mach 1 390 loopt slecht

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door edgar »

Robinski schreef: za 06 okt, 2018 18:49
Hieronder nog ff een schemaatje van de verdelerkap. Als je goed kijkt en vergelijkt met bovenstaand schema, zie je dat alles verspringt. Bij de een ligt cilinder 1 rechts van de clip en bij de ander links van de clip. Is dit alleen bij een FE blok? Weet ik niet maar feit is dat mijn schema werkt.
Verder wat foto’s vannde bougies die er uit zijn gekomen.
Opmerkingen zijn uiteraard welkom.

Image
De volgorde van aansluiten op jouw distributor is gelijk, alleen 1 positie opgeschoven. Vaak is de eerste cylinder op de verdelerkap gemarkeerd met een tekentje. Als het in jou geval niet uit lijkt te komen, is in het verleden de distributor een keer uit het blok gehaald en niet helemaal correct terug gezet. In de praktijk betekent zoiets dat je de behuizing zover rechtsom moet draaien dat de behuizing van de vacuumvervroeging tegen de koelwaterslang aan komt. In dat geval is het makkelijker om alle aansluitingen 1 op te schuiven.

Houdt dan ook geen verband met type blok.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

Ja natuurlijk, zo had ik het nog niet bekeken.
Ik vond het al zo vreemd.

Weer wat geleerd! Bedankt Edgar!
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

Helaas moet ik hier toch nog even op terug komen.
Vanavond nog even een rondje heuvelland gereden op het gemak en constateer min of meer hetzelfde euvel.
Niet zo erg als vorige keer, hij blijft lopen maar stationair vind ik de motor echt stampen. Bij gas geven is ie ook niet direct “daar”. Eerst een flinke sputter waarna ik het gas ff loslaat en daarna gaat ie. Bij hogere toeren geen probleem. Maar als je wat aan het cruisen bent loopt ie niet fijn. Dit in tegenstelling tot afgelopen week, na mijn laatste rapportage, toen liep ie fantasties! Tussendoor niets veranderd, überhaubt niets gedaan. Alleen vandaag gestart en gereden.
Wat er wss niets mee te maken heeft is dat op een gegeven moment de koplampen begonnen te knipperen. Dat terwijl de lichtschakelaar vervangen is. Ik ken dit euvel van mijn coupe. Maar met een nieuwe schakelaar vind ik het erg vreemd. Toch hoge stromen door de schakelaar of is er iets anders aan de hand?

Zondag een rondrit en geen tijd meer om me erin te verdiepen. Op goed geluk dan maar 😱🙏🏻

To be continued.....
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Big_fun_58 »

Hoi Robin. Heb jij de MSD Blaster er nog op zitten?
Wordt deze warm als de motor een tijdje loopt?
Ik heb ook problemen gehad met een Blaster en ben terug gegaan naar een std yellow top.
Misschien kan jij dit ook even proberen. Andere bobine.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door sjirafje »

Robinski schreef: do 11 okt, 2018 18:53 Helaas moet ik hier toch nog even op terug komen.
Vanavond nog even een rondje heuvelland gereden op het gemak en constateer min of meer hetzelfde euvel.
Niet zo erg als vorige keer, hij blijft lopen maar stationair vind ik de motor echt stampen. Bij gas geven is ie ook niet direct “daar”. Eerst een flinke sputter waarna ik het gas ff loslaat en daarna gaat ie. Bij hogere toeren geen probleem. Maar als je wat aan het cruisen bent loopt ie niet fijn. Dit in tegenstelling tot afgelopen week, na mijn laatste rapportage, toen liep ie fantasties! Tussendoor niets veranderd, überhaubt niets gedaan. Alleen vandaag gestart en gereden.
Wat er wss niets mee te maken heeft is dat op een gegeven moment de koplampen begonnen te knipperen. Dat terwijl de lichtschakelaar vervangen is. Ik ken dit euvel van mijn coupe. Maar met een nieuwe schakelaar vind ik het erg vreemd. Toch hoge stromen door de schakelaar of is er iets anders aan de hand?

