351-w tip
Moderator: Shelby GT-H
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Re: 351-w tip
Waarom rij je door? Er is iets niet goed in je blok en je blijft doorrijden. Dat snap ik niet
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- Ando
- Donateur 2014
- Contacteer:
Als je motor doorloopt na het uitzetten is er toch wat mis. Dat kan door te hoge compressie komen of door iets wat staat te gloeien (kool) in de kop. De ontsteking werkt als het goed is niet meer als je de contactsleutel omdraait.mustang12 schreef:11:1 zuigers.
momenteel helmaal geen gepingel. rij op bp98 ontsteking staat op 14 graden zelfs
10 graden en de motor draait door bij het uitzetten
Als ik dit verhaal lees, en de kosten van 1 bus al zie... dan zou ik toch echt eens gaan kijken naar een ander onderblok...
Dit goed oplappen kost veel geld, de goedkope manier gaat je binnenkort weer problemen geven....
Dit goed oplappen kost veel geld, de goedkope manier gaat je binnenkort weer problemen geven....
Je kunt overboren tot 0.6
Ik zou geen sleeves zetten
Ik zou hetzelfde blok uitboren, nee zuigers en veren en terug monteren.
En dan natuurlijk alles goed afbramen zoals al geadviseerd en pingelen voorkomen. Zit er geen knocksensor op ?
Is je TFI module nog goed ?
Ik zou geen sleeves zetten
Ik zou hetzelfde blok uitboren, nee zuigers en veren en terug monteren.
En dan natuurlijk alles goed afbramen zoals al geadviseerd en pingelen voorkomen. Zit er geen knocksensor op ?
Is je TFI module nog goed ?
dat zou ook kunnen zeiden ze bij het bedrijf.0.6 overboren maar daar zouden ze naar moeten kijken
als de motor open ligt.
is ook wel goedkoper dan sleeves.
als de motor open ligt.
Sleeves/bussen is nonsens in een 351W, pure verspilling van tijd, geld en moeite.mustang12 schreef:dat zou ook kunnen zeiden ze bij het bedrijf.0.6 overboren maar daar zouden ze naar moeten kijken
als de motor open ligt.
Voor de helft van het geld koop je bij Summit zelfs een origineel 4.030" bore CNC prepped cilinderblok !
Compleet gereviseerd ruil shortblock incl. draaiend gedeelte is hier in Nederland zelfs nog goedkoper.
.060 opboren is twijfelachtig, grote kans op hitte problemen etc. zou dan liever een ander onderblok zoeken en evt. indien nodig laten opboren naar .030.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Big_fun_58
0.060 opboren is erg riskant. Ik hoop dat van 0.030 naar 0.040 dat de kras er dan uit is.
Als je erg in de problemen komt dan heb ik nog een complete 69er 351 liggen (opgeboord 0.040, zonder stootrand) maar eigenlijk had ik daar zelf nog bestemming voor in gedachten....
Enfin, ik denk er wel over na...
Succes.
Als je erg in de problemen komt dan heb ik nog een complete 69er 351 liggen (opgeboord 0.040, zonder stootrand) maar eigenlijk had ik daar zelf nog bestemming voor in gedachten....
Enfin, ik denk er wel over na...
Succes.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
-
Dieselhead
Michel dus jij kan voor onder de 900 euro een motorblok hier op de stoep krijgen vanuit de USA?Gearz schreef:Sleeves/bussen is nonsens in een 351W, pure verspilling van tijd, geld en moeite.
Voor de helft van het geld koop je bij Summit zelfs een origineel 4.030" bore CNC prepped cilinderblok !
Compleet gereviseerd ruil shortblock incl. draaiend gedeelte is hier in Nederland zelfs nog goedkoper.
Michel.
dus blok, transport, invoerrechten, etc onder 900 euro?
leg eens uit als je wilt. ik snap dat per boot goedkoper is dan per lucht vracht, maar dan toch?
