Aansluiten underdash kabelboom Mustang 1966.

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Aansluiten underdash kabelboom Mustang 1966.

Bericht door jvdiest »

Kan iemand mij vertellen waar ik en wat ik moet aansluiten bij de turn signal flasher kabels op onderstaande afbeelding? Heb namelijk al een turn signal relais aangesloten, maar die zit richting handschoenkastje. Alvast dank!

Image
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: Aansluiten underdash kabelboom Mustang 1966.

Bericht door jvdiest »

en nog een vraag waar plaats ik de curtesy lights? Waar monteer ik die aan de onderkant van het dashboard? Zitten ze gewoon open in het zicht? Heb een project gekocht en geen voorbeeld en met google en manual kom ik er ook niet altijd uit.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Aansluiten underdash kabelboom Mustang 1966.

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Waarschijnlijk is het net als bij een 1970 Mustang 2 knippelicht relais
1 voor de normale knipperlichten, en de ander voor de Hazard-lights (gevaren knipperlichten)
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Aansluiten underdash kabelboom Mustang 1966.

Bericht door Dakloos »

Heb eens in mijn fotoarchief van mijn restauratie gedoken....

Knipperlicht relais ("turn signal flasher" op je draadboom) zit op een klembeugel achterop de verse lucht behuizing links onder het dashboard (gele cirkel rechts):

Afbeelding

Courtesy light zie je bij de linker gele cirkel.

Op deze foto zie je het knipperrelais voor de Hazard lights, in een beugel onder het dashboardkastje. Ook is hier de houder voor de Courtesy light aan passagierszijde mooi te zien.

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: Aansluiten underdash kabelboom Mustang 1966.

Bericht door jvdiest »

Top, bedankt voor de reacties. Goed om te weten dat er 2 relais zijn voor de knipperlichten en ik er dus 1 mis. En om te zien waar de curtousy verlichting zitten. Ga de foto's vanavond op mijn gemak verder bekijken.
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: Aansluiten underdash kabelboom Mustang 1966.

Bericht door jvdiest »

Voor zover ik nu kan overzien weet ik dan waarvoor welke kabels zijn onder het dashboard, op 1 na. Zie oranje omcirkeld op jouw foto. Waar gaat die kabel naar toe (lijkt de motorruimte in te gaan) en waar is hij voor? Ik heb een coupe uit 1966 met een straight six en 4 bak handgeschakeld. Maak ook nog even nieuw topic aan over hoe en wat m.b.t. aansluiten van de bekabeling van de versnellingsbak en dynamo.

Image
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Aansluiten underdash kabelboom Mustang 1966.

Bericht door Dakloos »

Dat is de een extra kabel die ik erbij heb getrokken....

Schema's voor een 66'er kun je o.a. HIER vinden.
Erwin

1966 convertible
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: Aansluiten underdash kabelboom Mustang 1966.

Bericht door jvdiest »

Bedankt voor de link. Ik heb workshop manual gekocht, waar deze schema's als ook bijzaten. Op basis daarvan en foto's van Internet heb ik het meeste kunnen aansluiten. Sommige zaken (waar ik naar vraag) blijven echter onduidelijk. Zo kan ik bijvoorbeeld de aansluitingen op de dynamo niet matchen. Zijn 2 connectors (met ieders 2 kabels) zwart/rood terwijl er op de tekening maar 1 staat. Daarnaast kan ik de aansluiting voor de versnellingsbak niet vinden.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Aansluiten underdash kabelboom Mustang 1966.

Bericht door Swordfish79 »

Hey Johan,

Als je hulp nodig hebt dan laat maar horen. ik heb ook nog documentatie van de 66'r

grtz

Peter
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: Aansluiten underdash kabelboom Mustang 1966.

Bericht door jvdiest »

Bedankt voor het aanbod. Onder het dashboard heb ik alles kunnen plaatsen. Enige kabeltje/connector die ik nog over heb is een blauw/rode kabel met rode female connector. Die komt uit de kabelboom op dezelfde plek als de kabel voor de remlichtschakelaar. Ik dacht dat dat de kabel was die ik op bovenstaande foto oranje heb omcirkeld. Bij mij zit er namelijk ook een stuk losse kabel bij met connectors om de kabel ongeveer een meter te verlengen.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”