Zondag een rondrit en geen tijd meer om me erin te verdiepen. Op goed geluk dan maar 😱🙏🏻

To be continued.....
Bij mij zijn de koplampen via relais geschakeld maar had toch flikkerende verlichting. Na het vervangen van de spanningsregelaar (digitale) was dit opgelost.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

Big_fun_58 schreef: do 11 okt, 2018 19:38 Hoi Robin. Heb jij de MSD Blaster er nog op zitten?
Ja heb ik idd. Hoe warm is warm? Ik heb dit tot op heden niet gechecked. Ik heb de oude bobine nog dus kan ik simpel proberen.

Spanningsregelaar? Ok daar had ik niet aan gedacht. Hij is nog origineel dus zou kunnen, zal ik bestellen...

Er valt me trouwens nog iets in. De wijzer in de cockpit springen soms naar de volledige uitslag, mn. De temp en oliedrukmeter slaan helemaal uit, tevens gaat het warning seatbelt lampje aan. Na een tik tegen het dashboard lopen ze weer terug. En als mijn licht aanstaat loopt de temp. Meter een stuk op. Mischien niet verbonden met het probleem maar ik geef het toch maar ff aan. Je weet nooit....😁
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Nico67
Berichten: 116
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:11
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Nico67 »

Robinski schreef: do 11 okt, 2018 18:53 Helaas moet ik hier toch nog even op terug komen.
Vanavond nog even een rondje heuvelland gereden op het gemak en constateer min of meer hetzelfde euvel.
Niet zo erg als vorige keer, hij blijft lopen maar stationair vind ik de motor echt stampen. Bij gas geven is ie ook niet direct “daar”. Eerst een flinke sputter waarna ik het gas ff loslaat en daarna gaat ie. Bij hogere toeren geen probleem. Maar als je wat aan het cruisen bent loopt ie niet fijn. Dit in tegenstelling tot afgelopen week, na mijn laatste rapportage, toen liep ie fantasties! Tussendoor niets veranderd, überhaubt niets gedaan. Alleen vandaag gestart en gereden.
Wat er wss niets mee te maken heeft is dat op een gegeven moment de koplampen begonnen te knipperen. Dat terwijl de lichtschakelaar vervangen is. Ik ken dit euvel van mijn coupe. Maar met een nieuwe schakelaar vind ik het erg vreemd. Toch hoge stromen door de schakelaar of is er iets anders aan de hand?

Zondag een rondrit en geen tijd meer om me erin te verdiepen. Op goed geluk dan maar 😱🙏🏻

To be continued.....
Ik heb met mijn 2 idem dito het zelfde.
Ik kan ook niks vinden wat dit veroorzaakt.
Dit gehobbel en gestotter is begonnen nadat ik thuis kwam van mustang valley Poeldijk.
Op snelheid niks loos, gas los en hij wil afslaan. (Met name in de bebouwde kom)
En dat je metertjes op hol slaan kwam bij mij door de spanningsregelaar.
Meer geluk....dan wijsheid :-)
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Dakloos »

Zoals jij het gedrag van de meters beschrijft, Massa? Heb je een draad lopen vanaf de achterzijde van je blok naar de firewall?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

Goeie vraag Erwin, moet ik nakijken.
Kom ik op terug.

Vanmiddag heb ik ff wat tijd gehad en ben nog maar eens gaan testen; eerste rit was weer erbamelijk slecht wat betreft stationair.

Terug thuis heb ik de pcv klep maar weer eens losgekoppeld. Opvallend is dat in stapvoets rijden de remmen veel beter werken en het schakelen veel soepeler gaat (automaat) de pcv creeert een kleine bewuste lekkage naar wat ik begrijp, volgens mij is die bij mij iets te groot..... als iemand meer info hierover heeft, dan graag! Ik krijg dit circuit niet goed op een of andere manier. Klepje is nieuw maar helaas niet origineel.....kan ik ook niet vinden. Bout in de slang gedrukt en klem er op. Dat scheelt al een heel stuk maar de auto viel nog altijd uit.

