verlaging
Moderator: Shelby GT-H
verlaging
Allen,
Ik wou even weten of een verlagingspakket van ford performance : https://performanceparts.ford.com/part/M-FR3A-M8
echt nodig zou zijn. Zou ik ook enkel KW veren en schokdempers kunnen steken of zou dit sneller verslijten of minder goed rijden?
Eric, jij had er van KW gestoken dacht ik? Hoeveel is jouw wagen verlaagd? Ik zou toch minstens 1" willen verlagen.
Ik wou even weten of een verlagingspakket van ford performance : https://performanceparts.ford.com/part/M-FR3A-M8
echt nodig zou zijn. Zou ik ook enkel KW veren en schokdempers kunnen steken of zou dit sneller verslijten of minder goed rijden?
Eric, jij had er van KW gestoken dacht ik? Hoeveel is jouw wagen verlaagd? Ik zou toch minstens 1" willen verlagen.
Re: verlaging
Ik heb de KW set voor Eric geinstalleerd, uit mijn hoofd gezegd is ie rondom zo'n 22mm gezakt.
Ik zou de KW set verkiezen boven de Ford racing set, simpelweg omdat de hoogte verstelbaar is.
Uiteraard zijn er ook betere coilover sets te verkrijgen maar dat ligt er een beetje aan wat je met de auto wil.
als je de uitlijning ook wil verbeteren kun je nog denken aan een set CC plates en verstelbare camber armen voor de achterwielen.
Hennie
Ik zou de KW set verkiezen boven de Ford racing set, simpelweg omdat de hoogte verstelbaar is.
Uiteraard zijn er ook betere coilover sets te verkrijgen maar dat ligt er een beetje aan wat je met de auto wil.
als je de uitlijning ook wil verbeteren kun je nog denken aan een set CC plates en verstelbare camber armen voor de achterwielen.
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: verlaging
zoals de ford performance set dan uiteindelijk?Hennie schreef:Ik heb de KW set voor Eric geinstalleerd, uit mijn hoofd gezegd is ie rondom zo'n 22mm gezakt.
Ik zou de KW set verkiezen boven de Ford racing set, simpelweg omdat de hoogte verstelbaar is.
Uiteraard zijn er ook betere coilover sets te verkrijgen maar dat ligt er een beetje aan wat je met de auto wil.
als je de uitlijning ook wil verbeteren kun je nog denken aan een set CC plates en verstelbare camber armen voor de achterwielen.
Hennie
Re: verlaging
Mijn KW's zijn coilovers dus veren en dempers die in hoogte verstelbaar zijn. Je kunt er ongeveer 1 tot 5 cm mee verlagen. Ik schat zelf dat ik momenteel voor 2 en achter 1 cm lager zit, maar moet het nog een keer vergelijken met een standaard auto.
Net als met velgen is er voor verlanging heel veel keuze maar ik zou iig een set met bijpassende dempers aanraden en niet alleen veren. Maar het belangrijkste voor Belgie is dat je er de juiste attesten bij hebt en hoe dat werkt weet ik eerlijk gezegd niet. Dat zal allicht het makkelijkst gaan met Europees spul dat TuV keuring heeft zoals KW of H&R. Maar wellicht dat Ford Performance ook kan omdat het van Ford zelf is.
Net als met velgen is er voor verlanging heel veel keuze maar ik zou iig een set met bijpassende dempers aanraden en niet alleen veren. Maar het belangrijkste voor Belgie is dat je er de juiste attesten bij hebt en hoe dat werkt weet ik eerlijk gezegd niet. Dat zal allicht het makkelijkst gaan met Europees spul dat TuV keuring heeft zoals KW of H&R. Maar wellicht dat Ford Performance ook kan omdat het van Ford zelf is.
Re: verlaging
ja had zoizo gedacht een veren met dempers, maar volgens Hennie zou ik CC plates en verstelbare camber armen moeten plaatsen ook. Weet niet wat dit allemaal kost en mss dat ik dan beter af ben met het performance pakket. Enkel jammer dat de hoogte dan niet instelbaar zou zijn. Ik woon nogal op een hoge oprit, zou jammer zijn moest ik er dan niet opgraken eens de ford kit steekt.
