mach 1 390 loopt slecht
Moderator: Shelby GT-H
Re: mach 1 390 loopt slecht
Ok Ando, dank voor de uitleg!
Komt me wel bekend voor van mijn coupe 289 een paar jaar geleden.
Compressie is niet gemeten, was totnutoe geen reden voor. En het blok geeft de indruk gereviseerd te zijn. Hoewel dit niemand echt kan bevestigen. Van de winter gaat het blok er uit om de enginebay netjes te maken. Dan duik ik er eens verder in. Mits dit probleem opgelost raakt natuurlijk, anders zal het wel iets eerder plaatsvinden...
Komt me wel bekend voor van mijn coupe 289 een paar jaar geleden.
Compressie is niet gemeten, was totnutoe geen reden voor. En het blok geeft de indruk gereviseerd te zijn. Hoewel dit niemand echt kan bevestigen. Van de winter gaat het blok er uit om de enginebay netjes te maken. Dan duik ik er eens verder in. Mits dit probleem opgelost raakt natuurlijk, anders zal het wel iets eerder plaatsvinden...
Groetjes, Robin
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: mach 1 390 loopt slecht
Bij deze een deel van de video:
https://www.youtube.com/watch?v=XJt6iIjXTGg
https://www.youtube.com/watch?v=XJt6iIjXTGg
1970 Mustang Hardtop
Re: mach 1 390 loopt slecht
+1......Ik zou willen dat mijn blok zo rustig stationair liep op 8 cilinders!1970TwisterSpecial schreef: ↑ma 01 okt, 2018 20:33 Je blok blijft wel opvallend rustig lopen ook zonder de 2 bougiekabels.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: mach 1 390 loopt slecht
Dank je Nordic, ziet er leuk uit zo. Tsja die pluim in het begin is duidelijk maar zegt mij verder weinig. Laat ik ff aan de specialisten over maar ik heb zo een vermoeden dat eea wel samenhangt.
Ik heb trouwens nieuwe bougies klaarliggen, dat was nog niet gedaan. Al was het maar om dingen uit te sluiten.
Ik heb trouwens nieuwe bougies klaarliggen, dat was nog niet gedaan. Al was het maar om dingen uit te sluiten.
Groetjes, Robin
Re: mach 1 390 loopt slecht
Owkee, ik vond em anders behoorlijk wiegen, de hele auto. Ben ik niet gewend. Met of zonder de 2 cilinders trouwens. Maakte geen verschil verder. Maar normaal loopt ie echt veel netter/ rustigerDakloos schreef: ↑di 02 okt, 2018 06:23+1......Ik zou willen dat mijn blok zo rustig stationair liep op 8 cilinders!1970TwisterSpecial schreef: ↑ma 01 okt, 2018 20:33 Je blok blijft wel opvallend rustig lopen ook zonder de 2 bougiekabels.
Groetjes, Robin
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: mach 1 390 loopt slecht
Met de koptelefoon op klinkt hij inderdaad aardig slecht. Als je aardig wat benzine ruikt, zou je dan eens de bougies kunnen checken/vervangen? Hij vonkt wel van de verdeler naar de kabels maar zonder die twee cilinders hoor ik geen verschil. Vraag mij af of de vonk wel op plaats van bestemming komt, om maar zo te zeggen.
1970 Mustang Hardtop
Re: mach 1 390 loopt slecht
Precies wat ik ook dacht, bougies liggen klaar, gaan er zaterdag in en dan zien we weer verder. Zitten nu nog de autolites in. Kwestie van uitsluiten maar wellicht lost het probleem ook op. We zullen zien. Ik hou jullie op de hoogte
Groetjes, Robin
Re: mach 1 390 loopt slecht
Bij het lostrekken van één van de bougiekabels zou je onmiddellijk verschil moeten horen in het lopen van de motor en dit is hier niet het geval !
Dat ze een vonk trekken is zeker zoals te zien, maar doen ze dit wel op het juiste moment ?
Zijn de bougiekabels wel in de juiste volgorde aangesloten vraag ik mij allereerst af...?
De ontstekingsvolgorde zou 1-5-4-2-6-3-7-8 moeten zijn waarbij de rotor tegen de klok in draait.
