GoCubsGo schreef: ↑wo 21 nov, 2018 22:13totdat de beveiligingsspecialist mij vertelde dat het niet echt mogelijk is om te voldoen aan de eis van centraal beheer om een Track en Trace met anti-jamming te installeren. Hij gaf aan dat de extra startonderbreker die vereist is voor die anti-jamming niet goed in te bouwen is o.i.d.
Dat lijkt me een vreemd verhaald, je zou kunnen overwegen om daar ergens anders eens een second opinion over te vragen.
Ik zou trouwens überhaupt niet beginnen aan al die elektronische rommel, daar krijg je alleen maar narigheid mee. Gewoon een Bear Lock er in.
GoCubsGo schreef: ↑wo 21 nov, 2018 22:13totdat de beveiligingsspecialist mij vertelde dat het niet echt mogelijk is om te voldoen aan de eis van centraal beheer om een Track en Trace met anti-jamming te installeren. Hij gaf aan dat de extra startonderbreker die vereist is voor die anti-jamming niet goed in te bouwen is o.i.d.
Dat lijkt me een vreemd verhaald, je zou kunnen overwegen om daar ergens anders eens een second opinion over te vragen.
Ik zou trouwens überhaupt niet beginnen aan al die elektronische rommel, daar krijg je alleen maar narigheid mee. Gewoon een Bear Lock er in.
Eric.
Werkelijk briljant! Ik lig hier echt in een scheur.
Ik was te lui om naar de website van bear lock te gaan om op te zoeken wat de prijs ookalweer was naar aanleiding van jouw bericht. Dus ik klikte op jouw link.
Opzich is je link nog juist ook, ookal is het een ander type hahahahaha en nog goedkoper ook
Eric schreef: ↑do 22 nov, 2018 08:29
Dat lijkt me een vreemd verhaald, je zou kunnen overwegen om daar ergens anders eens een second opinion over te vragen.
Ik zou trouwens überhaupt niet beginnen aan al die elektronische rommel, daar krijg je alleen maar narigheid mee. Gewoon een Bear Lock er in.
Ik ben al beetje aan het rondbellen ja. Bear Lock is een idee, maar helpt niet om aan de eisen van de verzekeraar te voldoen, vrees ik.
Eric schreef: ↑do 22 nov, 2018 08:29
Dat lijkt me een vreemd verhaald, je zou kunnen overwegen om daar ergens anders eens een second opinion over te vragen.
Ik zou trouwens überhaupt niet beginnen aan al die elektronische rommel, daar krijg je alleen maar narigheid mee. Gewoon een Bear Lock er in.
Ik ben al beetje aan het rondbellen ja. Bear Lock is een idee, maar helpt niet om aan de eisen van de verzekeraar te voldoen, vrees ik.
Als ik het goed begrepen heb van de verkoop afdeling van bear lock dan zijn er een berg verzekeraars die de bear lock als afdoende alarm accepteren. Als je er zelf niet uit komt dan zijn zij bereid te assisteren.
Had dit vorige week voor mijzelf al gevraagd, vandaar
GoCubsGo schreef: ↑vr 23 nov, 2018 21:18
Ze 'accepteren' het wel, maar ze eisen meer dan alleen zo'n slot. Track en trace met anti-jamming bijvoorbeeld...
Dan accepteren ze het dus niet blijkbaar. Accepteren betekent dat het voldoende is.
GoCubsGo schreef: ↑vr 23 nov, 2018 21:18
Ze 'accepteren' het wel, maar ze eisen meer dan alleen zo'n slot. Track en trace met anti-jamming bijvoorbeeld...
Dan accepteren ze het dus niet blijkbaar. Accepteren betekent dat het voldoende is.
Centraal beheer gaf bij mij in ieder geval aan dat een start onderbreker plus een bear lock voldoende is. Nu is het wel zo dat mijn mustang iets ouder is en het Geen GT is.
Misschien een idee om te onderhandelen met assistentie van bear lock? Een nee heb je al, een ja kan je misschien nog krijgen.
Voor wie het interesseert (eventueel mensen die dit topic later nog teruglezen in hun eigen zoektocht) nog even een update van de importperikelen rondom mijn GT:
Aanbrengen mistlicht achter en aanpassing stadslicht uiteindelijk laten doen door SCL in Rotterdam. Ze rekenden grofweg 570 euro, wat denk ik een prima prijs was (Ford garage hier vroeg bijv. 650). Lijkt op zich prima club, maar het was wel even een tegenvaller dat ze de interieur panelen linksachter niet goed hadden teruggeplaatst. Dit was bij het ophalen nog niet goed te zien, maar binnen half uur rijden zat er een enorme kier. Dus ik rechtsomkeert zodra ik het door had. Bij terugkomst bij SCL wisten ze het echter niet helemaal te fixen. Het zit wel wat beter vast nu, maar het kiert nog steeds iets en het is duidelijk minder stevig dan rechtsachter (waar niet geknutseld is). Ik moet binnenkort dus nog iemand hiernaar laten kijken. (Hoewel niet super boeiend verder, maar toch ook een teken van slordigheid: ik vond nog behoorlijk wat resten van elektriciteitsdraden in de auto.)
Qua verzekering uiteindelijk terechtgekomen bij sportwagenpolis.nl die een prima polis hebben via de internationale verzekeraar Chubb. Ze eisten een LoJack voertuigvolgsysteem wat een stuk simpeler was qua inbouw dan het systeem dat Centraal Beheer eiste.
Hey GoCubsGo ,
bedankt voor de info. Mijn auto is net aangekomen en dit zijn precies de zaken waar ik nu mee bezig ben (dimlicht - wist ik niet, en verzekering)
Afgelopen week ben ik zelf ook bezig geweest om een verzekering rond te krijgen voor mijn net geïmporteerde mustang GT uit 2016.
Ik was en ben verzekerd bij centraal beheer, om een lang verhaal kort te maken Centraal beheer heeft het bearlock systeem afgekeurd omdat dit niet te volgen is. Vanaf 1 november keuren ze wel een peilbaken goed genaamd TV01 met scm keurmerk ik mocht met terugwerkende kracht al gebruik maken van deze nieuw toegevoegde goedkeuring en mijn auto wordt daar morgen mee uitgerust.
Omdat de startonderbreker van Ford niet goedgekeurd is voor NL krijg ik geen certificaat, maar daar is Centraal beheer van op de hoogte en was geen probleem zolang de TV01 maar het SCM VCV keurmerk heeft.
Dit scheelt mij aanzienlijk in de kosten. want een track en trace of bearlock zijn beduidend duurder in de aanschaf.
EcoBeast schreef: ↑do 08 aug, 2019 09:21
Omdat de startonderbreker van Ford niet goedgekeurd is voor NL krijg ik geen certificaat, maar daar is Centraal beheer van op de hoogte en was geen probleem zolang de TV01 maar het SCM VCV keurmerk heeft.
Dit scheelt mij aanzienlijk in de kosten. want een track en trace of bearlock zijn beduidend duurder in de aanschaf.
Maar bij TV01 heb je toch ook maandelijkse kosten?
EcoBeast schreef: ↑do 08 aug, 2019 12:43
Ja dat klopt 4.95 per maand
Systeem zelf ligt rond de 450,00 euro
Jet inbouwen van de Bearlock kwam op ruim 700,00 euro en werd door centraal beheer niet geaccepteerd wat overigens wel de beste beveiliging is.
Hier kost het systeem maar 245 euro. Alleen zijn de maandkosten dan weer 12,42. Dus jouw systeem is na 27 maanden precies even duur en daarna goedkoper.