Mustang Hybrid in 2020

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Leo »

Ik kocht in dec.2014 een nieuwe Ford Fusion SE Hybride bij een NL dealer. , volgens de RDW catalogus prijs € 29404,- incl BTW.BPM
Er geldt een bijtellingsregeling van 7% over de cat prijs = € 2058,-- = netto € 1.000 per jaar om de auto naast zakelijk ook prive te mogen rijden.
In 2014-2015 betaalde ik geen wegenbelasting , in 2016 de helft t.w.€ 29,-- per maand ,
Ik kan je zeggen het is een heerlijke auto , stil , automaat en ook nog snel.
En idd Mack geen stekker , dus alleen maar benzine tanken , verbruik bij gewoon vlot rijden zo'n 1.18. Ik vind het geen patserauto maar eerder een economisch wondertje :-) :D
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door NordicDawn »

Gearz schreef:
To put it simply, the world is in need of a decent, affordable hybrid sports car that doesn’t suck. We want something that can move its ass quickly and in a way that will get our blood pumping and our adrenaline rushing. We want something that looks cool, that our in-laws would be jealous of when we bring it around for Thanksgiving.
Afbeelding

Dus eigenlijk de techniek van bovenstaande McLaren, maar dan in de betaalbare Mustang-vorm..? Het gaat namelijk om een hybride versie van de Mustang, geen volledig electrische.
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Gearz »

Ik denk dat als je het woordje "hybrid" weg laat, je exact de filosofie achter de Mustang omschreven hebt staan.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Neko- »

Als de overheid geld moet geven om een product (hybride auto's) te laten verkopen, dan is het product nog niet klaar voor de reguliere consumenten markt.

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar de specs van dat hybride paardje, en in Nederland uiteindelijk naar de prijs.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Mack »

Neko- schreef:Als de overheid geld moet geven om een product (hybride auto's) te laten verkopen, dan is het product nog niet klaar voor de reguliere consumenten markt.
Ik ben van mening dat de meeste consumenten er ondertussen wel klaar voor zijn, maar dat de overheid met zijn subsidies juist de markt verziekt heeft. De hybride kampt ondertussen met een enorm imagoprobleem. Dat zie je bijv. bij de tweede-handsmarkt: het merendeel van de auto's van de zaak verdwijnt na een paar jaar naar het Oostblok omdat er bijna geen particulieren zijn die privé een tweedehands Prius of PHEV gaan rijden.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Eric »

De overheid moet sowieso geen gemeenschapsgeld gebruiken voor het subsidiëren van privaat bezit, dat is oneerlijk en onethisch. Maar ja ga dat maar eens uitleggen aan die door de linkse media gebrainwashde geitewollensokkenmeerderheid in dit land.
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door ErwinM »

Mustang met V8 en elektromotor? Klinkt mij erg als de Porsche 918. Als het ook maar enigszins lijkt op dat concept: Yes Please!

Alle hypercars op dit moment zijn hybride. (MC Laren P1, Porsche's 918, La Ferrari...) Daarvan ga je echt niet zeggen dat het saaie auto's zijn, toch?
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door capri v8 driver »

Eric schreef:De overheid moet sowieso geen gemeenschapsgeld gebruiken voor het subsidiëren van privaat bezit, dat is oneerlijk en onethisch. Maar ja ga dat maar eens uitleggen aan die door de linkse media gebrainwashde geitewollensokkenmeerderheid in dit land.
Met de eerste regel ga ik wel met je mee maar je vergeet dat de rechtse politiek de wetgevingen maakt en de beslissingen neemt en dit al sinds de jaren 60. De links politieke partijen de schuld geven laat eigenlijk wel zien hoe de rechtse politiek de burgers gebrainwashed heeft.
Gebruikersavatar
CAT
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 29 jul, 2011 08:36
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door CAT »

Idd te veel misbruik van deze milieuvriendelijke systemen: hybride / CNG. Misbruik hybride is hier al vermeld / CNG inbouwen en nooit gebruiken aangezien dit terugbetaald wordt door de regering, dus goedkoper te installeren en niet gebruiken als de gewone inschrijvingstaks betalen. Opzet egeltjes is goed, maar zo lek als een zeef.

Nog een vraag: waar komt die "groene " energie uit de "stekker " vandaan als maar een fractie hernieuwbaar is of gekocht met groene stroomcertificaten.

Een aanfluiting is deze opzet en op de kap van de belastingbetaler die zich al blauw betaald aan zijn eigen jaarlijkse taksen. :censored:
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door capri v8 driver »

CAT schreef:Idd te veel misbruik van deze milieuvriendelijke systemen: hybride / CNG. Misbruik hybride is hier al vermeld / CNG inbouwen en nooit gebruiken aangezien dit terugbetaald wordt door de regering, dus goedkoper te installeren en niet gebruiken als de gewone inschrijvingstaks betalen. Opzet egeltjes is goed, maar zo lek als een zeef.

Nog een vraag: waar komt die "groene " energie uit de "stekker " vandaan als maar een fractie hernieuwbaar is of gekocht met groene stroomcertificaten.

