Uitlijnen Zuid-Limburg
Moderator: Shelby GT-H
Uitlijnen Zuid-Limburg
Ik ben van plan om mijn 65-er te laten uitlijnen. Voordat ik bij verschillende bedrijven ga informeren of ze het aandurven om mijn Mustang uit te lijnen ben ik wel benieuwd of er mensen zijn met positive (of negatieve) ervaringen met het laten uitlijnen van hun Mustang in Zuid-Limburg. Bij voorkeur in de regio West-Zuid-Limburg.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Heb inmiddels een afspraak gemaakt in Roermond. Niet bepaald om de hoek voor mij.
Maar zij waren de dichtstbijzijnde die oldtimers willen uitlijnen en ook whitewall banden op voorraad hadden.
Maar zij waren de dichtstbijzijnde die oldtimers willen uitlijnen en ook whitewall banden op voorraad hadden.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Hallo.
ben zelf met mijn 1967 coupe naar Rass bandencentrum in Geleen gegaan...Henry heeft mij daar super geholpen..niet gespecialiseerd in oldtimers maar heeft wel verstand van zijn vak!!...En hij helpt me af en toe met wat reparaties en klussen...zeker de moeite waard!!
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Geleen was voor mij wel een stuk dichterbij geweest. Mijn afspraak in Roermond kan ik niet meer afzeggen. Ik ga hem wel onthouden.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
- TimD
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 sep, 2015 10:19
- Locatie: Andelot-Blancheville, FR
- Contacteer:
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Ik heb het laten doen bij Profile.
Zelfde als wat pmadelis zegt.
Niet gespecialiseerd in oldtimers, meer wel verstand van hun vak.
Of ze nu een dure audi doen of een mustang uit 65 maakt ze niet uit.
Ze werken erg netjes en met alle respect voor alle auto's die ze binnen rijden.
(Ik ben wel in Breda geweest, maar ik neem aan dat ze dat bij elke vestiging wel doen.)
Zelfde als wat pmadelis zegt.
Niet gespecialiseerd in oldtimers, meer wel verstand van hun vak.
Of ze nu een dure audi doen of een mustang uit 65 maakt ze niet uit.
Ze werken erg netjes en met alle respect voor alle auto's die ze binnen rijden.
(Ik ben wel in Breda geweest, maar ik neem aan dat ze dat bij elke vestiging wel doen.)
Groet,
Tim
'68 Ford Mustang Coupé V8 4.7L
('07 Ford Mustang GT V8 4.6L)
Tim
'68 Ford Mustang Coupé V8 4.7L
('07 Ford Mustang GT V8 4.6L)
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Profile heb ik wel overwogen (want: lekker dichtbij) maar ik wil ook een paar banden laten vervangen en zij konden de door mij gewenste banden helaas niet leveren.
Als het goed is kan ik binnenkort mijn uitlijn ervaring plaatsen.
Als het goed is kan ik binnenkort mijn uitlijn ervaring plaatsen.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Het heeft even geduurd voordat ik mijn ervaring kon delen. Ik heb mijn originele afspraak van 14-05 bij Euromaster helaas moeten verplaatsen. De vrijdag er voor wilde ik nog even naar het tankstation rijden maar de startmotor had er geen zin meer in. De bendix deed het niet meer. En dat terwijl de afspraak voor maandag stond. Meteen maar opgebeld en in overleg de afspraak verplaatst. Vervolgens een telefoontje naar Wolf Auto Electro (waar de startmotor vandaan kwam) die mij direct een nette oplossing aanboden.
Anderhalve week later kon ik met een nieuwe startmotor vol goede moed en toch een beetje spanning naar Euromaster in Roermond. Op de planning stond het vervangen van de voorbanden, een apk, een kleine check en het uitlijnen. Ik was, zoals de afspraak bevestiging mij vroeg, braaf 10 minuten voor mijn afspraak aanwezig. En werd meteen geholpen. Omdat mijn afspraak wat later op de dag stond waren ze bang dat ze niet alles in een keer konden doen, dus ze zouden beginnen aan de apk en het vervangen van de banden en als er geen steekproef kwam en er nog voldoende tijd was zouden ze hem uitlijnen.
