Ik heb mijn rembekrachtiger verwijderd om terug te gaan naar een niet bekrachtigde remcilinder. Maar nu zit ik met een vraag.
De hoofdremcilinder komt rechtstreeks tegen het schutbord maar nu moet ik de remcilinder al een stuk indrukken voordat ik het pedaal kan verbinden. Klopt dit wel of rijk ik zo met een half ingedrukte hoofdremcilinder?
Of moet er nog iets tussen het schutbord en de remcilinder, of moet ik een ander pedaal hebben?
Hoofdrem cilinder plaatsen.
Moderator: Shelby GT-H
- MustangMan010
- †
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
- Locatie: Albrandswaard
- Contacteer:
Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.
Ik denk dat je een ander rempedaal moet hebben want bij mij zat toen ik overging van onbekrachtigd naar een bekrachtigde set een ander rempedaal bij.
Maar waarom ga je terug naar onbekrachtigd eigenlijk?
Mark
Verstuurd vanaf mijn Galaxy TAB S met Tapatalk
Maar waarom ga je terug naar onbekrachtigd eigenlijk?
Mark
Verstuurd vanaf mijn Galaxy TAB S met Tapatalk
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.
ik denk dat je een andere pushrod nodig hebt. ze zijn instelbaar te verkrijgen.
zoiets als dit misschien
http://www.drakeautomotivegroup.com/Sto ... px?wid=141
zoiets als dit misschien
http://www.drakeautomotivegroup.com/Sto ... px?wid=141
Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.
Hmm er zit dus inderdaad verschil in. Dat is wel een tegenvaller.
De rede voor terug naar de onbekrachtigde is omdat ik op het circuit meer gevoel in mijn pedaal wil. Daarnaastis de hoeveelheid vacuum die ik krijg van mijn race blok niet heel betrouwbaar.
Eerst maar eens op zoek naar een ander pedaal, als dat niet lukt maak ik zelf zo'n pushrod.
De rede voor terug naar de onbekrachtigde is omdat ik op het circuit meer gevoel in mijn pedaal wil. Daarnaastis de hoeveelheid vacuum die ik krijg van mijn race blok niet heel betrouwbaar.
Eerst maar eens op zoek naar een ander pedaal, als dat niet lukt maak ik zelf zo'n pushrod.
Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.
Met alleen een andere pushrod ben je er nog niet, de pedal ratio is namelijk verschillend.peer schreef:Eerst maar eens op zoek naar een ander pedaal, als dat niet lukt maak ik zelf zo'n pushrod.
Een Powerbrake pedal is langer en zit helemaal bovenin de pedalsupport gemonteerd, een Manual brake pedal is korter en zit lager in de pedal support gemonteerd.
Ook zitten er nog kleine verschillen in de pedal support zelf, de manual support heeft draadbusjes waar e.e.a tegen de firewall zit gemonteerd, een power support heeft dit niet.
'69 en '70 pedalen zijn trouwens ook verschillend.
Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.
Dan zet je toch een extra vacuümpomp... heb ik op mijn Tweety ook !peer schreef: Daarnaast is de hoeveelheid vacuum die ik krijg van mijn race blok niet heel betrouwbaar.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.
Dat was ook een optie, maar op het circuit heb ik liever een directer gevoel.Tweety schreef:Dan zet je toch een extra vacuümpomp... heb ik op mijn Tweety ook !peer schreef: Daarnaast is de hoeveelheid vacuum die ik krijg van mijn race blok niet heel betrouwbaar.
Re: Hoofdrem cilinder plaatsen.
Ondertussen een hoop ingelezen en geleerd.
Uiteindelijk zelf een (verstelbare) pushrod gemaakt en het pedaal een beetje aangepast.
3 uurtjes verder zat het allemaal weer in elkaar en zijn de remmen eindelijk helemaal klaar.
Uiteindelijk zelf een (verstelbare) pushrod gemaakt en het pedaal een beetje aangepast.
3 uurtjes verder zat het allemaal weer in elkaar en zijn de remmen eindelijk helemaal klaar.