Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door RedGt »

Zoals werd aangegeven de dynamo checken of deze voldoende laad,de dynamo is een zwak punt bij de s197 type. Laad deze voldoende vervang accu.Heb in het verleden wel eens een accu laten testen met van dat high tech spul,accu is top hoor geen probleem,en een dag of wat later was hij kaduuk.Mijn mustang is net van winterstalling (7 maanden pauze)en heb de accu elke zondag aan de c-tek lader gehad en geen probleem.Er word ook weinig mee gereden door de week en ook vaak wat kortere stukken en geen probleem.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door keesie25 »

Dank je Eric, het lijkt simpel, maar dan moet je wel voortdurend stroom hebben bij je parkeerplaats........
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door Nirwan »

Uit ervaring kan ik je vertellen dat als je dynamo stuk is er inderdaad een lampje op je dashboard gaat branden in de vorm van een accu. Ik heb een ouder type mustang dan jij , maar neem even aan dat Ford de lampjes niet heeft veranderd en er nog steeds een accu lampje in een s197 zit. (Kun je natuurlijk even nagaan in je manual) Bij mij zelfs een nieuwe accu aanwezig en bij starten zag je meteen de accu meter op je dashboard tot bijna in het rood zakken. Duidelijk dat de accu niet werd bijgeladen. Dan zou de meter namelijk netjes in het midden moeten staan. Ik zou als ik jou was de dynamo eens na (laten) meten. Grote kans dat die niet voldoende of helemaal niet meer bij laad.
Succes in ieder geval. (en neem startkabels mee voor onderweg, just in case) :wink:
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door philip »

ik heb ook al lang problemen met de alternator maar dat wordt volgende week verholpen.
Hij laadt wel maar niet altijd even goed. Ook zit ik vermoedelijk ergens met verlies en daardoor hangt hij dus constant aan de lader.

Nog nooit een lampje met een batterij zien branden, wel het motortekentje en de foutmelding dat er iets mis is met de camshaft position sensor.
99% van de gevallen is de alternator de eigenlijke oorzaak en is er niks mis met de sensors.
Ook een gekend probleem
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door keesie25 »

bedankt heren. Nirwan, ik heb de "Mustang owner's guide 2007", en ik heb het eenvoudige dashboard, dat wil zeggen twee grote tellers met daartussen TWEE kleine tellers, (uitgebreid dashboard heeft VIER kleine tellers). Deze twee kleine tellers geven de tankinhoud en de motortemperatuur aan. Onder beide grote tellers een flink aantal kleine lampjes. Het onderste lampje daarvan is het accu-teken. Ik heb dus geen accu-charging teken of meter.
Op pagina 12 van mijn boekje staat bij het accu-teken: "Charging-system: illuminates when the battery is not charging properly".

Nou, dit lampje brandt dus alleen even als ik het contact aan zet (net zoals alle andere lampjes), en als je de motor start gaat dit lampje uit. Vandaag een stuk gereden, geen lampjes die aan of uit gingen, en zonder problemen weer thuis gekomen.
Ja, startkabels heb ik altijd bij me. :up:
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door keesie25 »

Nog even terugkomend op de stelling van Rene van een week geleden in dit topic. Als je de motor aanzet, en vervolgens alle stroomvreters tegelijk aan zet, zou het acculampje op je dashboard moeten gaan branden als de dynamo niet of niet genoeg bijlaadt. Ik heb dat uitgeprobeerd, en het acculampje gaat NIET branden.
Misschien is het verder nog raadzaam de accu iedere maand een aantal uren aan de lader te leggen?
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door 1967coupe »

Zou niet nodig moeten zijn. Dynamo eens goed laten testen. Zo te zien aan de reacties van de anderen een bekend probleem.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door keesie25 »

Op mijn auto zit een ‘ondergrille’. De unit zit alleen maar met klittenband tussen de bumper en spoiler ingeklemd. (ik weet dat omdat de spoiler al eens vervangen is) In deze ondergrille zitten twee kleine halogeen bermlampjes, die ik overigens nooit of zelden aanzet.
Toen ik een paar dagen geleden de vliegen van de voorzijde verwijderde, zag ik dat de een lamp halfvol zat met water. Beide units functioneerden overigens nog wel.
Ik besloot om beide units maar eens na te kijken. Ik kon ze met de hand loswrikken uit de grille. Ze zitten met een soort glasvezelstof in de grille gelijmd. Zonder brug kun je de bedrading alleen maar losmaken door het lamp-gat heen en vanaf de bovenzijde, onder de motorkap, zijn ze niet bereikbaar. Gelukkig had ik genoeg speling in de bedrading, en zat de zaak met stekkertjes vast. Grappig is dat het twee verschillende zijn: een platte en een ronde.