Ik moest nog even uitleggen hoe je de motorkap open krijgt. Prompt begon het motortje van de ruitensproeier te lekken maar dat was gelukkig geen afkeur. De rest van de apk verliep gelukkig zonder problemen, en ik nam van de gelegenheid meteen maar even gebruik om eens goed naar de automaat te kijken (want ook mijn C4 doet aan territorium markeren). Daarna werden de banden vervangen waarbij ik de beste van de 2 oude banden op de velg van het reservewiel heb laten leggen. Ik wist trouwens niet dat white-wall banden af-fabriek eigenlijk blue-wall zijn. (zie foto's onderaan deze post)
Omdat alles eigenlijk zonder problemen verliep was er ook nog voldoende tijd om de auto uit te lijnen. De achteras heeft niet echt stelmogelijkheden dus daar zijn ze vanaf gebleven. De wielvlucht stond al behoorlijk recht, die hebben ze nog iets rechter gezet. De askanteling stond links en rechts al vrijwel gelijk dus daar hebben ze niets aan gedaan. De sporing hebben ze wel aangepast. Hij had redelijk wat uit-spoor, daar hebben ze licht toe-spoor van gemaakt met onderstaande als resultaat:
Op de terug weg wel wat verschil gemerkt, maar ik vermoed dat het voornaamste verschil komt door het verse setje banden aan de voorkant. De auto trok eerst licht naar een kant maar dat is nu over. Er werd mij verteld dat het zou kunnen zijn dat de auto iets minder stabiel (meer correctie nodig) zou kunnen rijden omdat hij nu geen uit-spoor meer heeft maar dat heb ik op de terugweg eigenlijk niet gemerkt. Wel zouden de banden nu rechter af moeten slijten.
Ik moet zeggen dat ze bij deze Euromaster professioneel en met respect voor de auto hun werk gedaan hebben. Ze hebben overal ook de tijd voor genomen en niets gehaast gedaan. Ja, de apk is daar voor oldtimers wat duurder dan voor gewone personen auto’s maar ik heb ook wel het idee dat je wel waar voor je geld krijgt. En met zo’n auto naar de garage is wel een beetje een beleving. Veel van de monteurs zijn geïnteresseerd in de auto en maken wel een praatje met je en een aantal mensen die je auto op de foto willen zetten. Dat had ik niet verwacht.
Anderhalve week later kon ik met een nieuwe startmotor vol goede moed en toch een beetje spanning naar Euromaster in Roermond. Op de planning stond het vervangen van de voorbanden, een apk, een kleine check en het uitlijnen. Ik was, zoals de afspraak bevestiging mij vroeg, braaf 10 minuten voor mijn afspraak aanwezig. En werd meteen geholpen. Omdat mijn afspraak wat later op de dag stond waren ze bang dat ze niet alles in een keer konden doen, dus ze zouden beginnen aan de apk en het vervangen van de banden en als er geen steekproef kwam en er nog voldoende tijd was zouden ze hem uitlijnen.
Ik moest nog even uitleggen hoe je de motorkap open krijgt. Prompt begon het motortje van de ruitensproeier te lekken maar dat was gelukkig geen afkeur. De rest van de apk verliep gelukkig zonder problemen, en ik nam van de gelegenheid meteen maar even gebruik om eens goed naar de automaat te kijken (want ook mijn C4 doet aan territorium markeren). Daarna werden de banden vervangen waarbij ik de beste van de 2 oude banden op de velg van het reservewiel heb laten leggen. Ik wist trouwens niet dat white-wall banden af-fabriek eigenlijk blue-wall zijn. (zie foto's onderaan deze post)
Omdat alles eigenlijk zonder problemen verliep was er ook nog voldoende tijd om de auto uit te lijnen. De achteras heeft niet echt stelmogelijkheden dus daar zijn ze vanaf gebleven. De wielvlucht stond al behoorlijk recht, die hebben ze nog iets rechter gezet. De askanteling stond links en rechts al vrijwel gelijk dus daar hebben ze niets aan gedaan. De sporing hebben ze wel aangepast. Hij had redelijk wat uit-spoor, daar hebben ze licht toe-spoor van gemaakt met onderstaande als resultaat:
Op de terug weg wel wat verschil gemerkt, maar ik vermoed dat het voornaamste verschil komt door het verse setje banden aan de voorkant. De auto trok eerst licht naar een kant maar dat is nu over. Er werd mij verteld dat het zou kunnen zijn dat de auto iets minder stabiel (meer correctie nodig) zou kunnen rijden omdat hij nu geen uit-spoor meer heeft maar dat heb ik op de terugweg eigenlijk niet gemerkt. Wel zouden de banden nu rechter af moeten slijten.