Ik zou eerst dit nogmaals goed controleren en als dit geen verbetering geeft de bougies eens vervangen.
Er zit iets niet goed in de ontsteking, dat is zeker.
Voor wat betreft de acceleratiepomp en het zweten daar in de buurt, je zou kunnen proberen de schroefjes iets aan te draaien.
Ook met stilstaande motor eens van boven in de venturies van de carburateur kijken of de acceleratiepomp wel verneveld als je hem handmatig bediend (gas geeft), als dit niet het geval is dan zou het membraan gescheurd kunnen zijn.
Michel.
Dat ze een vonk trekken is zeker zoals te zien, maar doen ze dit wel op het juiste moment ?
Zijn de bougiekabels wel in de juiste volgorde aangesloten vraag ik mij allereerst af...?
De ontstekingsvolgorde zou 1-5-4-2-6-3-7-8 moeten zijn waarbij de rotor tegen de klok in draait.
Ik zou eerst dit nogmaals goed controleren en als dit geen verbetering geeft de bougies eens vervangen.
Er zit iets niet goed in de ontsteking, dat is zeker.
Voor wat betreft de acceleratiepomp en het zweten daar in de buurt, je zou kunnen proberen de schroefjes iets aan te draaien.
Ook met stilstaande motor eens van boven in de venturies van de carburateur kijken of de acceleratiepomp wel verneveld als je hem handmatig bediend (gas geeft), als dit niet het geval is dan zou het membraan gescheurd kunnen zijn.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: mach 1 390 loopt slecht
Als je de bougies er toch uit hebt zou ik gelijk even compressie meten....dan weet je het maar.Robinski schreef:Precies wat ik ook dacht, bougies liggen klaar, gaan er zaterdag in en dan zien we weer verder. Zitten nu nog de autolites in. Kwestie van uitsluiten maar wellicht lost het probleem ook op. We zullen zien. Ik hou jullie op de hoogte
Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: mach 1 390 loopt slecht
Ik heb de kabels 1 voor 1 overgezet van de oude kap.
Maar je weet nooit, kan altijd een fout ingeslopen zijn of misschien waren ze al fout op de oude kap, kan ook.
Ik ga er in elk geval naar kijken. Bougies vervang ik zowiezo. En als ik een compressiemeter te pakken kan krijgen zal ik daar ook naar kijken.
Schroefjes van de carb heb ik inmiddels al wat aangedraaid, zaten idd wat losjes.
Jullie horen wel van me, bedankt voor de reacties en tip tot zo ver!
Maar je weet nooit, kan altijd een fout ingeslopen zijn of misschien waren ze al fout op de oude kap, kan ook.
Ik ga er in elk geval naar kijken. Bougies vervang ik zowiezo. En als ik een compressiemeter te pakken kan krijgen zal ik daar ook naar kijken.
Schroefjes van de carb heb ik inmiddels al wat aangedraaid, zaten idd wat losjes.
Jullie horen wel van me, bedankt voor de reacties en tip tot zo ver!
Groetjes, Robin
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: mach 1 390 loopt slecht
Ik schrijf altijd de cilindernummers op de kap met een stift, dat maakt het leven een stuk makkelijker....
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: mach 1 390 loopt slecht
Ja, had ik op de oude kabelset ook al gedaan. De nieuwe nog niet. Als ik zeker weet dat het goed is markeer ik ze ook weer.
Groetjes, Robin
Re: mach 1 390 loopt slecht
Hallo allemaal!
Het probleem lijkt opgelost!
Ik heb vandaag eerst de onstekingsvolgorde gecontroleerd en die klopte in elk geval. Hierbij kwam ik er wel achter dat het schemaatje hierboven niet klopt! Ik heb het getest en de auto loopt totaal niet zo. Alles weer terug gezet en gecontroleerd adhv de firing order en bepaalt waar cilinder 1 ligt. Hierna was het starten en direct lopen, zij het nog altijd ruw.
Hierna de bougies vervangen, bougiekappen er zo exact mogelijk opgeduwd en gestart, ik hoorde meteen dat het probleem weg was. Testrit gemaakt en jawel, hij loopt weer super, als nooit tevoren eigenlijk.
Ik ga er dus vanuit dat ik 1 of meer kapotte bougies had.