Aangezien ik de carb verdenk heb ik de CO schroeven maar weer eens helemaal ingedraaid en opnieuw afgesteld, dat was nog niet echt gedaan. Links en rechts hetzelfde gezet en dit geeft totnutoe resultaat.
Auto loopt veel beter stationair en motor loopt ook rustiger, veel minder stamperig 😀 zeker nadat ik de stationair verder getweaked heb begint het ergens op te lijken.

Na de laatste proefrit is opvallend dat er olie naast de pcv klep op de kleppendeksel ligt. Overdruk in blok? Zou niet moeten kunnen lijkt me. Wie weet meer...🙏🏻

Ik ga zondag zo rijden, heb een setje gereedschap mee en een bobine, dus dat is nog een volgende stap mocht het niet goed komen.
Wordt wederom vervolgd!
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Ando »

Je hebt altijd iets overdruk in het carter. De carterontuchting af doppen is dan ook geen goede optie.


Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Big_fun_58 »

Okee. Goed nieuws. Volgende keer maar eens "investeren" in een vacuummeter om je stationair schroeven goed af te stellen. Werkt super!!!
Succes! :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

Ando schreef: vr 12 okt, 2018 19:14 Je hebt altijd iets overdruk in het carter. De carterontuchting af doppen is dan ook geen goede optie.


Groeten, Ando.
Dat begrijp ik Ando, ik heb de vacuum afgedopt en niet de carterontluchting.

Hey big fun, dat is interessant, kun je daar wat meer over vertellen? Linkje of foto misschien?

Bedankt alvast!
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Ando »

Robinski schreef:
Ando schreef: vr 12 okt, 2018 19:14 Je hebt altijd iets overdruk in het carter. De carterontuchting af doppen is dan ook geen goede optie.


Groeten, Ando.
Dat begrijp ik Ando, ik heb de vacuum afgedopt en niet de carterontluchting.

Hey big fun, dat is interessant, kun je daar wat meer over vertellen? Linkje of foto misschien?

Bedankt alvast!
Ik begreep dat je de slang naar de PCV klep had geblokkeerd met een bout, vandaar mijn opmerking...


Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Big_fun_58 »

Ff googlen.. :mrgreen:
~~#》B-)
carb adjustment v8 vacuum meter
Mischien werkt deze link:

https://youtu.be/NrnzD7PgoHI

Succes. :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

update:
vandaag zou ik een toerrit rijden en ik heb gisterenavond toch nog maar even een testrit gemaakt en wat denk je....weer slecht!
en wel zo slecht dat ie niet meer af te stellen was. wat opviel is dat in 1 van beide helften geen inspuiting van benzine plaatsvond en toen had ik er genoeg van. rond 9 uur 's avonds heb ik het gefrustreerd opgegeven en de toerrit maar uit mijn hoofd gezet.(tweede keer in een maand :oops: :evil: )
vanochtend toch maar weer terug te garage in om de carburateur te demonteren en uiteen te halen en ja hoor; eindelijk uitsluitsel.

op de foto's is te zien wat er loos was. waarom is mij onbekend, het lijkt wel of er lak loslaat van de vlotter. dit spul zat dus in de hele carburateur met alle gevolgen van dien..
enfin alles schoongemaakt en weer gemonteerd.....wat een opluchting! hij laat zich zowaar afstellen, loopt super soepel en blijft ook zo. dit verklaart denk ik ook het welles nietes verhaal. vuiltjes die door de carb jagen en soms doorschieten en soms niet. nu is het een blijvertje,
heb uiteindelijk een halve toertocht gereden en ben super blij dat dit zonder kleerscheuren gegaan is, ook na enkele stops en starts!

ik hoop dat dit eindelijk het einde is van dit epistel... :mrgreen:

van hieruit kan ik nu weer verder met de andere zaken, de basis is weer goed.
eerstvolgend, de PCV klap. hiervoor open ik ff een apart topic

bedankt voor alle steun en tips!
btw Big Fun, ik heb me er in verdiept --> interessant. ga ik op de kop tikken

Image

Image

Image
Groetjes, Robin
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”