Ik moet zeggen dat ze bij deze Euromaster professioneel en met respect voor de auto hun werk gedaan hebben. Ze hebben overal ook de tijd voor genomen en niets gehaast gedaan. Ja, de apk is daar voor oldtimers wat duurder dan voor gewone personen auto’s maar ik heb ook wel het idee dat je wel waar voor je geld krijgt. En met zo’n auto naar de garage is wel een beetje een beleving. Veel van de monteurs zijn geïnteresseerd in de auto en maken wel een praatje met je en een aantal mensen die je auto op de foto willen zetten. Dat had ik niet verwacht.
Laatst gewijzigd door sjirafje op do 24 mei, 2018 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Grotere en bredere moderne velgen zullen wel beter zijn maar voor de "looks" gaat er niets boven een 14" velg met whitewalls op een klassieke Mustang!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Mooi om te lezen Peter, ik ga daar ook maar eens een afspraak maken.
Aron
Aron
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Ik heb wel begrepen dat onderhoud van een klassieke Mustang bij hun niet echt handig is. En dat zit hem dan eigenlijk in de onderdelen voorziening.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Waarom is de apk voor oldtimers duurder?? Nog nooit wat van gemerkt.
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Dat zal zeker niet overal zo zijn. Wel kan een apk van 20 euro helemaal niet uit als het goed gedaan wordt. Ik denk dat veel bedrijven er op gokken dat er wel iets kleins aan de auto moet gebeuren en dat ze daar op verdienen.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
APK is APK, bij een klassieker moet de auto op dezelfde punten voldoen als een moderne auto.....misschien nog wel minder (gas/roetmeting b.v.).
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Ik heb er op staan te kijken maar de apk duurde minstens een half uur a 40 minuten. Dat kan simpelweg niet uit voor de 20 euro waar op veel plekken mee geadverteerd wordt. Het geld wordt verdient aan de (kleine) reparaties die nodig zijn om een auto door de apk te krijgen.
Vermoedelijk hebben ze hier bedacht dat er aan oldtimers niet verdient kan worden aan reparaties en moet de apk keuring zelf dus financieel uit kunnen.
Begrijp me niet verkeerd ik betaal ook liever 20 euro dan 45 euro, maar het totaalplaatje van de uitgevoerde werkzaamheden en de totaalprijs vond ik in mijn geval wel redelijk.
Vermoedelijk hebben ze hier bedacht dat er aan oldtimers niet verdient kan worden aan reparaties en moet de apk keuring zelf dus financieel uit kunnen.
Begrijp me niet verkeerd ik betaal ook liever 20 euro dan 45 euro, maar het totaalplaatje van de uitgevoerde werkzaamheden en de totaalprijs vond ik in mijn geval wel redelijk.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Uitlijnen Zuid-Limburg
Hallo,
Een tijdje geleden dat ik hier nog ben geweest.
Ben zelf van België en wil mijn mustang ook nog laten uitlijnen nu de gehele ophanging van voor is vernieuwd.
Bij de mustang garage hier in mijn dorp vragen ze daar op zijn minst 250€ voor wat ik toch wel duur vind.
Kan er me iemand zeggen wat hij of zij betaald heeft en zijn jullie tevreden?
Ik weet dat er bij een 65 wel wat werk is aangezien er met shims camber en caster moet worden afgesteld, dus een deftige garage met een eerlijke prijs zoek ik wel.
Een tijdje geleden dat ik hier nog ben geweest.
Ben zelf van België en wil mijn mustang ook nog laten uitlijnen nu de gehele ophanging van voor is vernieuwd.
Bij de mustang garage hier in mijn dorp vragen ze daar op zijn minst 250€ voor wat ik toch wel duur vind.
Kan er me iemand zeggen wat hij of zij betaald heeft en zijn jullie tevreden?
Ik weet dat er bij een 65 wel wat werk is aangezien er met shims camber en caster moet worden afgesteld, dus een deftige garage met een eerlijke prijs zoek ik wel.