Verscheep zelf regelmatig parts richting USA en dat is toch redelijk aan de prijs.
Kom nou met feiten Peter, leg ons eens uit waarom het beter en goedkoper is om een cilinderblok te verbussen dan om een ander cilinderblok te kopen.... Wat zijn nou de grote voordelen van het verbussen van een gaar opgeboord gietijzeren blok ?
Vertel ons nou eens iets waar we in de praktijk wat mee kunnen !
Waar kun je een 351W laten verbussen, wie heeft er ervaring mee, wat gaat het kosten, welke handelingen zijn er nodig, waarom is een sleave de beste oplossing ?
Overtuig ons met onderbouwing en argumenten, we kunnen hier wel een discussie aangaan op basis van geruchten en wilde verhalen maar daar gaat helemaal niemand wat aan hebben.
En waar schreef jij dat je een 351W voor 1800 Euro compleet kon laten verbussen incl. machinale handelingen en arbeidsloon ?
Goed lezen, ik heb het niet over een compleet motorblok, ik heb het over een cilinderblok oftewel een kaal onderblok zonder internals !
Ter illustratie, (en zo zijn er velen her en der te koop)...
351W Ford 2 Bolt Main 1 Piece Seal Machined Bare Block
608,- Euro
http://tinyurl.com/n2rdt26
Verscheep kosten, invoerrechten, etc ?... moet ik mijn agent mailen, ik verwacht totaal rond de 1000,- Euro incl.
Wie interesse heeft help ik graag op weg.

Michel.
Vertel ons nou eens iets waar we in de praktijk wat mee kunnen !
Waar kun je een 351W laten verbussen, wie heeft er ervaring mee, wat gaat het kosten, welke handelingen zijn er nodig, waarom is een sleave de beste oplossing ?
Overtuig ons met onderbouwing en argumenten, we kunnen hier wel een discussie aangaan op basis van geruchten en wilde verhalen maar daar gaat helemaal niemand wat aan hebben.
Waar beweerde ik dat ik voor onder de 900 euro een motorblok hier op de stoep kan krijgen vanuit de USA Peter ?Dieselhead schreef:Michel dus jij kan voor onder de 900 euro een motorblok hier op de stoep krijgen vanuit de USA?
En waar schreef jij dat je een 351W voor 1800 Euro compleet kon laten verbussen incl. machinale handelingen en arbeidsloon ?
Goed lezen, ik heb het niet over een compleet motorblok, ik heb het over een cilinderblok oftewel een kaal onderblok zonder internals !
608,- Euro
Verscheep kosten, invoerrechten, etc ?... moet ik mijn agent mailen, ik verwacht totaal rond de 1000,- Euro incl.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Big_fun_58
past alles van de 1969 351-w zo 1 op 1 op deze onderblock?
Als het goed is wel. Alleen moet je niet vergeten nieuwe pakkingen en nieuwe zuigers te bestellen. Verder zou je het allemaal over moeten kunnen zetten.
-
Dieselhead
Michel dat haalde ik uit een rekensommetje na aanleiding van je opmerking "voor de helft van het geld" wat verbussen/sleaven zou kosten.Gearz schreef:Waar beweerde ik dat ik voor onder de 900 euro een motorblok hier op de stoep kan krijgen vanuit de USA Peter ?Dieselhead schreef:Michel dus jij kan voor onder de 900 euro een motorblok hier op de stoep krijgen vanuit de USA?
608,- Euro
Michel.
8 x 220 euro (wat eerder in het topic door topic starter is vermeld) = 1760 euro. dus 900 is zo ongeveer de helft. Dus je beweerde het niet direct. Dat haalde ik uit je opmerking.
Maar dat valt mij dan mee qua verscheep kosten, invoerrechten, etc ?...
1 reden om te verbussen is als je alles matching nummers wilt houden. Dit is alleen interessant voor bepaald segment autos. En of dat hier het geval is dat is niet duidelijk.
