Hoofdrem cilinder plaatsen.

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Hoofdrem cilinder plaatsen.

Bericht door peer »

Ik heb mijn rembekrachtiger verwijderd om terug te gaan naar een niet bekrachtigde remcilinder. Maar nu zit ik met een vraag.

De hoofdremcilinder komt rechtstreeks tegen het schutbord maar nu moet ik de remcilinder al een stuk indrukken voordat ik het pedaal kan verbinden. Klopt dit wel of rijk ik zo met een half ingedrukte hoofdremcilinder?

Of moet er nog iets tussen het schutbord en de remcilinder, of moet ik een ander pedaal hebben?
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.

Bericht door MustangMan010 »

Ik denk dat je een ander rempedaal moet hebben want bij mij zat toen ik overging van onbekrachtigd naar een bekrachtigde set een ander rempedaal bij.
Maar waarom ga je terug naar onbekrachtigd eigenlijk?

Mark


Verstuurd vanaf mijn Galaxy TAB S met Tapatalk
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.

Bericht door Swordfish79 »

ik denk dat je een andere pushrod nodig hebt. ze zijn instelbaar te verkrijgen.

zoiets als dit misschien

http://www.drakeautomotivegroup.com/Sto ... px?wid=141
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.

Bericht door peer »

Hmm er zit dus inderdaad verschil in. Dat is wel een tegenvaller.

De rede voor terug naar de onbekrachtigde is omdat ik op het circuit meer gevoel in mijn pedaal wil. Daarnaastis de hoeveelheid vacuum die ik krijg van mijn race blok niet heel betrouwbaar.

Eerst maar eens op zoek naar een ander pedaal, als dat niet lukt maak ik zelf zo'n pushrod.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.

Bericht door Gearz »

peer schreef:Eerst maar eens op zoek naar een ander pedaal, als dat niet lukt maak ik zelf zo'n pushrod.
Met alleen een andere pushrod ben je er nog niet, de pedal ratio is namelijk verschillend.
Een Powerbrake pedal is langer en zit helemaal bovenin de pedalsupport gemonteerd, een Manual brake pedal is korter en zit lager in de pedal support gemonteerd.
Ook zitten er nog kleine verschillen in de pedal support zelf, de manual support heeft draadbusjes waar e.e.a tegen de firewall zit gemonteerd, een power support heeft dit niet.

'69 en '70 pedalen zijn trouwens ook verschillend.

Afbeelding


Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.

Bericht door Mustang24 »

peer schreef: Daarnaast is de hoeveelheid vacuum die ik krijg van mijn race blok niet heel betrouwbaar.
Dan zet je toch een extra vacuümpomp... heb ik op mijn Tweety ook !
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.

Bericht door peer »

Tweety schreef:
peer schreef: Daarnaast is de hoeveelheid vacuum die ik krijg van mijn race blok niet heel betrouwbaar.
Dan zet je toch een extra vacuümpomp... heb ik op mijn Tweety ook !
Dat was ook een optie, maar op het circuit heb ik liever een directer gevoel.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.

Bericht door peer »

Ondertussen een hoop ingelezen en geleerd.

Uiteindelijk zelf een (verstelbare) pushrod gemaakt en het pedaal een beetje aangepast.
3 uurtjes verder zat het allemaal weer in elkaar en zijn de remmen eindelijk helemaal klaar.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”