Afbeelding

Toen ik de twee units los had, bleek dat ze totaal geoxideerd waren aan de buitenzijde. Ook viel uit de ene direct een plasje water op straat (zie foto) Ze lijken van een soort aluminium/zink gemaakt, wat witte uitslag geeft in poedervorm. Omdat de grille zelf van kunststof is, was die niet aangetast, en hoefde ik de gaten alleen maar schoon te schuren.

Afbeelding

Afbeelding

Beide units zijn identiek, maar voor de zekerheid heb ik maar een L en een R ingekrast op de achterzijde. Het glas is verzegeld met de achterzijde van de unit. Van binnen zijn ze verchroomd, en dat was bij beide nog helemaal goed. Ik besloot om de buitenkant op te schuren en het oxidatie-poeder te verwijderen (foto: een unit schoon gemaakt, de andere nog niet). Daarna bleef het chroom aan de binnenzijde onbeschadigd, dus dat scheelde. In de zijkanten van de units (zie rode pijl op foto 1) zitten twee kleine gaatjes, waarvan ik dacht dat ze voor warmte-afvoer waren. Dus niet: er zat schroefdraad in de gaatjes, ten teken dat ze waarschijnlijk niet alleen voor deze grille gebruikt worden. Ik heb de gaatjes en de rand tussen glas en metaal opgevuld met siliconenkit

Afbeelding

wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door keesie25 op vr 15 mei, 2015 10:39, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door 1967coupe »

Lijkt wel een maandagmorgen wagen :mrgreen:

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door keesie25 »

1967coupe schreef:Lijkt wel een maandagmorgen wagen :mrgreen:

Gr
Rene
Laat me eerst maar het verhaal afmaken wijsneus.........
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door keesie25 »

De achterzijde van beide units open gemaakt. Bij de lekke unit alle vocht verwijderd door er een stukje w.c. papier in te proppen, en het lampje schoongemaakt (niet met je vingers aanraken, want vet brandt in). Beide afdekplaatjes hebben een rubber seal-ringetje, dit even ingevet. Daarna beide units weer dichtgeschroefd. Daarna het metaal zwart geschilderd, zodat het niet of minder snel gaat oxideren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door keesie25 »

Vervolgens beide lampjes weer aangesloten, en na EERST gekeken te hebben of ze beide werkten, de stekkertjes omwonden met isolatietape, en een tie-rib om de stekkertjes, zodat het isolatietape niet meer loslaat. Daarna beide lampjes ingebed in siliconenkit en terug gedrukt op hun plaats. Omdat ze de neiging hadden om langzaam uit hun units te vallen, heb ik ze een nachtje een steun gegeven van houten plankjes met doekjes ter opvulling. Rene, ik heb die plankjes vanmorgen wel weer weg gehaald hoor........

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door 1967coupe »

keesie25 schreef:. Rene, ik heb die plankjes vanmorgen wel weer weg gehaald hoor........

Ik zeg niks.......... Ziet er weer mooi uit Kees.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door Nirwan »

Netjes opgelost hoor. Zou het gaatje aan de zijkant van het lampje niet van een bevestigingsbeugeltje kunnen zijn ? Beetje vreemd dat ze zo los te halen waren toch ? Maar uit je verhaal haal ik dat er geen andere bevestiging zat behalve de glasvezelstof die je noemt. Bedien je ze met een originele knop die al op het dashboard zat. Klinkt mij namelijk als een "doe het zelf mod" van de vorige eigenaar.... evenals de grille met klitteband :shock: dat zou toch geschroefd moeten zijn ?
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door keesie25 »

Thanks Rene Wijsneus. Nirwan, uiteraard dacht ik dat ook al, je kunt die lampjes ook met een beugeltje ergens aan vast maken.
Als je de foto's van het omringende materiaal (de 'honingraten' in de grille)bekijkt, lijkt het alsof de lampjes er af-fabriek in zitten. Op het glas van de lampjes zelf staat alleen maar 'top' en nr E11, en verder een code, maar geen Ford logo of zoiets.

Ja, aan de ene kant vreemd dat ze min of meer los in de grille zitten, maar ja, bedenk ook, dat een lampje eenvoudig te verwisselen moet zijn, en ook zit het blijkbaar op deze manier stevig genoeg. Waarschijnlijk kun je een kapot lampje wel vervangen als de wagen op de brug staat:van de onderkant van de wagen kun je de achterkant van het licht los schroeven.

Goed dat je dat even vraagt: de bediening gaat met de fabrieksknop links/onder het stuur: draaien en je hebt stads/dimlicht, uittrekken en je zet deze bermplampjes aan. Geeft me weer te denken dat ze er dus waarschijnlijk origineel in zitten. Maar er zullen hier meer leden zijn dezelfde constructie hebben, dus dat zullen we spoedig weten.

De ondergrille zit ingeklemd tussen voorbumper en spoiler. Je moest eens weten: de complete voorspoiler zit in de wielkasten vast met EEN schroefje, en verder wat dubbelzijdig kleefband. Die grille zit wel dusdanig ingeklemd dat je hem niet zomaar naar binnen kunt drukken hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”