2017 meenemen uit de VS

Plaats hier foto's van wel heel erg mooi gerestaureerde Mustangs en Fords

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Arnoldone
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 okt, 2017 03:57
Locatie: Ijsselstein

2017 meenemen uit de VS

Bericht door Arnoldone »

Goedenavond allemaal!
volgend jaar verhuis ik terug naar NL en ben van plan een Mustang mee te nemen. Ik denk aan een jong gebruikte 2016, liefst 2017, zoals bijvoorbeeld een van de twee onderstaande:

https://www.fairoaksford.com/inventory/ ... erville-IL

http://www.packeywebbford.net/used/Ford ... hDepth=1:1

Ik heb gister een proefritje gedaan in de rode. Het is een totaal andere auto dan mijn 2007 GT met handbak (zier hier viewtopic.php?f=15&t=30061). Deze zal ik verkopen hier (mocht je interesse hebben...;) ).

De vraag is nu: welke uitvoering? Wat ik wel zo goed als zeker weet is: V8 (!), Premium, leer. Maar verder? Welke kleur? Handbak/automaat? Ik wil er rekening mee houden dat ik de auto wellicht doorverkoop na verloop van tijd. Dus: wat is gewild op de Nederlandse tweedehands markt? Heb al het e.e.a. gelezen in Eric's uitgebreide verslagen van S550's op NL kenteken - erg interessant!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en welke tips jullie hebben! (Misschien voor Grabber blue gaan.....https://www.cars.com/vehicledetail/deta ... /overview/)
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door Eric »

Ik zou er een nemen met Performance Pack, dan heb je qua onderstel en remmen iig hetzelfde als de EU versie.

Als je doel is om hem hier te verkopen dan is Magnetic de veiligste kleur en Fastback de veiligste carrosserievorm. Hoewel die Grabber Blue cabrio zeker ook gaaf is want daarvan zijn er nul in Nederland. Gele cabrio's idem trouwens, daarvan is er maar 1 maar dat is een Ecoboost.

Handbak of automaat maakt niet veel uit denk ik, voor beiden zijn er liefhebbers.

Extra aantrekkelijk is iets wat hier niet te koop is geweest, zoals een California Special.
Arnoldone
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 okt, 2017 03:57
Locatie: Ijsselstein

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door Arnoldone »

Bedankt Eric,
performance pack is een goede tip. Ik denk vooral belangrijk als ik een meer sportieve handbak versie koop.

Als ik meer voor een GT in de klassieke zin van het woord zou gaan (cruiser) (wellicht cabrio) met automaat, dat het misschien minder belangrijk is. De Premium packs hebben sowieso al de driver settings.
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
GoCubsGo
Berichten: 24
Lid geworden op: do 09 aug, 2018 01:24

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door GoCubsGo »

Ik zie dat je ook in Illinois aan het shoppen bent? Al geslaagd?

Ik heb begin dit jaar ook een Mustang GT 2017 gekocht (nieuw uit de restvoorraad van een dealer). Bij mij ook de bedoeling dat de wagen over een tijdje meekomt naar NL. Had een beetje vergelijkbare dilemma's. Uiteindelijk voor sportieve optie gegaan: handbak met performance package. Moet zeggen dat het mij persoonlijk erg goed bevalt. Scheurt bijzonder strak (voor een Amerikaan :P). Voor de belabberde wegen hier in Illinois is hij eigenlijk veel te hard geveerd, maar straks op de Europese wegen wordt het smullen.
Arnoldone
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 okt, 2017 03:57
Locatie: Ijsselstein

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door Arnoldone »

idd, in de buurt van Chicago. Het is een 2018 geworden, Magnetic met perf pack en handbak :)
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
GoCubsGo
Berichten: 24
Lid geworden op: do 09 aug, 2018 01:24

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door GoCubsGo »

Arnoldone schreef: do 16 aug, 2018 02:49 idd, in de buurt van Chicago. Het is een 2018 geworden, Magnetic met perf pack en handbak :)
Goeie keus :-) Waar heb je hem gehaald? Ik stap zo in de auto richting Hawk Ford St Charles voor een eerste servicegeurtje.
Arnoldone
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 okt, 2017 03:57
Locatie: Ijsselstein

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door Arnoldone »

volgende week ophalen in Texas. Ik stuur je een PB, wellicht kunnen we een keer afspreken
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door Mitchie »

Jullie weten dat ik vol (gezonde) jaloezie meelees he :lol: Tof om mee te maken dat je aan de andere kant van de oceaan mag wonen.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door Hamster »

Texas is iig een betere plek om een pony vandaan te halen dan Chicago. Vooral in de buurt van Wrigley Field schijnen de auto's naar oude geit te ruiken. Vanaf november 2016 heb je daar minder kans op. :twisted:
Iedere dag is een schooldag
GoCubsGo
Berichten: 24
Lid geworden op: do 09 aug, 2018 01:24

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door GoCubsGo »

Hamster schreef: do 16 aug, 2018 19:35 Texas is iig een betere plek om een pony vandaan te halen dan Chicago. Vooral in de buurt van Wrigley Field schijnen de auto's naar oude geit te ruiken. Vanaf november 2016 heb je daar minder kans op. :twisted:
Hoho niet f*cken met Wrigley field he :P
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door Hamster »

Nee hoor, dat heeft Billy al ruim 100 jaar gedaan :lol:
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door peer »

Ik ben zelf ook bezig met de gedachte van een verhuizing terug naar Nederland. Vergeet niet dat je de wagen minimaal een half jaar in bezit en ingeschreven moet hebben om hoge belastingen te voorkomen.
GoCubsGo
Berichten: 24
Lid geworden op: do 09 aug, 2018 01:24

Re: 2017 meenemen uit de VS

Bericht door GoCubsGo »

peer schreef: vr 17 aug, 2018 12:15 Ik ben zelf ook bezig met de gedachte van een verhuizing terug naar Nederland. Vergeet niet dat je de wagen minimaal een half jaar in bezit en ingeschreven moet hebben om hoge belastingen te voorkomen.
Ja, en er in moet hebben gereden. Ik heb inmiddels 12000 km op de teller, dus dat zal het probleem niet zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Mustangs en Fords”