Ik zie niet in waarom het zo slecht zou zijn. maar daar verschillen we van visie/mening.
ik zeg ook niet dat het technisch een betere keuze is of een goedkoper oplossing. Het is een oplossing van het probleem. Aan alles zitten voordelen en nadelen.
Het is aan de topicstarter te besluiten wat ie wil.
verder no hard feelings hoor. zo leer ik elke dag wat bij
nog wat interessante linkjes
http://www.hotrod.com/how-to/engine/mop ... ne-blocks/
En ook een fabrikant van de sleeves. Zij maken ook de sleeves voor de Keith Black, Donovan, Merlin en dat soort top fuel motoren:
http://www.dartonsleeves.com/
Dit heb ik nog van het mopar forum.
het verbussen word vaak gedaan bij motoren die door slijtage te ver heen zijn bij een of meerdere cilinders.
ook kan het zijn dat 7 cilinders op 0.30 schoon komen en 1 niet dan kun je ook kiezen om die ene te verbussen ipv een grotere overmaat voor alles.
ook wil het wel eens voorkomen dat er roest pukkels in de geboorde cilinder overblijven en ook daar om word er vaak verbust roest gaat namelijk altijd verder en zal je zuigerveer beschadigen .
dit gebeurt normaal gesproken met een bus van 1.5 a 2.5 mm wanddikte dit gaat alleen goed als het bus materiaal
voor 95 % word omhult door het originele giet ijzer. Aan de onder zijde staat de bus op een randje de bovenzijde word
op gesloten door de koppaking en uiteraard met iets krimp in het blok let wel niet alle koppakingen zijn goed hier voor.
als er op deze manier verbust word loop je weining risico ivm koelvloeistof lekkage
stevig is dit ook, je hebt de bus die meestal van betere kwaliteit is als het orig gietijzer + de rest van het blok helpt mee.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Ik weet niet waar die .60 boren vandaan komt,maar dat zou ik nooit en te nimmer doen...
Tonie
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Alles past aardig maar er zitten enkele kleine maar zeker niet onoverkoombare verschillen in.mustang12 schreef:past alles van de 1969 351-w zo 1 op 1 op deze onderblock?
Een '69 t/m '74 351W is net iets sterker qua constructie dan de latere versies al zal dat voor straatgebruik en normale performance upgrades niets uitmaken
Een '69 t/m '71 351W heeft een cilinder deckhoogte van 9.480", een 351W vanaf '72 en up heeft een cilinder deck hoogte van 9.503", hierdoor gaat bij montage van dezelfde (hoogte) zuigers de compressie omlaag. Het is voor een goed bedrijf echter een fluitje van een cent om het cilinderblock machinaal te vlakken tot elke gewenste maat.
In een 351W van na 1974 zit de oliepeilstok niet meer in de timingcover/distributiehuis maar in het blok zelf, je kunt natuurlijk gewoon een pré '74 timingcover gebruiken als je deze postie wil behouden.
Sommige 351W's vanaf 1990 zijn opgebouwd als specifiek geschikt voor een rollercam, voor performance doeleinden is dat een pré, men spreekt hier dus van roller en non-roller blocks
Koop je een los en kaal onderblok dan zul je nog e.e.a moeten monteren en je hebt uiteraard nog wat nieuwe componenten nodig.
Je kunt ook een zogenaamd "shortblok" kopen, dit is een compleet draaiend onderblok met lagers, krukas, nokkenas, zuigers etc. waarbij je zelf de intake, koppen, timingcover, waterpomp, carter, etc. van je oude blok op moet overzetten. Voordeel is dan wel dat je er qua onderblok voorlopig weer even tegenaan kan en je je eigen (nog goede) componenten verder kunt hergebruiken.
FORD 351W 351 SHORT BLOCK 390HP+ ENGINE
$899.95 - €732,- excl verscheping, btw etc.
http://tinyurl.com/pxfxtna
Er zijn ook motoren revisie bedrijven in Nederland die je kunnen voorzien van een zogenaamd ruilblok.
Michel.