Erwinner stelt zich voor

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Erwinner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 29 dec, 2018 11:22

Erwinner stelt zich voor

Bericht door Erwinner »

Hi all, ik ben Erwin(ner) uit Baarn en momenteel in de leeftijd van 43 jaar waarop weer meer vrije tijd beschikbaar komt nu beide dochters in de middelbare schoolleeftijd zijn aangekomen. Nadat ik in het verleden veel diverse soorten cabrio’s heb gereden nu aan het overwegen om eens een Mustang cabrio aan te schaffen voor de zomerse kilometers. Ben altijd fan van forums om elkaar op weg te helpen, dus me direct maar even hier aangemeld voor ik een miskoop bega.

Even wat meet background: mijn eerste cabrio was een nieuwe (lease) MG F maar die werd later helaas opgevolgd door saaie(re) leasebakken. Dus meerdere keren een hobbytimer ernaast gereden, waaronder een New Mini John Cooper Works 211pk, 2x een Alfa Romeo Spider met het busso V6 12v motorblok, een Audi TT Quattro 225pk, een classic Mini Cooper 1.3mpi en ook nog eens een kleine restauratie van een MG F gedaan voor de sweet memories.

Momenteel staat de garage vol met een Harley Davidson VRod Muscle waar ik veel toerritten op rijd sinds ik de 40 gepasseerd ben. Ook een 2e VRod in CVO Screamin’ Eagle uitvoering in herstel staan (was een uniek exemplaar, schademotor uit Duitsland) en nog een 1982 Caferacer Yamaha XV750 in afbouw staan.

Na een zomerse family roadtrip langs de westkust van de USA nu toch ook definitief een Mustang cabrio op de korrel staan.

Eentje importeren uit de USA lijkt me wel wat, maar ik heb het geduld niet om op de inscheping enzo te wachten. Nu zag ik op Marktplaats een leuke rode V6 uit 2006 staan voor weinig waarvan de BTW en invoerrechten al betaald zijn.

Ben dus benieuwd hoeveel werk en euri het ongeveer kost om die op NL kenteken te krijgen. Wat is jullie advies voor mij?

Image
Image
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Erwinner stelt zich voor

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Allereerst welkom op het forum en veel succes met de zoektocht naar de geschikte Mustang.

De auto ziet er nog vrij standaard uit, op de radio en misschien het stuur na.
Opvallend dat de bekleding van de bestuurdersstoel er beter uit ziet dan die van de passagierskant.
De convertible top is wel aan vervanging toe.

De rest-BPM, die nog voldaan moet worden, kan niet echt veel meer zijn,
maar om een automaat op een NL kenteken te krijgen is het het makkelijkst via een TUV keuring.
Omdat er op dit model geen Europesche goedkeuring is moet deze auto anders via de RDW in Lelystad gekeurd worden.
Hoeveel een V6 met automaat aan geluid produceert weet ik niet precies, maar een standaard V8 met automaat lukt niet via Lelystad..
(de automaat schakelt een aantal trappen terug bij acceleratie en de auto maakt dan te veel geluid)

Het beste kan je even contact opnemen met Lek Importcars in De Kwakel. http://www.lekimportcars.nl/
Hennie heeft al een tiental Mustangs van deze serie geïmporteerd en op kenteken gezet en kan je ongetwijfeld helpen.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Erwinner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 29 dec, 2018 11:22

Re: Erwinner stelt zich voor

Bericht door Erwinner »

Thx Ronald; Ik heb Hennie een mail gestuurd dus ben benieuwd!

De Marktplaats Mustang is inderdaad niet veel bijzonders maar vind zelf de kleurstelling rood/zwart interieur wel mooi.

Een frisse cabriokap kan nooit kwaad ;-)
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Erwinner stelt zich voor

Bericht door ErwinM »

Als je een recenter model wil, is misschien een EU spec uit Duitsland importeren een optie? Is natuurlijk een beetje afhankelijk van je budget.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Erwinner stelt zich voor

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Erwinner schreef: za 29 dec, 2018 14:49 Thx Ronald; Ik heb Hennie een mail gestuurd dus ben benieuwd!

De Marktplaats Mustang is inderdaad niet veel bijzonders maar vind zelf de kleurstelling rood/zwart interieur wel mooi.

Een frisse cabriokap kan nooit kwaad ;-)
Ik bedoelde het eigenlijk meer als: standaard zoals af-fabriek. Er is nog niet veel aan verklooid.
Je kunt er idd je eigen touch aan geven
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Erwinner stelt zich voor

Bericht door Eric »

Hoi Erwin,

Bij een auto van die leeftijd hoef je je over de BPM inderdaad geen zorgen te maken, dat is hooguit nog een hand vol knaken. De vraag is echter of je er verstandig aan doet om een net geïmporteerde auto die al zo oud is te kopen. De markt wordt overspoeld met in het oostblok opgelapte schadebakken dus je kunt een goede treffen maar er zit ook een heleboel rotzooi tussen. Dat geldt overigens ook voor het nieuwste model. Het is niet voor niets dat bepaalde handelaren dit soort auto's aanbieden zonder Nederlands kenteken.

Ik zou als ik jou was zou ik wat geduld betrachten en proberen om een auto van een liefhebber over te nemen of te zoeken naar een exemplaar dat al langer in Nederland is en waarvan meer geschiedenis bekend is.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Erwinner stelt zich voor

Bericht door Mack »

In het Oostblok opgeknapte schadebak, in het Oostblok kapot gereden, in Amerika kapot gereden en zo simpel mogelijk opgeknapt, compleet afgetrapte huurauto... Met die auto's is het vaak: goedkoop is duurkoop.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Erwinner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 29 dec, 2018 11:22

Re: Erwinner stelt zich voor

Bericht door Erwinner »

Hmmm... da’s inderdaad ook te overwegen... schadeverleden is lastig te achterhalen inderdaad. Iemand hier nog een beetje betaalbare cabrio op het oog uit de serie vanaf 2004? Mag ook facelift met de economischer V6 zijn...

Heb overigens ook geen haast. Seizoen is er toch nog niet voor, maar nu dus wel lekker de tijd om me te orienteren....
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Erwinner stelt zich voor

Bericht door TTarmor »

Erwinner schreef: za 29 dec, 2018 17:24 Hmmm... da’s inderdaad ook te overwegen... schadeverleden is lastig te achterhalen inderdaad. Iemand hier nog een beetje betaalbare cabrio op het oog uit de serie vanaf 2004? Mag ook facelift met de economischer V6 zijn...

Heb overigens ook geen haast. Seizoen is er toch nog niet voor, maar nu dus wel lekker de tijd om me te orienteren....
Ik vermoed wel dat je een paar duizend euro kan besparen en een tip top model te pakken kan krijgen, indien je alsnog het geduld op kan brengen er eentje uit Amerika te halen. Daar kan je namelijk zijn historie compleet natrekken aan de hand van het framenummer. Dan is het lastiger een kat in de zak te kopen. (Mogelijkheid blijft natuurlijk bestaan).

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Erwinner stelt zich voor

Bericht door Craneman »

Welkom op het forum, Erwin.

Moet het echt een cabrio worden? Anders weet ik nog wel een heel mooie 2011 V6 te koop; overigens handgeschakeld.

Maar voor advies kun je inderdaad heel goed bij Hennie Lek terecht. O ja....wel het vermelden waard is dat de import via een TüV-keuring lang kan duren. Dus als je er eentje op NL-kenteken tegenkomt hoef je daar in elk geval niet meer op te wachten.

Succes!

Randy
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”