden niet 'wijder', dus je ziet geen metaal van het dak. Na een paar maanden had ik een stuk of vier stickertjes op het dak, en hoewel het niemand opviel, stoorde het mij wel. Ik heb er een paar foto's van gemaakt, maar het heeft geen zin om ze te plaatsen, want je ziet die scheurtjes er niet op. Afijn, ik heb die banen dus laten verwijderen, en nieuwe laten aanbrengen.
Dat kwam eigenlijk omdat ik TOCH naar het schadeherstelbedrijf moest, vanwege een plekje op de motorkap. We hebben het hier al vaker over de aluminium motorkap gehad en dat deze verweert onder de verf. Nou was het bij mij een minuscuul plekje, maar het was wel van de ene op de andere week zichtbaar. Ik besloot dus om dit te laten maken. Het bedrijf wilde EEN helft van de motorkap (tot aan de zwarte middenbaan) spuiten, en dat is dan zo'n 300 euro. Ik vond dat geen goede keus, omdat dit altijd kleurverschil oplevert met de andere kant. Bovendien, straks komt er weer ergens anders een plekje, en dan blijf ik aan de gang. Ik droeg dus zelf maar de goedkoopste oplossing aan: alleen dat plekje behandelen, en daarna een zwart baantje er over heen. Dat kostte dus een paar tientjes.

Afbeelding

Hier is het plekje weg gewerkt, afgeplakt en gespoten. Je ziet het randje tot hoever er gespoten is. Er is aardig wat kleurverschil, maar dat is op de foto bijna niet te zien. Dat maakt ook niet uit voor het resultaat.
Afbeelding

Daarna ben ik aan het knippen gegaan. Eerst heb ik uit stevig papier een vorm voorgetekend en uitgeknipt. De binnenbaan kon ik recht maken, zodat hij een hoek maakt met de zwarte onderrand van de kap maar dan wordt het een 'blokkendoos'. Beter is om er een mooi boogje in te maken, en aan te laten sluiten bij de onderrand. De L op het papiertje is 'links'. Daarna de vorm overgenomen op de sticker. Uiteraard ook het spiegelbeeld van het papiertje gemaakt op de sticker. Kleiner of dunner kon ik de vorm niet maken, anders zie je de rand van het spuitwerk.
Afbeelding

Het beste is om de sticker ook onder de zijrand van de motorkap door te laten lopen. Ziehier het resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op zo 29 jun, 2014 12:10, 3 keer totaal gewijzigd.
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Raar gespoten,waarom niet uit laten nevelen??

tegenwoordig kunnen ze echt wel de kleur precies het zelfde krijgen hoor.

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Rams
Donateur 2014

Bericht door Rams »

Dat ziet er niet al te best uit.
Edit: je had je post bewerkt. Ziet er beter uit
Laatst gewijzigd door Rams op zo 29 jun, 2014 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
keesie25

Bericht door keesie25 »

Dat had inderdaad ook gekund, maar dan was de reparatie veel prijziger geworden. Bovendien, ik zei het al, een kant is dan als nieuw, de andere kant van de motorkap 'oud'. Stel dat ik ervoor koos om de ene helft opnieuw te laten spuiten. Dan kruipt misschien die oxidatie elders weer een keer omhoog, en kun je de zaak opnieuw laten spuiten.
keesie25

Bericht door keesie25 »

Rams schreef:Dat ziet er niet al te best uit.
Eh, nu....of daarvoor?
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Kees je hebt toch de stickers eraf gehad. Dan had het bedrijf toch de hele kap kunnen aanpakken? Is wel duurder ik weet het maar ik ben bang dat het je toch tegen gaat staan.
Na het spuiten hadden ze de stickers weer op de kap kunnen plaatsen. Nog beter was om de strepen te laten spuiten.
Als hij het heeft over kleurverschil dan lijkt me het niet een bijster goede spuiter.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Rams
Donateur 2014

Bericht door Rams »

keesie25 schreef:
Eh, nu....of daarvoor?
Ik bedoelde nu. Alleen de eerste 2 foto's had je staan toen ik reageerde.
keesie25

Bericht door keesie25 »

1967coupe schreef:Kees je hebt toch de stickers eraf gehad. Dan had het bedrijf toch de hele kap kunnen aanpakken? Is wel duurder ik weet het maar ik ben bang dat het je toch tegen gaat staan.
Na het spuiten hadden ze de stickers weer op de kap kunnen plaatsen. Nog beter was om de strepen te laten spuiten.
Als hij het heeft over kleurverschil dan lijkt me het niet een bijster goede spuiter.

Gr
Rene
Nee Rene, de twee dikke stickers zijn alleen van het dak verwijderd, en opnieuw gedaan. De rest van de stickers is intact gebleven, dus ook die van de motorkap. Het kleurverschil (dus niet echt zichtbaar op de foto) is besproken met het bedrijf. Kijk, ik wilde er een sticker overheen, dus dan had de gespoten kleur desnoods ook een totaal andere kunnen zijn. Ze hebben gewoon een kleur zilvergrijs gebruikt die ze hadden staan, en hebben dus niet hoeven mengen om de juiste kleur te krijgen. Dat maakt het allemaal iets minder prijzig. En ach, het resultaat? Ik weet het niet, natuurlijk had ik liever dat de kap geheel gespoten was, maar bedenk, dat ik een aantal jaren geleden ook de voorrand al met een zwarte sticker heb laten doen, omdat die begon te oxideren, en nog verder terug in de tijd, de kap van de auto heb laten afhalen en de binnenzijde heb laten behandelen en spuiten.
keesie25

Bericht door keesie25 »

Rams schreef:
keesie25 schreef:
Eh, nu....of daarvoor?
Ik bedoelde nu. Alleen de eerste 2 foto's had je staan toen ik reageerde.
Het is het verschil tussen zo'n 300 euro voor een helft van de motorkap, dus 500 voor de hele. En dan heb ik het nog niet over de stickers, en uiteraard, de (de)montage van de luchthapper.....dit kostte zo'n 25 euro. Natuurlijk ben ik niet blij mee, maar ja, gezien de situatie laat ik het maar zo.
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Gelukkig is het jouw auto, niet de mijne.
Ik zou me hieraan haast meer ergeren dan het beetje corrosie onder de lak.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
keesie25

Bericht door keesie25 »

1970TwisterSpecial schreef:Gelukkig is het jouw auto, niet de mijne.
Ik zou me hieraan haast meer ergeren dan het beetje corrosie onder de lak.
Dat beetje was van EEN week, en wij weten nu allemaal bij deze motorkappen dat als je dat laat zitten, het binnen de kortste keren een maanlandschap is.
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Hoe lang is dit oxidatieprobleem eigenlijk nog door blijven spelen? Hebben de 2010 en latere modellen er bv ook nog steeds last van?
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”