Ik heb trouwens wat vaseline gebruikt om de bougiekappen goed op de bougies te krijgen, werkte prima en nu ook met de juiste feedback in de vorm van een duidelijke klik. Prettig om te weten dat ze er goed op zitten. Dat was vorige keer niet zo dus daar kan ook een deel van het probleem hebben gezeten.
Hieronder nog ff een schemaatje van de verdelerkap. Als je goed kijkt en vergelijkt met bovenstaand schema, zie je dat alles verspringt. Bij de een ligt cilinder 1 rechts van de clip en bij de ander links van de clip. Is dit alleen bij een FE blok? Weet ik niet maar feit is dat mijn schema werkt.
Verder wat foto’s vannde bougies die er uit zijn gekomen.
Opmerkingen zijn uiteraard welkom.
Jammer dat ik de tmcn toerrit heb moeten missen vandaag, die vond notabene in mijn eigen achtertuin plaats....jammer. Wel blij dat het probleem opgelost is na een ochtendje sleutelen.
Bedankt voor het meedenken iedereen, in elk geval. Alle tips helpen je toch altijd verder, hoe dan ook, super!
Het probleem lijkt opgelost!
Ik heb vandaag eerst de onstekingsvolgorde gecontroleerd en die klopte in elk geval. Hierbij kwam ik er wel achter dat het schemaatje hierboven niet klopt! Ik heb het getest en de auto loopt totaal niet zo. Alles weer terug gezet en gecontroleerd adhv de firing order en bepaalt waar cilinder 1 ligt. Hierna was het starten en direct lopen, zij het nog altijd ruw.
Hierna de bougies vervangen, bougiekappen er zo exact mogelijk opgeduwd en gestart, ik hoorde meteen dat het probleem weg was. Testrit gemaakt en jawel, hij loopt weer super, als nooit tevoren eigenlijk.
Ik ga er dus vanuit dat ik 1 of meer kapotte bougies had.
Ik heb trouwens wat vaseline gebruikt om de bougiekappen goed op de bougies te krijgen, werkte prima en nu ook met de juiste feedback in de vorm van een duidelijke klik. Prettig om te weten dat ze er goed op zitten. Dat was vorige keer niet zo dus daar kan ook een deel van het probleem hebben gezeten.
Hieronder nog ff een schemaatje van de verdelerkap. Als je goed kijkt en vergelijkt met bovenstaand schema, zie je dat alles verspringt. Bij de een ligt cilinder 1 rechts van de clip en bij de ander links van de clip. Is dit alleen bij een FE blok? Weet ik niet maar feit is dat mijn schema werkt.
Verder wat foto’s vannde bougies die er uit zijn gekomen.
Opmerkingen zijn uiteraard welkom.
Jammer dat ik de tmcn toerrit heb moeten missen vandaag, die vond notabene in mijn eigen achtertuin plaats....jammer. Wel blij dat het probleem opgelost is na een ochtendje sleutelen.
Bedankt voor het meedenken iedereen, in elk geval. Alle tips helpen je toch altijd verder, hoe dan ook, super!
Groetjes, Robin
- Big_fun_58
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: mach 1 390 loopt slecht
Super. Heel goed nieuws.
Het lijkt erop dat er 2 verschillende soorten bougies inzaten en dat kan ook problemen geven.
Blij dat het opgelost is..
Het lijkt erop dat er 2 verschillende soorten bougies inzaten en dat kan ook problemen geven.
Blij dat het opgelost is..
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: mach 1 390 loopt slecht
Ja dank je! Ben er zelf ook super happy mee.
Idd meerdere soorten of eigenlijk generaties door elkaar. Volgens mij heb ik 3 verschillende geZien. Allemaal autolite bf45 maar met veschillende kleuren/opdrukken/lettertypes. Ik heb er nu 42 ingezet cf werkplaatshandboek.
Ben weer content!!
Idd meerdere soorten of eigenlijk generaties door elkaar. Volgens mij heb ik 3 verschillende geZien. Allemaal autolite bf45 maar met veschillende kleuren/opdrukken/lettertypes. Ik heb er nu 42 ingezet cf werkplaatshandboek.
Ben weer content!!
Groetjes, Robin