Re: verlaging
Caster-camber plates en camber arms staan los van welke verlagingsset je gebruikt en zitten ook niet in de set van Ford Performance. Dit zijn beiden onderdelen waarmee je het verstelbereik bij het uitlijnen kunt vergroten. Zonder deze onderdelen kun je de uitlijning na verlagen niet meer helemaal gelijk maken aan de fabriekswaarden. Dat is geen drama (heel veel mensen gebruiken ze niet) maar leidt wel tot iets schevere en daardoor snellere bandenslijtage.warrior schreef:ja had zoizo gedacht een veren met dempers, maar volgens Hennie zou ik CC plates en verstelbare camber armen moeten plaatsen ook. Weet niet wat dit allemaal kost en mss dat ik dan beter af ben met het performance pakket. Enkel jammer dat de hoogte dan niet instelbaar zou zijn. Ik woon nogal op een hoge oprit, zou jammer zijn moest ik er dan niet opgraken eens de ford kit steekt.
Als je een hoge oprit hebt en twijfelt over bodemvrijheid zou ik helemaal een schroefset adviseren. Dan kun je hem altijd later nog terug wat hoger zetten mocht hij aanlopen. Met normale verlagingsveren kan dat niet en ook niet met die Ford set, want dat zijn feitelijk ook gewoon normale verlagingsveren maar dan gecombineerd met andere schokdempers.
Re: verlaging
Heb jij deze cc plates en verstelbare camber armen ook geplaatst Eric? En wat kost dit ongeveer?
Zou dan inderdeer eerder opteren om dit te plaatsen ipv een ford performance pakket.
Zou dan inderdeer eerder opteren om dit te plaatsen ipv een ford performance pakket.
Re: verlaging
kan het zijn dat de KW v3 coilovers alleen al €1800 kosten?warrior schreef:Heb jij deze cc plates en verstelbare camber armen ook geplaatst Eric? En wat kost dit ongeveer?
Zou dan inderdeer eerder opteren om dit te plaatsen ipv een ford performance pakket.
Re: verlaging
Klopt en dat is nog ex btw wel te verstaan.
Ik heb zelf alleen de V3 set en nog geen additionele onderstelonderdelen. Het rijdt prima zo. Denk ook dat CC plates niet passen bij mij vanwege het ontwerp van de veerpootbrug die ik heb toegevoegd.
Ik heb zelf alleen de V3 set en nog geen additionele onderstelonderdelen. Het rijdt prima zo. Denk ook dat CC plates niet passen bij mij vanwege het ontwerp van de veerpootbrug die ik heb toegevoegd.
Re: verlaging
Had een mail gestuurd naar een bandencentrale in de buurt voor KW vering camber armen en cc plates. Aangezien ik er niet vanaf weet wou ik toch even jullie mening vragen hierover. Dit is wat ik terug gestuurd kreeg:
Beste,
De schroefkit van KW V3 komt geplaatst op 2270 €.
De prijs is inclusief de montage, één uitlijning en btw.
Camber vooraan is regelbaar, dus hierop hoeven geen verstelbare camber armen.
CC plates weet ik niet wat u hiermee bedoelt.
indien u nog verdere vragen heeft hoor ik het graag.
Dus volgens hun zijn de camber armen regelbaar. Wil dit zeggen dat ze wel regelbaar zijn maar niet genoeg om het juiste resultaat te halen?
Beste,
De schroefkit van KW V3 komt geplaatst op 2270 €.
De prijs is inclusief de montage, één uitlijning en btw.
Camber vooraan is regelbaar, dus hierop hoeven geen verstelbare camber armen.
CC plates weet ik niet wat u hiermee bedoelt.
indien u nog verdere vragen heeft hoor ik het graag.
Dus volgens hun zijn de camber armen regelbaar. Wil dit zeggen dat ze wel regelbaar zijn maar niet genoeg om het juiste resultaat te halen?