Een aanfluiting is deze opzet en op de kap van de belastingbetaler die zich al blauw betaald aan zijn eigen jaarlijkse taksen. :censored:
Het is eigenlijk oplichting, Eerst krijg je flink belasting voordeel op die hybride wagens en vervolgens als er genoeg verkocht zijn trekt de overheid de stekker er uit en mag je vol betalen voor die hybride auto. De eigenaren van plug-in hybride auto’s blijven tot en met 2020 profiteren van het halftarief van de mrb. Zo blijft het voor particulieren aantrekkelijk om een tweedehands plug-in hybride auto te kopen. Maar ja, daarna mag je er wel vol voor betalen over het volledige gewicht van het auto inclusief accu's. Dat word even slikken denk ik, want die auto's met accu's zijn nou niet echt een licht gewicht te noemen. Voor de conventionele hybride auto zijn er vanaf 2017 geen fiscale voordelen meer.

Het zelfde gebeurde ook met oldtimers waar men opeens de regels ging aanscherpen. Hoeveel van de semi oldtimers handelaren zijn er niet over de kop gegaan omdat niemand meer zo'n semi klassieker kocht? En hoeveel mensen hebben hun semi klassieker wel niet verkocht of gesloopt? De bedachte belastingopbrengst is in ieder geval niet gehaald. Of denk aan de autos met een A label waar men eerst geen belasting voor betaalde, maar nu wel. Veel mensen kochten zo'n auto en ze zijn nu bijna niks meer waard.

En die volledig electrische auto die je thuis oplaad, met je door je zelf betaalde zonnepanelen en windmolen. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat je per opgewekte kw, belasting moet gaan betalen. Minister Kamp (VVD) kwam in 2015 al met het idee om zonnestroom die je opwekt met panelen op je dak apart belasten. Na veel kritiek laat hij de beslissing hier van over aan het nieuwe kabinet. De overheid verdien behoorlijk aan accijnzen op brandstoffen en als die minder verkocht worden omdat de huiseigenaar zijn/haar eigen stroom maakt, zal het maar een kwestie van tijd zijn voordat men zone energie ook gaat belasten, zeker als de zelfgemaakte stroom voor een voertuig word gebruikt.

De overheid heeft de mondvol met klimaat ect, maar dit soort innovatie word keer op keer de kop ingedrukt omdat de overheid met dit soort innovaties geld misloopt en er toch geld verdient moet worden.
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Mitchie »

Overigens ben ik van mening dat zo hybride helemaal niet zo milieubewust is als mensen denken. Maar daarnaast denk ik dat de wereldwijde autobranch zich weinig aantrekt aan de markt die in Nederland toch wel erg klein is. Mitsubishi zou wel blij zijn met die paar extra Outlanders. Maar merken ze het op het totaal wereldwijde verkoop? Ik denk heel weinig. In ieder geval niet genoeg om de auto daadwerkelijk anders te ontwerpen.

Eigenlijk zouden Europesche regels mooi zijn. Strenge eisen opleggen die automakers er toe dwingt tot zuinige auto's maken. Nederland alleen is hiervoor veels te klein. Maargoed... dan moeten de testen maar eerst een goed representatief beeld geven, waar niet mee gesjoemeld kan worden. Daarnaast is het ook fijn als er naar meer dan alleen CO2/km wordt gegeven. De kleine turbo's die meer fijnstof produceren is immers ook niet goed.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Mack »

Mitchie schreef:Overigens ben ik van mening dat zo hybride helemaal niet zo milieubewust is als mensen denken.
Als je naar de Mondeo HEV kijkt, dan zie je een brandstofverbruik van 1:18 tot 1:20. Dat komt omdat de elektromotor de auto op kruissnelheid zelf kan voortbewegen en de benzinemotor niet meer nodig is. Dat is natuurlijk pure winst en is dus wel goed voor het milieu. Maar meer dan een paar liter benzine die minder verbruikt wordt, is het niet.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door Eric »

Mack schreef:Maar meer dan een paar liter benzine die minder verbruikt wordt, is het niet.
Minder zelfs, want je moet de milieubelasting van het produceren en recycelen van de elektromotoren en smerige extra accu's er nog van aftrekken.
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door NordicDawn »

Mitchie schreef:Maar daarnaast denk ik dat de wereldwijde autobranch zich weinig aantrekt aan de markt die in Nederland toch wel erg klein is. Mitsubishi zou wel blij zijn met die paar extra Outlanders. Maar merken ze het op het totaal wereldwijde verkoop? Ik denk heel weinig. In ieder geval niet genoeg om de auto daadwerkelijk anders te ontwerpen.
Guess again: http://insideevs.com/mitsubishi-outland ... ach-26000/
97,9% van de in Europa verkochte PHEV's ging naar Nederland. Dat is zelfs 42% van de totale verkopen van dit specifieke model.
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Mustang Hybrid in 2020

Bericht door ErwinM »

NordicDawn schreef:Guess again: http://insideevs.com/mitsubishi-outland ... ach-26000/
97,9% van de in Europa verkochte PHEV's ging naar Nederland. Dat is zelfs 42% van de totale verkopen van dit specifieke model.
Wat dan maar weer aangeeft hoe raar onze wet- en regelgeving is in de wereld. Want alleen daardoor is in ons kippenlandje kennelijk zo'n auto aantrekkelijk. De rest van de wereld wil zo'n auto niet eens.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”