1967 Ford Fairlane, project update

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Re: 1967 Ford Fairlane, project update, motor loopt. Its alive!

Bericht door mercury »

saf1908 schreef:Die heb ik ook gezien, maar de look van deze vind ik wat mooier:

http://m.summitracing.com/parts/der-16795

Moet er nog maar eens over nadenken...
Dat is ook een prachtige contoller, ziet er mooier uit. Zelfde functionaliteit. De reden dat ik een 120 amp versie heb gekozen is dat ik een Derale controller (een simpele) na 2 keer aanslaan van de fan al verbrand was. Geen risico: de grootste. Top ding, zeer degelijk gemaakt.
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: 1967 Ford Fairlane, project update, klaar!

Bericht door edgar »

mercury schreef:...maar mijn dynamo trekt dat niet. Ik heb ook al een 94/95 mustang dynamo klaar liggen, maar ik denk nu dat ik dan ook over moet gaan naar een riem aandrijving. Dat trekt de snaar vast niet....
Ik ben de site kwijt, maar waar ik ooit mijn 3G alternator kocht had wat tabelletjes. Tot 100 à 110 ampere kan je het af met een enkele v-snaar. Daarboven kan de belasting te hoog worden en gaat de v-snaar slippen. Dan moet je over op riem of dubbele poelies. Maar je kunt je afvragen of je continu meer dan 80-90 ampere nodig hebt.

Zorg in ieder geval voor goede dikke kabels en terminals.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
dannyh
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 06 jul, 2015 20:45
Locatie: Zeeland

Re: 1967 Ford Fairlane, project update, motor loopt. Its alive!

Bericht door dannyh »

Mooi!!
1968 coupé 289
Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Re: 1967 Ford Fairlane, project update, gereviseerde 4 speed toploader en hydraulische clutch.

Bericht door mercury »

Update,

https://youtu.be/l6ernhJrMiI

Deze winter een 4 speed toploader gereviseerd, super leuke klus. Geinstalleerd met een Hurst Competition Plus shifter.
De 3 on a tree was een drama, lange slagen, ik vond het helemaal niets.

Ook de clutch aangepakt, hij had een standaard z-bar, maar dat was zo lomp, ik kreeg geen goed gevoel met koppelmomenten. Nu een Modern Driveline hydraulische clutch met een pull type slave. Wat een verschil en genot, nu lekker snel door de versnellingen.
Eindelijk kon ik ook mijn Flowmaster uitlaatsysteem monteren met een set long tube ceramische headers. Daar zat de oude clutch in de weg. Heerlijk geluidje.

Nu binnenkort de Shelby drop. Kijken of de stance dan beter is, voor net te hoog.

Ook ga ik over naar rem bekrachtiging.

Groeten,

Adam
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1631
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: 1967 Ford Fairlane, project update, gereviseerde 4 speed toploader en hydraulische clutch.

Bericht door saf1908 »

mercury schreef:Update,

https://youtu.be/l6ernhJrMiI

Deze winter een 4 speed toploader gereviseerd, super leuke klus. Geinstalleerd met een Hurst Competition Plus shifter.
De 3 on a tree was een drama, lange slagen, ik vond het helemaal niets.

Ook de clutch aangepakt, hij had een standaard z-bar, maar dat was zo lomp, ik kreeg geen goed gevoel met koppelmomenten. Nu een Modern Driveline hydraulische clutch met een pull type slave. Wat een verschil en genot, nu lekker snel door de versnellingen.
Eindelijk kon ik ook mijn Flowmaster uitlaatsysteem monteren met een set long tube ceramische headers. Daar zat de oude clutch in de weg. Heerlijk geluidje.

Nu binnenkort de Shelby drop. Kijken of de stance dan beter is, voor net te hoog.

Ook ga ik over naar rem bekrachtiging.

Groeten,

Adam
Mooi geluid! Wat voor Flowmasters en headers heb je precies gekozen?
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Re: 1967 Ford Fairlane, project update, gereviseerde 4 speed toploader en hydraulische clutch.

Bericht door mercury »

saf1908 schreef:
Mooi geluid! Wat voor Flowmasters en headers heb je precies gekozen?
Super 50 series. Het is een Flowmaster 2,5" header back systeem. De cam is een B303 Ford Racing.
In de toeren wordt hij nog mooier!
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: 1967 Ford Fairlane, project update

Bericht door 1967coupe »

Geweldig mooie wagen
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: 1967 Ford Fairlane, project update

Bericht door NordicDawn »

Klinkt goed :up:
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 433
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: 1967 Ford Fairlane, project update

Bericht door Jasper »

Wat een verschrikkelijk mooie bak zeg!

Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: 1967 Ford Fairlane, project update

Bericht door Mitch »

Wow hij is mooi zeg! Veel plezier ermee! Alleen nog ff blauwe plaatjes halen :D
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”